24/03/2010

De wedstrijd

.

Meneer Aap heeft zin in vanavond.
De jongens komen en samen gaan ze naar het honkballen kijken.
De Yankees spelen hun laatste wedstrijd. Na vanavond weten ze of hun helden kampioen zijn geworden.

’s Middags na het werk haalt hij bij de buurtsuper een kratje bier. Een grote zak popcorn er bij en de avond kan niet meer stuk.

Dan gaat hij zich verkleden. Straks, als de jongens er zijn zal het net zijn of de Yankees in huis zijn. De afspraak is, dat iedereen zijn clubkleren aandoet.


























Dat kijkt prettiger. En het staat nog stoer ook.

Als er gescoord wordt trekken ze hun shirtje over de kop en springen bij elkaar op de rug.

Meneer Aap begint alvast aan een biertje om er een beetje in te komen, terwijl hij wacht tot de bel gaat en de jongens al zingend en dollend naar binnen komen rollen.

Er wordt goed gescoord vanavond! De jongens zijn door het dolle als de Yankees aan het einde van de wedstrijd de beker in de wacht hebben gesleept.
Vooral meneer Aap gaat uit z'n dak! Hij slaat zijn beste vriend voortdurend op de rug.
Als hij het clublied begint te zingen, zingen de jongens mee.
Echt een gouden avond. Zo heb je ze niet vaak...




© Marlou Witzel


.

11 comments:

Anne said...

gaat meneer aap deze zomer ook een oranje shirt dragen??:))

klaproos said...

da's heerlijk aapje,
geniet maar lekker van je avondje uit,
en stop hem daarna in een doosje,
en haal hem nog eens
tevoorschijn:-)

Di Mario said...

zo'n avond had ik vanavond ook... maar dan met voetbal..

Als ze scoren, dan zul je ons horen....

Love As always
Di Mario

Marjolijn said...

Heerlijk verhaal meis, ja zo hoort een avondje sport kijken te zijn.
Ik hoop dat het zo deze zomer ook wordt met de W.K. voetbal.
Fijne dag vandaag, en geniet van het mooie weer.

Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Met jouw mooie schrijfsels zijn we zeker niét in de aap gelogeerd lieve Marlou! Hihi. Maar dit is weerom een knap staaltje vertelkunst dat hopelijk een vervolg krijgen zal, want ik kijk er telkens weer naar uit...
PS: heerlijke trouvalle: Han Hoes!
*wink, big smile*
Maak er een fijne voorjaarsdag van meid!

Jelle Droeviger said...

De jongens komen... Ja, een mooi sfeerbeeld.

Een gouden avond...

Dat tover je toch maar mooi uit je hoge hoed, Marlou.!

Jelle Droeviger.

Ibella said...

Wat heerlijk dat mens en dier zo van sporten kunnen genieten. Ik doe het wel van het verhaal en zie het al voor me, maar ik heb er niets mee

huub said...

ja zolang de apen maar scoren dus...

Leibele said...

waren het alleen maar apen die verkleed tv kijken. Mijn zoon deed dat ook al toen ie nog jong was. Iedere keer weer dat Ajax shirtje aan. Hij is gelukkig volwassen geworden.

Lutje said...

Nu vraag ik me af; van wie is die aap, want dat is wel leuk zo :o)

wim said...

Ik moet denken aan een reclame op TV.
Je weet wel met die ijskast vol bier, met mensen die doen alsof ze apen zijn ;-)))