30/06/2010

Een naam voor meneer Aap


Meneer Aap baalt er een beetje van, dat hij steeds wordt aangesproken met “Meneer Aap”.
Zelfs zijn vriendin noemt hem Meneer Aap.
Hij heeft er genoeg van en hij wil een naam!


Maar ja… hoe kom je zomaar aan een naam?
Als je al vanaf dat je je herinnert Meneer Aap heet…
Daarom probeert  hij allerlei namen.
Eerst is er: Jim. Maar dan moet hij aan de strips van Sjors en Sjimmie denken. Nee, toch maar niet…
Soms hoort hij wel eens mooie namen noemen, maar hij vindt ze steeds niet bij hem passen.
Han, ja dat is een leuke naam, maar nee, toch niet voor hem. Meer een naam voor een fotograaf ...
Zijn chef zegt: “Zal ik je Henry noemen?”
Maar hij zegt: “Ik vind het wel een toffe naam, maar de verloofde van Marlou heet zo, ik kan toch niet ook …”


Buurman oppert de naam Brad.
“Brad”, zegt hij, “mmm, niet gek.”
Hij kauwt een beetje op de naam Brad. ’t Is wel een stoere naam. Als je je borst een beetje vooruit doet en je zegt: Brad.
Ja… dat voelt wel goed.
Maar hij is er toch onzeker over.
Daarom vraagt hij jullie nu:
“Wie heeft er een geschikte, prettige, fantastische, stoere en vooral fijne naam voor mij?”

Wie verzint de mooiste naam? 


© Marlou Witzel

14 comments:

aja witzel said...

Wat dacht je van Ed. Ed Aap. Afgekort ea. Lijkt me mooi kort en krachtig. Hoewel... meneer aap heeft toch ook zijn charme.
Aja

Marlou said...

Mmmm, Ed...
ik weet het zo net nog niet...
Ik ben niet overtuigd...

Maar we zoeken door!

M.L.

Annet said...

Ha Marlou, zo'n naam moet echt uit je binnenste komen, daar waar de woorden zich vormen...je intuïtie...

Dan zit er ook liefde bij...

Misschien komt er geen naam uit en was meneer toch de naam die bij aap paste.

Ik heb nog een aap van vroeger die aap heet. En de aap van Ton Hasebos heette Toon. Dat was meteen de goede toon :*)

Alleen jij jij weet het het beste....

Liefs van @nnet

Han said...

Wedden dat je met een glimlach dit leuke verhaaltje hebt geschreven, klasse. Oja een naam hit2 kijk maar eens op deze URL http://www.lmgtfy.com/?q=meneer+aap

Grüß Gott aus austria.

Marlou said...

HeY Han!

die hit...

hij is leuk!

Kijk allemaal eens op:

http://www.lmgtfy.com/?q=meneer+aap

Echt leuk!

M.L.

Marjolijn said...

Toch blijf ik Meneer Aap het mooiste vinden voor Meneer Aap.

klaproos said...

van mij mag íe meneer aap blijven heten maar bram is ook wel een stoere naam:-)

slaap lekker

Jelle Droeviger said...

Als Meneer Aap een andere naam aanneemt, dan zal hij nooit meer dezelfde zijn... Hij zal zich anders gaan gedragen, misschien zelfs verwaand worden.

Hij zal geestelijk instorten, en wellicht zal hij zijn verloofde van zich vervreemden...

Misschien kan hij met zijn beste vrienden afspreken dat zij hem, in besloten gezelschap, BRAD gaan noemen.

Jelle Droeviger.

Jelle Droeviger said...

En wat te denken van:

Jaap,
of
Meneer Jaap
of
Slinger
of
Elvis Liaanslinger
of Elvis Banaan.

Jelle Droeviger.

Lutje said...

Ik denk natuurlijk direct aan de naam van de aap uit de jommekesboek, en dat is : Choco
----> Het snoezige, maar soms eigenzinnige aapje van de Miekes. Uiteraard is zijn lievelingsgerecht “choco” en haalt hij voortdurend apenstreken uit. In hachelijke situaties kan de immer grappige Choco wel eens de ideale helper zijn maar al evenzeer brengt hij zijn vrienden ongewild in moeilijkheden.

gerdaYD said...

Ha! Meneer Aap bestaat dus nog altijd (anders zou je geen knappe logs over deze meneer neerpennen hé lieve Marlou?). En een nieuwe naam verzinnen? Waarom? Ik vind de oude best leuk en de vlag dekt beslist de lading!
*wink, big smile*
Sorry, kon tot nu toe geen nieuw logje plaatsen vandaag (kuren met weblog) zal straks nog eens proberen. Maak er ondertussen een fijne dag van!

Leibele said...

Wat dacht je van Abdelkarim of van Chaim?

wim said...

Ik zal hem missen, "meneer aap"

Liesbeth said...

Ik denk aan Harry :)..naar mijn verloofde ;)..Jim is ook leuk natuurlijk maar ja..