17/06/2010

Griesnockerlsuppe aan de Donau

.

Het wordt een lang eind fietsen vandaag, dus we staan op tijd op.
De zon schijnt! Heerlijk is het als we op weg gaan. Heel lang zijn we de enigen op de route. Geweldig... ik voel me supergoed...
De drukte schijnt ’s zomers wel anders te zijn. Dan is het hier net de Kalverstraat. Moet ik even niet aan denken.



We komen de Wachau binnen, waar we tussen de wijnranken en de abrikozenbomen rijden. Het is hier echt heel erg mooi en ik geniet met volle teugen.
De koffie drinken we in een kleine Konditorei. Dit keer met een verrukkelijk stuk frambozentaart erbij. Dat geeft energie en zin om weer verder te fietsen.


Hele stukken langs het water waar geen dorpjes zijn, dus gaan we gewoon op een bankje zitten en met zicht op de snelstromende rivier en heel veel zwaluwen, die halsbrekende toeren boven ons hoofd uithalen eten we onze semmeltjes.
En een paar kilometer verder een heerlijk Oostenrijks soepje: Griesnockerlsuppe, mmmmm! (Probeer het eens uit te spreken!!)

Nu nog een klein stuk, langs de niet werkende atoomcentrale van Zwentendorf naar het pensionnetje van de familie Zelenka.
De atoomcentrale is 30 jaar geleden wel gebouwd, maar nooit in gebruik genomen. Er wordt wel zonne-energie gegenereerd, volkomen veilig.



Het pension heeft een klein huisje achter in de tuin, waar we helemaal ons eigen gangetje kunnen gaan.

Die nacht wordt Henry ziek. Hij moet welhaast een voedselvergiftiging hebben en voelt zich hondsberoerd…
Als dat maar goed gaat…
.

10 comments:

klaproos said...

oei.....
dat begint zo leuk.....
ik hoop dat het uiteindelijk van heel korte duur is geweest dat henry ziek werd.
OT
wat ben je toch een heerlijk enthousiast mens:-)
zalige reactie om te lezen:-)

slaap lekker
xxx

Jelle Droeviger said...

In eine kleine konditorei
da sazen wir bei
und frasen für drei

Dat zongen we bij ons thuis, vroeger, en we vonden het ó zo leuk...

Die kerncentrale, die ken ik, Marlou. Daar heb ik in 1978, vanuit de milieu-beweging, samen met heel wat Oostenrijkers, nog lopen protesteren.

Een mooie fietstocht heb je gemaakt.

Jelle Droeviger.

Marjolijn said...

Oef...dat is minder leuk..!!
Ik hoop niet dat dat heerlijke stuk frambozentaart de boosdoener is geweest.

Maar vooral dat Henry weer snel opknapt van al het ongemak.

Voor vandaag een fijne vrijdag meis en op naar een heerlijk weekend.

gerdaYD said...

Oei... maar omdat jullie veilig en wel terugkwamen hoop ik dat Henry weer snel beter werd!
Nu jij eindelijk van die zeurende achillispees verlost was, dit... Van avonturen gesproken lieve Marlou, maar dit was beslist geen leuke!
En wat lees ik dit graag, van die kerncentrale die er geen was. Moest dit maar overal zo zijn, we zouden er met z'n allen een stuk geruster op worden hé?
Merciekes voor je mooie reactie alweer, maak er een fijne dag van en... benieuwd hoe het afliep met die schat van jou!

Lutje said...

het begint leuk maar eindigt slecht, ik hoop dat het meeviel met je vriend?

Fluitenkruid said...

Hé mensen, ik heb Henry laatst nog gezien hoor, don't worry :-)

Annet said...

Hi Marlou,

Mooi zo langs abrikozenbomen....

Hoop dat het goed gaat met Henri.

Liefs vanuit een koud koud Drentheland....maar de peultjes groeien en de aardbeien blozen en bloeien....

Annet ♥

Annet said...

Hi Marlou,

Mooi zo langs abrikozenbomen....

Hoop dat het goed gaat met Henri.

Liefs vanuit een koud koud Drentheland....maar de peultjes groeien en de aardbeien bloeien en blozen....

Annet ♥

Liesbeth said...

Wat erg..arme henry...wat een mooie rozen heb je nu in je tuin! Zo maak je wat mee he. Zo geniet je volop van alles en dan gebeurt er zoiets..

wim said...

Wat een heerlijke tocht langs het water en die mooie vergezichten.
En dan... een voedselvergiftiging .... hopelijk van korte duur.