29/06/2010

Antoni van Leeuwenhoek


Vanmorgen verraste mij de tuin al weer!
Wat ziet die er mooi uit... zo verzorgd en zo blij.















Ik ben dankbaar, dat ik naar dit ziekenhuis mag voor de controle.
Het kunstwerk van Maria in de hal heeft nog steeds dat fijne effect op mij: 
ik word er een beetje high van...















Enorm en krachtig kunstwerk van Maria Roosen

Er zitten ontzettend veel mensen in de wachtruimte. Ik schrik er een beetje van: zoveel zieke mensen. En allemaal zitten ze hier voor kanker. Nee, heus niet voor een gebroken pink, of zoiets kleins.

Bij de balie krijg ik een pieper mee: dokter Haas loopt helaas uit. Jaha, dat krijg je als je Haas heet!
Ik ga met mijn pieper meteen de tuin in. Er liggen smalle paadjes tussen de bloemperken en overal staan bankjes in deze oase.
Er zijn maar weinig mensen buiten. Gelukkig weten er niet veel van dit mooie paradijsje.
Je kunt er dan ook niet zomaar komen: er is maar één toegangsdeur, helemaal achterin de wachtruimte. Als je het niet weet, zie je het niet...















Ik zit zeker een uur te mediteren tot dokter Haas mij oproept. Helemaal verkwikt loop ik zijn onderzoeksruimte in en nóg verkwikter en reuze opgewekt loop ik er een kwartiertje later weer uit.
Alles is goed. Ik hoef pas volgend jaar zelfde tijd weer terug te komen.

Dag tuin, dag AVL... tot volgend jaar!

(hier mijn verhaaltje over de tuin in 2007)
(En ook nog iets over het kunstwerk van Maria Roosen, ook in 2007)
.


13 comments:

Liesbeth said...

Gelukkig maar Marlou voor jou.. weer tot volgend jaar, ook al is het er mooi, toch fijn om daar weer weg te gaan. Die bloemen daar zijn schitterend zo te zien en die kunst ook als je binnen komt. Ziet er luchtig uit :)

Marjolijn said...

Ha lieve meis,
Hiep, hiep, hoera,weer goed gekeurd..!!
En helemaal klasse pas over een jaar terug op controle. Je bent een winnaar, een grote kanjer.

Ja, ik kan me voorstellen dat die mooie tuin, je al heel veel goede momenten gebracht heeft, fijn dat jij hem wel wist te vinden.
En ja die kunstwerken zijn schitterend. Bewaar ze maar in je hoofd. Je hoeft nu pas over één jaar terug.

Lieverd, geniet lekker van deze goede uitslag. Het blijven toch altijd spannende momenten. Maar het gaat goed gelukkig. Daar ben ik heel blij mee!!

Liefs Marjolijn.

Jelle Droeviger said...

Je wordt geboren,
je gaat dood.

Dat is bekend.

Maar daar tussenin, daar willen we het allemaal laten gebeuren. Daar hebben we dus tijd voor nodig; liefst zoveel mogelijk tijd.

En daar gaan we aan werken; dat is logisch...

Jelle Droeviger.

Han said...

Gefeliciteerd dat is een heel mooi bericht. Is bij het AvL het glazen huisje er nog, links naast de ingang? Dat is een echte contradictie.

Marlou said...

.


Het glazen huisje links naast de ingang, waar men mocht roken, is verwijderd.

Ik vond het ook al zo'n mal huisje.
Inderdaad een contradictie...

Ik zag wel in de tuin een hoekje, waar gerookt mag worden, met een vreemdsoortige asbak.
Gelukkig niet te dicht bij, maar wel een mooi hoekje. Geen verdomhoekje dus.


.

Yvette said...

jippie yesyesyes
toch wel een beetje benauwd maar de opluchting daarna is alles waard toch!

dagdag knuf

Lutje said...

dat is goed nieuws voor je, je kan er weer een jaartje tegen :o)
en eigenlijk; dat ziekenhuis, dat moesten ze bij ons ook zo doen, want alles is daar zo saai!

klaproos said...

ohhh malou,
wat zalig
wat zul jij als helemaal herboren weer buitenkomen zeg,
geweldig,
ja ik ben er een keer geweest jaren geleden, en toen al erg onder de indruk dat er zóveel zieke mensen rondliepen.....
dat zal er niet veel beter op zijn geworden nu,

mijn hart gaat naar ze uit.

xxx

gerdaYD said...

HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA ... etcetera etcetra etcetara.
Wat ben ik blij voor jou mijn lieve schat, je kan weerom met een gerust hart het héle volgende jaar tegemoet zien hé?
PROFICIAT!
Nu een feestje bouwen hé, daar in je heerlijke tuin. Ik kom af (al is het dan virtueel), zet de bubbels maar klaar!
*wink, big smile*

wim said...

Niettegenstaande je opgewekte proza moet het toch een spannende wachttijd geweest zijn daar in de tuin. Algoed heb je leren mediteren.

gerrit said...

Een pak van het hart dus...mooi.
Dat kunstwerk in de hal ziet er inderdaad leuk uit. Als dat tenminste al die gekleurde glazen bollen zijn in de lucht...

Liesbeth said...

Het is voor mij ook iedere ochtend een verassing, de tuin.

aja witzel said...

Ik ben blij voor je. Vertrouw er op. Een jaar geen zorgen. Zet het uit je hoofd, als dat al kan en geniet van de zomer. Je zussie