31/03/2010

Het concert




Al dagen lang is Meneer Aap zich aan het verkneukelen...
Hij heeft namelijk kaartjes voor een concert in de AHOY!!
Gewonnen met een prijsvraag!!!
Maanden geleden stond er een puzzel in de krant. Het was geen gemakkelijke puzzel, maar hij loste ‘m samen met zijn vriendin op.
En nu … nu hebben ze de hoofdprijs! Twee kaartjes voor een popconcert van Bruce Springsteen.

Hij heeft er zin in. In zijn rechterzak zitten twee oordopjes, want hij is zuinig op zijn oren. Zelfs Bruce kan teveel lawaai maken!

Voordat ze gaan maken ze zich mooi. Eerst wordt er uitgebreid gebadderd. Dan trekken allebei ze een nieuw T-shirt aan met een foto van The Boss er op.
Ze zetten een maf hoedje op en pakken een tas met lekkers in.

Dan stappen ze op de bus naar de AHOY. Er staat al een lange rij bij de ingang en het duurt een hele tijd voor ze bij het podium zijn. Ze staan eerste rang!
Vriendin springt boven op Meneer Aap zijn schouders en begint te gillen en te klappen als Bruce met zijn stoere stappen naar voren komt met achter hem aan drie beeldschone zangeressen.


Als hij “Dancing in the dark” begint te zingen gaan ze allebei uit hun dak. Meneer Aap is niet meer te houden, hij springt het podium op en omhelst een van de zangeressen.
Ja, maar dat gaat zo maar niet…. Met harde hand wordt hij opgepakt en naar z’n plek terug gegooid. Hij geniet! Hij gilt het uit van pret als hij door de lucht vliegt.

Als Bruce “I’m on fire” zingt is Meneer Aap wel erg blij met zijn oordopjes. Het publiek is niet te houden en zingt zo hard mee, dat Bruce zelf bijna niet te horen is.



Het is zo ontzettend gaaf, dat ze op weg naar huis nog helemaal natrillen van opwinding en dansend en zingend bereiken ze de voordeur.

“Kom je nog boven om wat drinken?” vraagt Meneer Aap aan zijn vriendin …


12 comments:

klaproos said...

i'm on fire:-)
een van zijn mooiste liedjes:-)

:-))

slaap lekker

Marjolijn said...

Dat was een heerlijk avondje uit..!!
Mooi verhaal meis.
Fijne dag vandaag.
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Well did God make man in a breath of holy fire
Or did he crawl on up out of the muck and mire
Well the man on the street believes what the bible tells him so
Well you can ask me, mister, because I know
Tell them soul-suckin' preachers to come on down and see
Part man, part monkey, baby that's me (...)
© Bruce Springsteen
*wink, big smile*
Wat een mooi broodje aap alweer mijn lieve Marlou. Ik heb er van genoten, evenveel als jij en Mr. Monkey dat waarschijnlijk van het concert hebben gedaan!
Maak er een fijne eerste aprildag van hé, en... laat je niet vangen! Hihi.

Lutje said...

Wat een mooi apeverhaal weer, ik persoonlijk ben daar je grootste favoriet van denk ik ;-)

Ibella said...

Bruce springsteen in Ahoy, dat zal een fire hebben gegeven. Dat kennen we allemaal nog wel, heerlijke muziek

Fluitenkruid said...

Wat zijn ze mooi opgemaakt :-)

Ineke said...

Hoi Marlou,
Ha, wat hébben ze een heerlijke avond gehad!
En dat door de lucht vliegen is meneer Aap natuurlijk op het lijf geschreven, haha, schitterend!
Wat een pracht verhaal!

Jij een heel fijne dág gewenst Marlouke!
Dag, liefs, Ineke

Jelle Droeviger said...

We kunnen van apen nog veel leren...!

Maar wát dan wel...?

Jelle Droeviger.

Liesbeth said...

Dus Aap ging helemaal uit zijn dak:), dat is mooi dat zij samen zo genoten hebben:)..
en Marlou
Bedankt voor de tip over de Mattheus Passion. Ik ben van plan om het helemaal te gaan luisteren. Ik neem het ook op.

wim said...

Ik vrag me af : Wat zou Amadé denken indien hij vanachter in de zaal zou zitten ;-)

Leibele said...

Ik vond het best wel een leuke band, the Monkees. Hun tv shows waren ook wel plesant. Maar nu wel heel oudbollig geworden, dat wel.

Han said...

Het zou voor mij geen broodje aap zijn, en daar gelijk ook de andere bezoekers geheel uit mijn dak gaan. De camera kan wel thuis blijven je maakt toch geen mooie foto's daar, je kan alleen maar genieten.