25/04/2010

De opa van Meneer Aap


Meneer Aap heeft een fijne, vriendelijke opa. Hij is altijd goedgemutst en zit boordevol grapjes.
Hij belt op en zegt: “Morgen kom ik op de koffie. Ben je dan thuis, want ik weet niet hoe ik koffie moet zetten…!”

Natuurlijk zorgt meneer Aap, dat hij thuis is. Als Opa langs komt heeft hij voor een paar dagen weer lekker gelachen.
Hij is gek op zijn opa en Opa is gek op hem.

Op de afgesproken tijd gaat het mobieltje van meneer Aap.
"Ja, Opa hier, zeg… ik sta bij de bushalte en weet niet meer of ik nou linksaf of rechtsaf moet…"

Meneer Aap loopt naar de voordeur, want hij kent zijn opa een beetje en ja hoor… daar staat- ie voor de deur. Niks te niet weten links- of rechtsaf.
“Ik heb een jand vol provimand bij me, dus kom op… we gaan er op uit!”

Er hoeft geen jas aan. Het is stralend weer, als ze richting duinen lopen.
Onderweg heeft Opa het hoogste woord. Hij zit vol raadseltjes die eruit moeten:
“Je zit in een huis, waarvan alle ramen op het zuiden uitkijken. Er sjokt een beer langs. Welke kleur heeft de beer?”
Haha! Dat weet meneer Aap toevallig. Hij slaat zijn arm om Opa’s schouder. Wat houdt hij toch van die gezellige ouwe aap!

Als ze verder lopen beginnen ze samen te zingen: “M’n opa, m’n opa, m’n opa…”

Het is precies zoals meneer Aap het zich had voorgesteld.
Hij voelt zich lekker in zijn vel steken: alles klopt, alles is fijn.
Met Opa in de buurt voel je je altijd senang!

En dat is buitengewoon prettig…

© Marlou Witzel

.

14 comments:

Di Mario said...

Opa kunnen zo geweldig zijn. Mijn opa was altijd mijn held.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Mooi verhaal, Marlou !

Met zo weinig woorden zo een mooi tafereel schetsen... Ik zie ze lopen, die twee. Zo een guitige opa, met zijn liefdevolle kleinzoon. Klein geluk, groot gevoel...

Heel fraai.

Jelle Droeviger.

Marjolijn said...

Heerlijk meis, drie weken vakantie in het vooruitzicht..!!
Maar eerst nog een weekje Meneer Aap verhaaltjes, ik kijk er naar uit.
Deze is al heel mooi.
Maak er een mooie week van, de verkoudheid hopelijk weer goed onder controle.
Voor vandaag een mooie maandag.
Liefs Marjolijn.

Fluitenkruid said...

Mijn vader is een leuke vader én opa. Het is heerlijk om te zien hoe leuk hij met de kinderen van mijn zusje omgaat.
Drie weken in de bergen, wat tof zeg!

klaproos said...

goeiemorgen marlou,
ik was wat later met een log zetten vandaag :-)
omdat ik net wakker ben.

proficiat met je roosje, en een dikke klpazoen is hier wel op z'n plek denk ik hé,
meneer aap,
ikvoel me zo ook senang :-)

xxx

Ineke said...

Ha Marlou, goedemorgen,

Dat is een heerlijk vooruitzicht: fijn 3 weken te midden van prachtige natuur, die rond deze tijd op z'n mooist is omdat alles groeit en bloeit!

Een grappig verhaaltje heb je hier weer neergepend!
Die zullen we die 3 weken missen, maar vooral zullen we jóu missen Marlou, en je altijd aardige, betrokken reacties!

Enfin, we hebben nog zéker tot en met vrijdag dat we van je leuke schrijfsels kunnen genieten!

Een fijne voorbereidingsweek op je vakantie gewenst Marlou!

Dag, veel liefs, Ineke

Leibele said...

Het is een buitengewoon mooi verhaaltje, ik genoot bij het lezen.

Liesbeth said...

Drie weken nog wel. Ik mis je nu al, maar ok, de verhaaltjes maken een hoop goed. ik moet het nog wel even lezen.

wim said...

zonder al te veel apenkuren ben ikzelf al opa geworden ;-)))

Ibella said...

Het liedje van mijn opa, kwam ook als eerste bij me op toen ik begon te lezen. Heerlijk verhaal serie deze week. Jij een hele fijne tijd daar in de bergen

gerrit said...

Opa heeft in ieder gaval een mobieltje.....misschien heeft-ie die in de bergen ook nog wel nodig :))

Anonymous said...

even proberen....ik ben vóór beren...proberen....

Annet Lemaire said...

Dat was ik die anonieme...nog even beren.....

gerdaYD said...

Opa, schud eens met je wilde, grijze haren
Jij bent de schattigste opa op aarde
Iedereen rondom je staat je aan te staren
Jij bent de schattigste opa op aarde
Ik ben vast je grootste fan
In de hele wereld
Elke fuif swingt uit de pan
Met opaatje erbij
Als ik zelf een opa was
Zei ik: �Beste kerel�
�Kom we drinken nog een glas�
�Op die goeie ouwe tijd!�
En vanavond zetten we de bloemetjes eens buiten
Samen naar de discotheek, met kriebels in je kuiten
Refrein
Opa, jij bent kampioen
Ik draag je op handen
Ik blijf altijd je kapoen
Mijn opaatje van mij
Als ik koningin zou zijn
Van de lage landen
Dan kwam er voor elk seizoen
Een opadag erbij (...)
© K3
*wink, big smile*
Wat een heerlijk verhaal alweer lieve Marlou, bedankt!!!
En ga je weer eens de hort op? Ik ben zo blij voor jou en hoop dat jij er een heerlijke tijd vieren zal!
Vooral je verjaardag dan: 12 mei is DE dag webvrienden, vergeet 'm niet! Hihi.