17/06/2021

Nieuwe kleren...

Meneer Aap heeft een half jaar lang meegedaan met de No-Buy-Challenge, wat gewoon een duur woord is voor niks kopen. Waarom dan zo'n duur woord?

Maar ja... duur woord of niet: hij doet er aan mee. Een half jaar lang geen kleren kopen, vindt hij wel een uitdaging. En hij vraagt meteen aan zijn vriendin of ze meedoet. 

Eerst ziet zij het niet zitten. Ze houdt van winkelen en van nieuwe kleertjes kopen en een beetje rondneuzen. Maar goed... tóch doet ze mee. Een half jaar moet kunnen, zegt ze. Goed voor het "miljeu" en goed voor de knip...

De eerste week viel een beetje tegen. Meneer Aap had nieuwe sokken nodig. Er zaten grote knollen in zijn oude. Maar ja... afspraak is afspraak, dus... met grote steken naait hij de knollen in zijn sokken weer dicht. Ziet er nog geinig uit ook, want hij heeft een heel andere kleur draad gebruikt.

Vriendin valt het reuze mee. Ze zegt: ik shop gewoon in mijn eigen kast. Er hangt genoeg om elke dag iets anders aan te trekken en er toch nog leuk uit te zien.

Als het halve jaar om is heeft Meneer Aap totaal geen zin meer om de winkels weer in te gaan.  Voor hem hoeft al die poespas niet meer. Gewoon z'n ouwe hoedje op en hij is zo tevreden als wat. 


Niks meer aan doen. Goed voor het "miljeu" en goed voor de knip!

16 comments:

Marjolijn. said...

Helemaal waar, niets kopen is goed voor de knip, en we hebben allemaal meer dan genoeg...!!

Lutje said...

echt waar, dat gevoel heb ik nu ook
er hangen zelfs nog dat coronajaar leuke spullen in mijn kast
en je weet....met mijnheer aap maak je me blij :o)
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Moet hij alleen nog even stoppen met roken, want ook pijproken is slecht voor hem.

Love As Always
Dimario

Bertiebo said...

Ik lijk meneer Aap wel!

Karel said...

mogge Marlou
een aap en zijn vriendin , apen naar mijn hart
en waar was dat dure woord nu voor nodig :)
geniet de dag

John said...

Ik heb genoeg kleren om een half jaar niets te hoeven kopen. Misschien wel langer. Ik draag hier thuis alles goed op ook. Alleen netjes als ik weg moet en zo.

klaproos said...

slimme meneer aap...
ja we zouden met z'n allen het milieu een enorme dienst bewijzen ook nog eens een keertje,
en meneer aap...
jij ziet er "altijd" leuk uit, al trek je een jute zak aan, dan zie je er nog leuk uit...
dat is gewoon zo :-)

xxx

Jan K. alias Afanja said...

Een kerel naar mijn hart, die meneer Aap. Ik zou ook niet weten wanneer ik voor het laatst een winkel van binnen heb gezien. :-)

Sjoerd said...

Alleen hou je zo de economie niet draaiende, maar dat is een probleem voor degene die wel gaan shoppen...

Edward McDunn said...

Wanneer Meneer Aap er gelukkig mee is, prima toch?
Ik koop alleen maar kleding, als het écht nodig is.

Rebbeltje ★ said...

De moeite van het proberen waard als je daarna niet meer wil gaan winkelen whahaha
Groetjes

MelodyK said...

Helemaal goed want ik zie ook dat die pijp leeg is en zolang dat zo blijft en Meneer AAP die niet aan Maarten geeft vind ik het helemaal goed

miekequilt said...

Ik heb al een jaar bijna geen kleding gekocht. Voelt goed en ik heb evengoed een volle kast. En nu verhuizen: dat wordt nog wat.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Goed gedaan meneer de Aap. We zijn toch nergens geweest. Maar nu komen de feestjes eraan...dus

Hans said...

Meneer Aap snapt het, ik heb ook wel een No-Buy-Challenge gevoel.
Maar een paarschoenen moesten er toch komen.
Vanmiddag in de bus drie jonge meiden alle drie een papieren tasje met nieuwe kleertjes.
Ze waren vrolijk, opgetogen en heel tevreden, ze konden weer na een lange tijd samen op stap.
Dat is de andere kant. Hans

Nicole Orriëns said...

Dat is toch interessant dat na een half jaar de behoefte om te kopen dus verdwenen is. Dat biedt hoop : )