24/06/2021

How can I keep from singing?

Ja.. ik heb gisteren voor het eerst sinds meer dan een jaar weer samen met mijn koor gezongen.

Ohohoh, wat was dat heerlijk... wie houdt mij tegen om te gaan zingen? 



We waren te gast in het Frans Loenenhofje midden in de binnenstad van Haarlem. Een mooi hofje met een grote tuin, waar we een prima plek hadden om met veel ruimte om ons heen heerlijk te repeteren. De zon scheen, dus wat wil je nog meer?! 



Iedereen was zo blij om elkaar weer te zien. Het spatte er vanaf. En het mooie was: op deze dag was Vrouwenkoor Malle Babbe precies 39 jaar oud... Dus je snapt... er was taart bij de koffie.


We zongen wat van het oude repertoire en hebben meteen ook een begin gemaakt aan het instuderen van een nieuw lied: 



"How can I keep from singing"  heel mooi hier gezongen door Enya:


Volgende week gaan we gelukkig weer verder met repeteren, maar dan in de Waalse Kerk, ook in de binnenstad. Daarna nog één keer en dan is het al weer zomervakantie. Maar we hebben er weer van geproefd en het smaakte zeker naar meer.
Kijk eens... onze grootste fan was er ook! In de pauze ben ik natuurlijk even bij hem gaan zitten.

 


22 comments:

Marjolijn. said...

Mooi, een goede start ...!

Coby Breitner said...

Lijkt me zalig maar ik kan niet zingen, ben danwel fan an Enya al jaren.

Lutje said...

natuurlijk heb je een grote fan, die wil je zien genieten
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Wat een mooi lied is dat, dat zal vast uit jullie keeltjes nog mooier klinken. Ik denk dat Henry genoten heeft van zoveel mensen die met plezier aan het zingen waren.

Love As always
Dimario

Karel said...

mogge Marlou
fijn zingen met z'n allen in een mooie omgeving , met en mooi weer en wat lekkers
Henry en ik denk wel meer hebben er vast en zeker van genoten
mooie stem heeft Enya
geniet de dag

klaproos said...

heerlijk loutje het gewone leven kan zijn gang weer gaan... het meeste dan toch,
gelukkig de blijdschap staat op jullie snoeten te lezen.
ik wens jullie nog héél veel plezier, en dat liedje van enya.... komt vast goed.
ik heb het al in mijn hoofd nu :-)

dag lieve zangeres
xxx

Hilly Nicolay said...

Dag Marlou,

Wat heerlijk toch dat het weer kan zingen.

Lekkere taartjes:)

Groet en fijne dag.

John said...

Moesten we niet nog steeds anderhalve meter afstand van elkaar houden? Dat zie ik niet echt terug op de foto ;)

miekequilt said...

Heerlijk om weer samen te kunnen zingen. En volgende week weer. Mooi vooruitzicht.

pourquoi pas ??? said...

Dat ziet er weer gezellig uit zeg.

... said...

Jaaa, zingen.
Je leeft tien jaar langer, en nog gezond ook, als je elke dag zingend uit bed stapt.
En dan zo een vrouwenkoor..
De stemmen helder, en dan weer warm en teder.
Ze geven emotie vleugels.
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Oh, wat fijn voor je Marlou, daar knap je helemaal van op hè?
Gefeliciteerd Malle Babbe!

Rebbeltje ★ said...

Aha een feestje dus....leuk dat jullie zo weer kunnen starten...
En een fan op de bank ;)
En vakantie wie wil er nu vakantie haha
Gefeliciteerd Malle Babbe
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt als een hele mooie doorstart van Malle Babbe na die ellenlange coronacrisis. We hebben een tijdlang regelmatig muziek van Enya beluisterd, tegenwoordig is dat wat minder. Als jullie dat lied van Enya half zo mooi zingen als zijzelf, klinkt het volgens mij al heel mooi. ;-)

Sjoerd said...

Als we maar lol hebben en kunnen genieten. Mooi gezongen door Enya.

christiene said...

Wat een bijzondere dag Marlou
zo lang naar uit gekeken,
Fijn om elkaar weer terug te zien en te horen.
Een feestje waard!!!
groetjes Christiene.

Karel said...

ha die Marlou
na een fijne wandeldag , ff zitten voor ik ga badderen en in de luiestoel :)
pik inderdaad een klein stukje langs het Gein aan , tussen Abcoude en Fort bij Nigtevecht
duurt nog ff voor ik daar ben hihi

fijne avond groet

Nietzomaarzooo said...

Lekker zeg; dat voelt toch wel weer als erg 'normaal'. Hoop dat het je steen heeft doen wegrollen.Of verbrijzelen. In ministukjes.

Hans said...

Weer samen zingen, heerlijk elkaar echt zien en horen.
Het Frans Loenenhofje is wel de plek om samen te vieren dat Malle Babbe 39 jaar jong is geworden.
Gelijk heb je om even naast je Henry te zitten. Hans

Maria bd V said...

Wat was het heerlijk!

Carla S. said...

Tsjé Marloukie, wat leuk die fotoos en die fanclub!
Lfs, C

sjannesblog.com said...

Ik ken het blije gevoel, heerlijk! Mooi lied trouwens!