15/01/2010

Een aap op een fiets...

Ik doe de gordijnen open om het daglicht binnen te laten en zie aan de overkant van de gracht een AAP OP EEN FIETS!
Hij heeft een kostuumpje aan en een pet op.
Ik weet niet wat ik zie... EEN AAP OP EEN FIETS!
Hoe vind je zoiets?!














Gauw loop ik naar de voordeur en roep naar de overkant:
"Hé, Aap! Hoe kom je aan die fiets?"
"Gepikt!", zegt de aap.
"Gepikt???" zeg ik, "Maar dat mag toch niet?"
"Ik mag dat wel", zeg de aap, "ik heb ontheffing!"

Ik zie, dat de aap naar het bruggetje fietst en zijn fiets er behendig overheen tilt.
Dan komt hij mijn kant op.
"Ik kom bij je ontbijten", zegt hij en zet de fiets tegen de muur.
"Moet je 'm niet op slot zetten?" vraag ik.
"Nee hoor", zegt de aap. "Het is toch míjn fiets!"
Ja, daar kan ik niks tegen in brengen, dus ik ga maar gauw een kopje thee zetten.
"Heb je niets sterkers?" vraagt de aap...
Tja, het enige wat ik in huis heb is Schnapps. Maar dat lust een aap toch niet!
"Houd je van Schnapps?" vraag ik hem.
"Schnapps?! De enige echte uit Trahütten?!" zegt de aap. "Natuurlijk houd ik daar van. Dat brandt zo lekker in je buik! Doe mij maar een warme chocolademelk met Schnapps!"

Even later zitten we gezellig bij de kachel en drinken en eten en kletsen.
"Zijn er nog jarigen?" vraagt de aap.
"Jawel", zeg ik, "hoezo?"
"Dan kunnen we op hun gezondheid drinken", zegt de aap.

Dat vind ik een goed idee. Dus....
Dienie en Marianne, namens Meneer Aap een hele fijne verjaardag...
En die chocomel met Schnapps... die gaat er in als limonade.

De aap slingert wel heel erg als hij weer wegrijdt.


© Marlou Witzel

.

19 comments:

Jelle Droeviger said...

Het ouderwetse schuddebuiken overkwam my zoëven, Marlou. Heerlyk... Humor, dat is kortsluiting; een uitspraak van Godfried Bomans, waar ik vierkant achter sta.

Er blykt van apen nog heel wat te leren te zyn: "het is toch mýn fiets...". Geweldig, en een vondst.

Jelle Droeviger.

HUUB said...

drank... maakt meer...

Liesbeth said...

Haha wat een leuke manier om iemand te feliciteren. Niet één maar drie jarigen dus. Ik ga gauw iemand feliciteren!

Jan said...

Ik volg een beetje het "wielrennen" In mijn ogen zijn het ook aapjes die daar rond fietsen. Mooi verhaal, ik heb er van genoten. Groet, Jan.

Han said...

Je lijkt wel de leider te zijn van de grote feest fabriek, zo vroeg al aan de schnapps. Maar je hebt de verjaardagen heel mooi verpakt in een leuk verhaal.

marjolijn said...

Dat is een hele leuke manier om al die jarigen te feliciteren..!!

Fijn weekend meis, geniet er van..!!

gerdaYD said...

Woehahahahahaha, Marlouke toch, waar blijf je het vandaan halen?
Dankjewel voor mijn eerste lach van de dag! En wat die drank betreft, tja, zegt men niet zo stoned als een aap? Of geldt dat alleen voor bepaalde rookwaren?
*wink, big smile*

Voor jou, lieve Marlou, LLama!: http://www.youtube.com/watch?v=hBaUmx5s6iE, zeker eens piepen hihi!

Maak er een humorvol weekend van, maar ook liefdevol, met je Henry aan je zij...

Niens said...

Heeee, die aap ken ik!

Fijn weekeinde, van Niens

Ineke said...

Hahaha, goedemorgen Marlou!
Wat een grappig verhaal en een heel unieke manier om verjaardagen aan te kondigen!

Een heel mooi weekend gewenst Marlou!

Dag, liefs, Ineke

Lutje said...

Wat een leuke manier om iemand te feliciteren, dat ik er zelf nog niet opkwam. ;-)

klaproos said...

dank je wel marlou,
voor je lieve leuke verhaal en je super felicitatie:-)

ik voelde me erg jarig,
enne der is nog taart over
kom maar af hé,

xxx

Anne said...

o geweldig, humor is toch de korrel zout van het leven:))

Han said...

Ben je niet in de hoofdstad?

Ibella said...

erg, erg erg. Lieve Marlou, ik lees het nu pas. Dank je wel.

gerdaYD said...

Even OT lieve Marlou. Twee portes???
Nou, dan geef ik je toch dit?

De hele stad kent Jan, de dikke ijscoman
Die met zijn honderd kilo haast geen ijskar duwen kan
Toch is er niemand die zoveel verkoopt als hij
Dat zit in de reclame want hij zingt er vrolijk bij:

"Ik geef een dikke, een hele dikke
Je kan d'r aan een halfuurtje likken
Ik geef een portie om van te smullen
Je kan je maag voor weinig centen vullen
Nu kan je likken, zo lekker likken
Kom dus maar gauw een fijne dikke pikken
'k Heb ijsje prima, 'k heb ijsje prima
Eens geprobeerd is altijd weer begeerd"

Klinkt 's morgens een tenor de stille straten door
Dan komen zelfs de winkelmeisjes met hun schortje voor
Maar ook de huisvrouw legt haar stofdoek even neer
Lekker ijs met een liedje wat wil een mens nog meer?

IJs met slagroom!
IJs van Jantje in je handje
Geef je meisje een lekker ijsje
Is van jantje is kwaliteit

En met een schattebout die veel van roomijs houdt
Is Jan heel keurig netjes gisterenmorgen vroeg getrouwd
En toen de ijsman in de kroeg zat met zijn bruid
Zongen tientallen klanten heel vrolijk lachend uit:

"Geef ons een dikke, een hele dikke
Je kan d'r aan een halfuurtje likken
Geef ons een portie om van te smullen
Je kan je maag voor weinig centen vullen
Nu kan je likken, zo lekker likken
Kom dus maar gauw een fijne dikke pikken
Z'n ijs is prima, z'n ijs is prima
Eens geprobeerd is altijd weer begeerd"
© Johnny Hoes

*wink, big smile*
Maak er een lekker, cool zondagje van hé!

wim said...

Mijn naam is Charles, je weet wel van Darwin ;-)))

Di Mario said...

Dat zei mijn Moeke ook altijd als ze mij op de fiets zag...

Love As Always
Di Mario

klaproos said...

ahhh het blijft een heerlijk verhaal, zie je de datum van mijn vorige reactie loutje?? 2010?? toen waren we beiden nog broekies, nu zijn we borstrokkies geworden :-)

heerlijk, Dank je wel voor deze leuke felicitatie, en de notenkoek bak ik vers voor jou :-)
xxx

Tine de Jong said...

zat even wat te lezen in het archief en genoot ook van dit verhaal. Heerlijk en met een grote lach daarbij ontvang je weer een groet van mij.