10/03/2010

Meneer Aap wordt gevlooid


Meneer Aap zit een beetje te doezelen in de veranda. De lunch was goed.
Er was roze champagne... Er waren gouden patatjes.

Heerlijke bananenschuitjes en alsof dat niet genoeg was: bergen chocola!
En hij heeft er veel te veel van genomen.

Maar meneer Aap zit daar totaal niet mee.
Hij zit lekker uit te buiken achter in de tuin.
Af en toe laat hij een boer.
En wrijft dan genoeglijk over zijn bolle buikje. Hij heeft zijn ogen dicht en geniet van het nietsdoen.
Hij hoort zo af en toe een windgong in de tuin van de buren. En ergens verderop zit iemand gitaar te spelen. Een Iers liedje. Hij kent het wel: "Oh Danny Boy" heet het. Maar meneer Aap is te lui om mee te zingen. Hij doezelt en soezelt een beetje.
De zon schijnt en dit is het paradijs...


En dan ineens voelt hij een klein handje op zijn hoofd.

Het wordt nóg fijner... hij wordt gevlooid! Even doet hij één oog een beetje lui open om te kijken wie dat doet. Het is de kleine. De kleine met de gouden handjes.
Meneer Aap gaat er helemaal voor zitten.

En droomt.

Somewhere over the rainbow....



© Marlou Witzel

10 comments:

Jelle Droeviger said...

De kleine met de gouden handjes... Hoe kóm je er op, Marlou...?

Een gaaf ontspannings-verhaaltje. En kleinood, een pareltje.

Jelle Droeviger.

klaproos said...

meneer aap geniet en zit net als ik na vandaag te soezelen:-)
lekker in de zon:-)

jawel marlou ik ken de sit via jou en heb al diverse inzendingen gedaan maar ze doen er niks mee????
dus ik neem de moeite niet meer.

slaap lekker
xxx

Marjolijn said...

Mogge meis,
Heerlijk verhaaltje.
Een juweeltje in een mooi paradijsje.
Zo mag het vaker zijn.
Ga voor ook zo'n mooie dag en geniet er van.
Fijne dag, lieverd.
Veel liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Jouw apenstreken, of liever je schrijfsels over meneer Aap zijn gewoonweg schitterend lieve, knappe Marlou! Een plezier om te lezen, het laat je steeds weer uitkijken naar het vervolg...
Blijven doén hé!
Bedankt voor je lieve wens voor Opa/Oscar!
En maak er een fijne dag van, vol apenspelen!
*wink, big smile*

Ibella said...

Lieve Marlou,
Je mag straks een boekje uitgeven met meneer Aap verhalen.
Hmmm, heerlijk vlooien vandaag

Ineke said...

Dag lieve Marlou, goedemorgen,
Wat een heerlijk verhaaltje heb je hier weer 'neergepend', knap hoor! (Ik zou willen dat ik zo goed kon schrijven.)
Meneer Aap zit er heerlijk genietend bij. :-)

En ik zie dat Han de honneurs voor mij heeft waargenomen bij je vorige artikeltje. :-)
Wat een aandoenlijk verhaal over die kipjes, triest hè! ('k Zou ze wel allemaal willen adopteren.)

Een fijne dag wens ik je toe, Marlou. 'k Heb geen idee of de zon vandaag nog te voorschijn komt, maar dat zou helemaal mooi zijn, dat geeft al zo'n echt voorjaarsgevoel hè!

Dag, veel liefs, Ineke

Fluitenkruid said...

Ik wil net als meneer aap ook in de zon zitten en gevlooid worden lijkt me ook best lekker x

Di Mario said...

Ik zit vandaag ook te wachten op de zon, zodat ik met mijn kleine prinses lekker kan doezelen in de zon.

Love As always
Di Mario

wim said...

Apen bundelen vlooien, nee ik bedoel de apenverhaaltjes bundelen ... geen slecht idee vind ik.

Han said...

Aapje kijken, is leuk maar lezen over aapjes is nog leuker. Doe er wat mee zou ik zeggen.