11/03/2020

Meneer Aap moet naar de kapper

.
Moet Meneer Aap echt naar de kapper?
Ja, heus wel!
En wist jij, dat Meneer Aap nog nooit naar de kapper is geweest, dus... het wordt eindelijk eens tijd!
Zijn verloofde vindt namelijk dat zijn haar niet avontuurlijk genoeg zit.
Ze zegt zelfs: "Je lijkt wel een koorknaapje!"

Aan de ene kant moet hij daar wel om lachen, maar een koorknaapje... neeeeee... help! Waar is de nooduitgang?!
Dat laat hij niet op zich zitten, dus eerst gaat hij zelf nog een beetje over z'n hoofd raggen, maar dat helpt niet, want nu ziet hij er uit als een braaf mannetje en dat wil hij nou ook weer niet.
Hij wil gewoon niet braaf zijn. Hij wil wild zijn en een nozem. En swingen en skaten en naar spannende films.

Hij maakt een afspraak bij de duurste kapper van de stad. Die is wel eens op tv geweest. 
Maar het is wel een eigenwijze kapper en als Meneer Aap op de stoel zit worden er meteen krullers ingezet.


"Hoepel op met je krullers... ik wil helemaal geen krullers!"
De beroemde kapper schrikt daar wel van. Hij is geen tegenspraak gewend. Iedereen slijmt zich altijd een slag in de rondte bij hem. 
Nou... Meneer Aap niet, hoor. Die is altijd recht voor z'n raap.
En uiteindelijk komt hij de kapperszaak uit, precies zoals hij het wil: lekker avontuurlijk, vrolijk en ook een beetje wild. 
Als hij de deur uitgaat trekt hij er een spannende kop bij.
En hij ziet dat iedereen naar hem kijkt en goedkeurend knikt.
"Wat ben jij een prachtige aap", zegt een aardig meisje...

Kijk zelf maar... zit het mooi of niet? Of moet hij weer haar als van een koorknaapje nemen?




17 comments:

miekequilt said...

Ha meneer Aap. Ik vind u er prachtig uitzien na uw kappersbezoek.

John said...

Ik me er als ik hem was niets van aangetrokken. Het is zijn haar, zijn kapsel, en ze viel in eerste instantie toch ook op hem. Nee, als iemand over mijn haar gaat zeuren hebben ze toch echt pech. EN ik ben erg makkelijk. Ik laat het als maar groeien.

Karel said...

mogge Marlou
ja zijn haar zit goed hoor , maar
dat zat het ook al voor hij naar de kapper ging :)

zag dat je ff de wandeling mee liep :)
ja ook ik kijk uit naar al het moois van het voorjaar

groetjes

Walter said...

Inderdaad...een prachtige aap! '@@@

Edward McDunn said...

Hahahaha, een leuk verhaal hoor, Meneer Aap, had misschien toch liever een vetkuif uit de jaren '50 gehad.

nicole orriens said...

Gelukkig heeft het verhaal een goede afloop! Ik vreesde al het ergste, dat meneer aap met een heel verkeerd kapsel de kapsalon uit zou moeten.

Sjoerd said...

Meneer aap is heel verstandig geweest en heeft zijn eigen keuzes gemaakt.

די מריו said...

Dit is precies goed, het moet ook niet te netjes zitten. Dat past niet..

Love As always
Di mario

Rebbeltje ★ said...

Zo meneer aap kan tevreden zijn ;) en zijn verloofde ook ?
Grappig zoals je het opgeschreven hebt.
Groetjes

Tine de Jong said...

Hoie Marlou heel goed dat meneer aap zelf besloot en het misstaat hem niet hoor. Heel mooi neergeschreven. Zonnige Groetjes.

Marjolijn. said...

goed zo meneer Aap, lekker doen zoals jij het wil...!!

Catherine Boone said...

Nu nog een kleurtje en een zonnebril erbij bij het prachtig kapsel maar hij is helemaal niet mis mee. Vind dat hij dergelijke kapsels moet dragen tenzij hij kiest voor super kort of met enig stekeltje.

Jelle Droeviger said...

Avontuurlijk haar, prachtig.!
Ik ben eigenlijk benieuwd naar hoe Meneer Aap op de kappersspiegel reageerde.
Want hij zal toch wel gezien hebben dat zijn haar de andere kant op zat als waar hij het altijd naar toe veegt.
Meneer Aap is niet dom.
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Meneer aap heeft ten minste een eigen mening, gewoon een stoere aap. Hans

Jan K. alias Afanja said...

't Is dat ik weet dat ik geen tweelingbroer heb, maar anders ... ;-)
Mooi verhaal, Marlou.

Ferrara said...

Hij heeft lef, die meneer Aap. Ik mag dat wel.

Lutje said...

Mijnheer aap, ik vindt dat zo heerlijk, dat weet je :o)
Hij ziet er verdomme goed uit na een bezoekje aan de kapper, dus ik zie liever geen koorknaapje in hem