26/04/2010

Dansles


Als meneer Aap leuke muziek hoort, begint hij altijd te dansen.
Hij kan zijn voeten niet stilhouden en voelt zich meteen heel gelukkig.
Dansen… dat is zo lekker.
En als hij merkt, dat zijn vriendin ook van dansen houdt gaan de remmen los.

Bijna alle muziek is geschikt.
Meneer Aap houdt niet echt van treurige muziek, maar langzame muziek waarop je een beetje verliefd kunt gaan slijpen vindt hij weer wel leuk.
Michael Bublé is zijn favoriet. Als hij de eerste tonen van "You can dance" hoort begint hij al heen en weer te wiegelen. Dan kijkt hij zijn vriendin verliefd aan.
“So darling, save the last dance for me” zingt ze en begint met hem mee te wiegelen.

Zijn hart springt meteen een beetje op… zo lief als ze er dan uit ziet!

Buurman komt langs. “He joh!” zegt hij, “Je kunt wel voor goud gaan!”
“Goud?” vraagt meneer Aap.
“Ja… goud! Gewoon nog een paar danslesjes en je bent binnen!”

“Ik hoef niet naar binnen”, bromt meneer Aap. Maar hij geeft zich samen met zijn vriendin wél op voor danslessen bij een Echte Dansschool.
Dansles voor Jong en Oud… Daar heeft hij wel een beetje moeite mee, want hij is niet jong en niet oud. Dus wat moet je daar dan weer mee. Maar Buurman zegt, dat hij nou niet moet lopen sikkeneuren en gewoon lekker dansles moet nemen.
En voor GOUD gaan!!!


© Marlou Witzel

15 comments:

Annet Lemaire said...

Haha wat énig die aapjes:))

Ik hou van apen, ben er zelf ook één, wij allemaal natuurlijk, maar durf het maar eens toe te geven....

Dag lieve A...ik bedoel Marlou....

(het lukt hier al een beetje beter)

Di Mario said...

Dat dansen is nooit mijn ding geweest. Ik dans wel anders.. met mijn kleine prinsesje.

Love As Always
Di Mario

Annet said...

Ja Marlou daar hebben wij helemaal geen zin in in die mallotige reacties. Daar zijn we inmiddels te wijs voor....Ik weet nog dat ik spontaan moest huilen om een bijdrage van jou op het VK-blog, dat was n.a.v. een gedicht van Breyten Breytenbach als ik me dat goed herinner.....

Ik zal je blijven missen daar want ik kan niet goed loslaten.....

En ja soms is een reactie net een e-mail:) Ik heb nooit een vriendenkring kunnen opbouwen op web-log omdat ik de reacties nooit thuis kreeg.

Zo gaan die dingen.....

Ik vind het hier heel bijzonder.

Hartje van Annet ♥

Anne said...

ik moet dan denken aan de slogan: dansen is plezier voor twee.

Marjolijn said...

Mogge lieve meis,

Heerlijk om zo al dansend toe te leven naar de vakantie.
Voor vandaag een goed dagje en veel succes en alle goeds.

Liefs Marjolijn.

Yvette said...

geinig....dag apekop
sterkte vandaag!

jij hebt een leuke kat, ik een lieveheersbeestje!

dagdag

Han said...

Wij zijn ook net weer thuis van een lang weekeinde Duitsland het is daar nu overdag heerlijk, 's nachts is het wel kouder als bij ons. Maar dat wist je allang. Geniet van de vrijheid en de natuur Marlou!

Lutje said...

leuk die river dance aapjes, ze dansen al beter dan mij :o)

gerdaYD said...

Jij bent on-ver-be-ter-lijk lieve Marlou. Niet alleen in je schrijf- en zangkunst, ook in het vinden van grappige filmpjes! Ik heb er van genoten...
Bedankt! Ook bedankt voor je lieve ode, ik zit hier nu beslist met rode konen! *wink, big smile*
En nu naar buiten hé, de schitterende lente in!

Jelle Droeviger said...

En dan gaat ie eerdaags ook nog Bleu Suede Shoes kopen, die geinige aap.

Hij gaat ons een poepie laten ruiken, wat ik je brom. Dat wordt zwieren en zwaaien...

Jelle Droeviger.

Fluitenkruid said...

Heerlijk die dansende apen, goed voor mijn humeur. De katten hadden vanmorgen mijn zaaibak omgegooid, ik moest een half uur stofzuigen om het weer netjes te krijgen. Dat zouden apen nou nooit doen..

Annet said...

Wat fijn naar zee....Dat roze aangespoelde knijn was een metafoor voor hoe ik me voelde. Ik ben veel te open, te transparant en dat is ook weer niet goed.

Ik weet niet goed hoe je ellende moet samenballen. Misschien heb ik het toch wel gevonden door gewoon te zwijgen en te praten in symbolen. Maar ben ik me daar niet van bewust. Wat een filosofie op de vroege ochtend. Maar goed daar is altijd wel tijd voor.

Veel liefs vanuit het veen. Het Hunzedal :*)

Annetta ~)

Liesbeth said...

:) leuk Marlou, ik heb het nu gelezen. Fijne dag vandaag!

wim said...

"Riverdance"
Dat zijn nou eens echte apenkuren ;-)

gerrit said...

Ik moet zeggen, je hebt een rijke fantasie, Marlou. Leuke foto ook. En dat filmpje van de apenriverdance...ik weet niet, zijn dat mensen in apenpak, of, als het echte apen zijn, is dat dan wel gezond?....hoeveel uur drillen heeft het gekost om die apen zover te krijgen, dat ze zo konden dansen?