15/12/2010

Meneer Aap doet een dutje

.

Meneer Aap werkt al een jaar of wat in het Provinciehuis. Het is fijn werk, maar erg vermoeiend.
Regelmatig gebeurt het dat er iemand achter z'n bureau zit te suffen en te knikkebollen.

Dat schiet natuurlijk niet op...

Nu heeft meneer Aap een boekje gekocht, waarin staat, dat het heel belangrijk is om 's middag  een dutje te doen.
Het heet: Verander je leven, doe een dutje. En het is geschreven door een Amerikaanse wetenschapper. 
Meneer Aap leest er in, dat zelfs Albert Einstein elke middag een dutje deed. Nee... hij lag niet uren te pitten, maar gewoon een kwartiertje.
En daarna... hops! Weer fris in de benen en je kunt de hele wereld aan.

Natuurlijk probeert meneer Aap het zelf het eerste uit.
Hij heeft een oude bank gevonden bij het grof vuil, die in een verloren hoekje op het kantoor wordt gezet. 
Er staat een kast voor, dus niemand ziet, dat er achter iemand  ligt te dutten.
Meneer Aap gaat op de bank liggen en heeft zijn hoofd nog niet neergelegd of hij is in dromenland. Hij droomt van een lekkere warme rots waar hij op ligt en waar hij heel tevreden van wordt. 
Na een kwartiertje wordt hij wakker en zegt tegen zijn sacherijnige collega: "Moet je ook even doen! Kom op, joh! Doe ook een dutje..."
De collega is in een mum van tijd onder zeil en ook hij wordt 15 minuten later verkwikt en prettig wakker. Hij springt weer aan het werk en is zo opgewekt en blij, dat het iedereen opvalt,.
"Nu wil ik even op de bank", zegt de baas van het spul en hij neemt onmiddellijk de bank in beslag en zakt zo ver weg, dat hij niet merkt, dat om hem heen al zijn werknemers gezellig met elkaar zitten te kletsen...

Als hij wakker wordt rekt hij zich eens lekker uit. Hij is het er mee eens: het dutje doet hem goed en heeft hem verkwikt. Hij heeft het gevoel, dat alles vanmiddag gaat lukken en dat iedereen er stukken beter uit ziet.
Meneer Aap wrijft in zijn handjes. Dát heeft hij toch maar mooi voor elkaar gekregen. Er staat een fijne bank op kantoor en iedereen mag 's middags even een dutje doen.


Verander je leven: doe een dutje van Sara C, Mednick, Ph.D.
ISBN 978 90 274 6494 1

Met de hartelijke groeten van Meneer Aap.

© Marlou Witzel

.

12 comments:

klaproos said...

meneer aap heeft gelijk,
als ik kan doe ik ook een dutje:-)
en ik voel me kip:-)

xxx

Marjolijn said...

Dat lijkt me lekker, het lukt me alleen nooit.
Fijne dag vandaag.

Lutje said...

op mijn werk staat niet eens een bank maar wel lekkere relax-zetels, maar ik denk niet dat ze gaan lachen als ik daar ga slapen :o) haha

John said...

Ik doe het ook regelmatig. Het helpt enorm om net even dat dipje te verwerken.
En dan kan je de rest van de dag weer helemaal aan:D

Fluitenkruid said...

Nou Marlou, ik denk dat ik zo mijn bed weer in ga, mijn crackers uit de oven zijn mislukt en ik heb allebei de katten uitgefoeterd omdat ze zo vervelend zijn. Maar goed dat ik vrij ben vandaag :-)

gerdaYD said...

Hoe ik 't gemaakt heb op de zee
Dat zal ik u eens gauw vertellen
De eerste dag viel 't nogal mee
Maar later kon ik het niet stellen
Als ik me soep gegeten had
Deed ik 'n dutje in 't vooronder
Maar werd zo misselijk als 'n kat
Of ik 'n stuk had in me donder (...)
© Eduard Jacobs
*wink, big smile*
Mààr... wat een schitterend, leuk item alweer over meneer Aap, lieve Marlou! Blij dat hij er terug is, zo kunnen we àl zijn avonturen van de voorbije tijd volgen! Want niet alleen verwent hij zichzelf, hij denkt aan àlle anderen op kantoor ook!
PS: superleuke invulling van de wekelijkse matrassenuitdaging pootte je bij mij neer... dankjewel!
En maak er een fijne dag van hé!

Anonymous said...

Die bank zie ik nog wel zitten, maar slapen onder de middag, ik moet er niet aan denken. Ik ga zo naar bed en draai daar mijn uurtjes wel.

gerdaYD said...

Dank je wel, mijn lieve Marlou voor je hartverwarmende reactie gisteren! Je bent een schatje...
En nu maar lekker verder dutten hé, samen met meneer Aap. Zodat je morgen fris en monter, goed uitgerust het weekend in kan gaan!

Lutje said...

een leuke vrijdag en voor straks een tof weekend

Marjolijn said...

Een witte wereld weer ,lieve meis.
Maar hoe dan ook een fijne vrijdag en op naar een heerlijk weekend.
Geniet er volop van.

Di Mario said...

Ik denk dat ik zo maar even een dutje ga doen.. En dan langer dan een kwartier.

Love As always
Di Mario

Annet said...

Mijn vader deed ook altijd een dutje...na de middagboterham of lunch...

Het is inderdaad heel gezond.

Die eerste aap die vind ik zo geweldig die nemen een heet bad in de kou. En dan die gezichtsuitdrukkingen.

Ik geniet.

Liefs van Annet ♥