02/07/2019

Ga je mee?

.
Het is heel laat in de avond als de telefoon gaat...
Meneer Aap ligt allang op één oor en gromt, dat het geen stijl is, dat er zo laat nog gebeld wordt.
De telefoon rinkelt maar en rinkelt maar...
Hij moet nog wakker worden en wrijft de slaap uit z'n oog. 


Hij gaapt nog eens groot en neemt nogal sacherijnig de telefoon op.
"Ja, wat nou?!" roept hij door de telefoon.
Maar als hij hoort dat het Vriendin is dimt hij toch een beetje.
Zij mag hem dag en nacht bellen en wakker maken... dat heeft hij eens tegen haar gezegd.
Dus ja...

Maar als Vriendin zegt: "Ga je mee naar de film?" dan wordt hij toch een beetje pissig.
"Het is al dik over elven. Doe normaal, zeg! Ik lag al te slapen..."
Hij begrijpt haar niet altijd even goed. En dit snapt hij al helemaal niet en zeker niet als ze zegt, dat het om morgenmiddag gaat. 

Bijna wil hij "Hoepel toch effe gauw op" roepen, maar hij houdt zich in en vraagt om welke film het gaat. Tja, hij is nu toch al wakker...
En hij hoort aan de stem van Vriendin, dat ze opgewonden is...

"Yesterday...! Yesterday...! Yesterday...!" roept ze.

Dan ineens is hij klaarwakker... Hij veert op en roept... "We gáán! NU!"











15 comments:

Marjolijn. said...

Haha.... bij meneer Aap en kornuiten kun je van alles verwachten...!!
Mooie dag Marlou.

Bertiebo said...

Haha: niet alleen meneer Aap wil de film zien!

Karel said...

mogge Marlou
dat is een schitterende gouwe ouwe
en als ik het goed begrijp in een nieuw jasje gestoken in een film
geniet er van
als ook van deze dag
groetjes , karel

Lutje said...

mijnheer aap, fijn dat hij de beatles toppie vindt
hij gaat zeker naar de film met die vriendin
Een @->- voor jou.

די מריו said...

Had hij die film gisteren nog niet gezien?

Love as Always
Di mario

John said...

Oh ja, die was ik vergeten. Ik zag de trailer al een hele poos terug en wilde die film ook zien. Bedankt om 'm weer in mijn gedachte te brengen.

klaproos said...

whahaahha meneer aap barst van de goeie ideetjes, lijkt me een heel mooie film,
dus véél genoegen lieve schattekes,
xxx

Karel said...

Inderdaad Marlou
Mij zal je ook niet in die landen vinden
Heb zat aan m'n eigen landje
Geniet de dag

nicole orriens said...

Oh, deze film wil mijn man ook heel graag zien!

Jelle Droeviger said...

Meneer Aap en Vriendin passen goed bij elkander.
We moeten de spontaniteit nooit verliezen.
.
Ik werd trouwens zojuist opgebeld door Meneer Aap.
Hij vertelde me dat vanmiddag om 12:00 uur precies de helft van het jaar voorbij is, en dat hij had uitgerekend dat we gemiddeld nog maar 10 % van onze tijd over hebben, en dat we dus moeten voortmaken...
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Haha, die meneer aap toch, wat een gekkie. Je kunt toch niet midden in de nacht naar Yesterday...

Tine de Jong said...

leuk geschreven maar zo laat nog naar de film? Nee eerst uitslapen hoor en dan pas filmpje kijken ook al is deze erg mooi. Heb er ook al stukjes van gezien.

Jan K. alias Afanja said...

Eigenlijk ben ik meer van The Stones en Pink Floyd, maar vooruit, dit kan er ook op door ... ;-)

Rebbeltje ★ said...

Juist midden in de nacht kan dat...in dromen
Leuk filmje
Groetjes

Hans said...

Een aap, dus Jaap aap doet me aan van Duin denken.
Ja, als je dat zegt, kun je er ook op rekenen.
Dapper om toch te gaan. Hans