28/04/2010

Geldzorgen

.
Het is helemaal mis met Meneer Aap... Hij is zo verliefd, dat hij nergens meer aan kan denken dan aan zijn mooie vriendin. Vandaag zag ze er zo lief uit. Hij kon haar wel opvreten...
Het werk blijft liggen, de telefoontjes blijven onbeantwoord. De krant ongelezen. En vanmorgen zelfs vergat Meneer Aap zijn haar te kammen.

Ja... het is helemaal mis!


Hij denkt en denkt en denkt... Hij kan alleen nog maar aan zijn vriendin denken.

Het liefste wil hij nu, vandaag en wel meteen met haar trouwen. Dat lijkt hem het fijnste wat er is.
Gewoon lekker trouwen en samen verder in het leven.
Hij weet het zeker: zij is het! Zij is de ware...
Maar een bruiloft kost bakken met geld.
En dat is nu juist iets, wat Meneer Aap niet heeft.

's Nachts droomt hij er van, dat hij stapels geld heeft, waarmee hij met het grootste gemak de duurste bruiloft kan betalen.
En overdag kijkt hij verliefd naar zijn meisje. En zij kijkt verliefd terug.

Alles lijkt zo ingewikkeld...


© Marlou Witzel

15 comments:

Nienke said...

Vroeger moest de familie van de vrouw voor de trouwerij betalen!

Ik geloof, dat het in sommige landen nog steeds gebruikelijk is.

In Turkije??

De bruid moest een schat meenemen.
Dat zou wat zijn voor meneer aap.
Dan had hij geen slapeloze nachten gehad.

Hoe is het met jouw nachten?

Groet, Nienke.

Anne said...

meneer aap, gewoon op maandag trouwen, dat is gratis en dan een gezellig feestje geven voor familie en vrienden.
dat doen mijn zoon en zijn lief mettertijd ook.
dat kan toch net zo goed?
het gaat toch om de liefde:))

klaproos said...

nu ja....
als hij dan maar zo heerlijk verliefd mag blijven marlou:-)
daar is ook niks mis mee zou ik denken :-)

Di Mario said...

En dan zeggen ze dat liefde onbetaalbaar is.

Love As always
Di Mario

Marjolijn said...

Oei, ja dat is wel héél ingewikkeld.
Ja, verliefd zijn kost duur...!
En een bruiloft helemaal.
Toch maar een beetje gaan sparen, of een feestje voor twee, dat kan ook.

Maak er een mooie dag van meis.

Fluitenkruid said...

In Haarlem is het op dinsdagochtend gratis, gaan wij ook doen :-)

Ineke said...

Goedemorgen Marlou,
Ohhh, dát is een groot probleem.

'k Denk dat het dan toch maar het beste is om, zoals Assayya zegt, gratis op maandag te trouwen en zoals Marjolijn al voorstelde, het heerlijk knus met z'n tweeën te vieren.

En dan voor wat jou betreft, meis, nog maar één dagje voordat..., is het niet? Heerlijk, ik geniet met je mee!

Ook vandaag weer zo'n mooie dag gewenst Marlou.

Dag, veel liefs van Ineke

Han said...

Ik schaam me een beetje, omdat ik je een paar dagen niet bezocht heb op je blog. Is het het mooie weer, of de drukte ik weet het niet maar ik blijf me schamen. Net nu je van die leuke meneer aap verhaaltjes hebt.
O ja nog een tip voor je kijk eens op http://www.unibook.com/nl/mijn-boek-publiceren ;) ;) ;)

Jelle Droeviger said...

Doe het NIET... Trouw NIET, meneer Aap. Verliefdheid is een zoete krankzinnigheid...

Er is wetenschappelijk vastgesteld dat het huwelijk de oorzaak is van de meeste echtscheidingen...; en een echtscheiding is vaak vele malen duurder dan een bruiloft...

Ook een aap kan dus beter een LAT-relatie hebben.

De wanhoop van meneer Aap heb je mooi verwoord, Marlou.!

Lutje said...

als het echte liefde is blijven ze elkaar trouw, zonder feest, geld enzo....maar laat 'm dromen.

klaproos said...

goeiemorgen marlou:-)

als jij al gelachen hebt vanmorgen dan kan jouw dag al niet meer stuk :-)

da's toch heerlijk hé,

ik lig bij mario vaak krom :-)

maak er een heerlijke dag van hé,
xxx

Annet said...

en toen verdween mijn hele reactie....

Liesbeth said...

Nou gewoon trouwen, dan maar geen groot feest meneer Aap ;)

Leibele said...

Geld is het meest nutteloze dat ooit door de mens is bedacht.

wim said...

"Apenkuren" Trouwen op z'n Amerikaans
;-)