17/08/2010

Meneer Aap gaat op vakantie


.

Meneer Aap is een beetje moe.
Zijn vriendin zegt: "Waarom ga je er niet even tussenuit?
Lekker een tijdje de hort op.
Toe maar, neem voor een paar weken de benen en de kuierlatten!
Je zult er heerlijk van opknappen..."

Daar moet hij even over nadenken. De kuierlatten nemen.
Dat lijkt hem zo ingewikkeld. Hij wordt er al moe van als hij er aan denkt.
En bovendien…kuierlatten...wat zijn dat dan voor latten?
Maar als zijn vriendin zegt, dat het niet letterlijk bedoeld is en dat het er gewoon om gaat, dat hij een prettige bestemming zoekt in een rustig oord, dan knikt hij opgelucht.

Hij voelt er wel wat voor. Gewoon even weg van alles.
Geen wekker. Geen krant. Geen tv.
Gewoon even niks!

Hoe meer hij er over nadenkt hoe aantrekkelijker het hem lijkt.
Hij is zo moe. Zo hondsmoe...
Zelfs te moe om een reisje te boeken.

Het liefste zou hij in een hangmat liggen en een beetje heen en weer schommelen.
Maar zijn vriendin helpt hem een eindje op weg en zoekt een mooie, rustige plek voor hem uit.
Daar krijgt hij toch weer wat energie van.
Hij ziet het helemaal zitten.

Hij pakt zijn rugzak in met allerlei fijne dingen en vertrekt.
Het is niet de eerste keer in een vliegtuig. Maar wel de eerste keer, dat hij alleen gaat.

En dan... als hij op zijn vakantieplek is vindt hij een stukje rots, waar hij elke dag naar toe gaat.
Hij hoeft niks anders, alleen maar dit.

Uitkijkend over de oceaan en alleen maar een beetje mijmeren.
Verder niks…


©Marlou Witzel
.



11 comments:

Marjolijn said...

Meneer Aap heeft groot gelijk, lekker even op vakantie en uitrusten.
Fijn dat hij een mooi plekje heeft gevonden.
Mooi verhaal..!!
Nog een fijne middag en avond.

klaproos said...

heerlijk meneer aap,
ik zou wel met je mee willen:-)
heel graag zelfs, de paden op de lanen in, ik zal je koffertje wel dragen:-)

Wim said...

3 X ik
ik kuierlat,
ik heb gekuierlat,
ik ga kuierlatten ;-)))

Di Mario said...

Groot gelijk heeft ie.. ik zou het ook doen als ik hem was.
Geniet ervan.

Love As Always
Di Mario

Han said...

Meneer Aap kan nog een reisje boeken naar de rost van Gibraltar daar vereren de hem nog!

"Winston Churchill was een bijzonder bijgelovig man. Hij was er stellig van overtuigd dat er een einde zou komen aan de Britse heerschappij over de Gibraltar, als de laatste aap op de rotspunt het loodje zou leggen. Toen de apenkolonie in 1942 gekrompen was tot een schamele zeven exemplaren, besloot hij daarom clandestien de populatie uit te breiden. Dat was bovendien goed voor het moreel van de Britten tijdens de woelige oorlogsjaren, meende Churchill."

Mooi verhaal Marlou!

Jelle Droeviger said...

Zo een vriendin, (of vriend) dat wil toch een ieder graag.! Iemand die jou aanvoelt, jou stimuleert, wéét wat je nodig hebt.

Meneer Aap is goed bezig, en zal, bij terugkomst, héél wat te vertellen hebben en zijn schat stevig vasthouden...

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Pràchtig geschreven weerom mijn lieve Marlou. Jouw verhalen over meneer Aap zijn evenveel pareltjes van je woordkunst, en dat méén ik!
Jouw verbeelding is onuitputtelijk zo te zien, en ik hoop dat jij ooit, eens een boek over hem uitbrengen mag!
Bedankt voor je lieve reactie, en maak er een fijne, hopelijk zonnige midweekdag van hé!

Fluitenkruid said...

Iedereen heeft vakantie nodig, zelf zo'n lieve apenkop x

Lutje said...

dan wens ik meneer aap een welverdiende vakantie

gerdaYD said...

Aap, wat heb je mooie jongen
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding
Daar komt de aap uit de mouw
De aap niet op je schouder laten springen
Een broodje aap verhaal
Iemand voor aap zetten
In de aap gelogeerd zijn
Voor aap staan
Aapjes kijken
Apetrots zijn
Op apegapen liggen
Na-apen
Apekool
Apenliefde
Als apen hoger klimmen willen, dan ziet men juist hun naakte billen
Hij werkt zich het apenzuur
...
en zo kunnen we nog uren doorgaan hé lieve Marlou? Dus ik hoop dan ook dat die avonturen van meneer aap dat eveneens zullen doen!
PS: jij keert je Patras? Als je toch van alles houdt waarin Pa voorkomt, waarom het niet eens omdraaien en je Aaptras keren? *wink, big smile*
Ik wéét het, flauw hé? Dus ga er maar als de bliksem vandoor om van die mooie, zonnige dag te genieten!

Marjolijn said...

Hoi meis,
Heb je gisteren genoten van de vakantiegangers en het speciale huis?
Lekker dagje vandaag, en lekker genieten hé..!!
Ga je nog bootjes kijken?
Ik wel maar dan voor de buis.
Dikke knuffel.