09/08/2010

Concert

.


Jongens! Ik moet weer een aantal teksten uit mijn hoofd leren!
Aanstaande zondag zingt Vrouwenkoor Malle Babbe voor de koningin...




Rechts naast onze dirigent Leny van Schaik sta ik te lachen! Ik vind het een hele mooie foto, gemaakt door de toenmalige burgemeester van Haarlem: Jaap Pop.

We zingen onder andere drie liederen uit The Song of Survival, zodat ik niet alleen maar teksten uit het hoofd hoef te leren.
En natuurlijk de mooie Indische liedjes van de cd.
Ik kan jullie nu al zeggen, dat het een mooie, emotionele dag gaat worden.
Woensdag een extra repetitie en zondagochtend vroeg... met de bus naar Den Haag. 

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte...


(Als ik er maar in kom, als republikein!) 





Persbericht 11-8-2010

Documentaire Pia Media op televisie bij Indië-herdenking

Op 14 augustus a.s wordt door de voorzitters van de Eerste- en Tweede Kamer een krans gelegd bij een plaquette bij de ingang van het kamergebouw ter herdenking van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog in het voormalig Nederlands-Indië. Ter gelegenheid hiervan wordt op 14 augustus op televisiezender Nederland 1 om 13.05 uur de door Pia Media gemaakte documentaire 'Want elk graf heeft z'n verhaal-Indonesië' uitgezonden.

In de film, die is gemaakt in opdracht van de Oorlogsgravenstichting (OGS) en eerder werd uitgezonden in 2006, vertellen nabestaanden van oorlogsslachtoffers in het voormalige Nederlands-Indië over het verlies van een dierbare en de ingrijpende gevolgen die dit gemis heeft gehad op hun verdere leven. Persoonlijke, indringende herinneringen van nabestaanden vormen de leidraad van de film.
De film is in Indonesië opgenomen en geeft tevens een beeld van het werk dat de Oorlogsgravenstichting (OGS) daar verricht. Op de 7 Nederlandse erevelden op Java, die door de OGS worden beheerd, liggen bijna 25.000 Nederlandse oologsslachtoffers begraven.
Capitulatie Japan
Op 15 augustus 1945 capituleerde de Japanse bezetter. Deze datum is in 1985 door de Nederlandse regering als het officiële einde van deTweede Oorlog vastgelsteld. Sindsdien hangt elk jaar op 15 augustus de Nederlandse vlag op alle overheidsgebouwen halfstok en vindt er een dodenherdenking plaats bij het Indisch Monument op de Professor Teldersweg in Den Haag.
Meer informatie en een fragment van de documentaire:


.

11 comments:

Han said...

O wat leuk dat is weer een hoogte punt in het bestaan van het koor, en ook voor jou!
Foto's zullen wel gemaakt worden, maar we lezen graag je bevindingen.

Jelle Droeviger said...

Nondeju, die MalleBabbe-Website-Geluidsfragmenten, onder *klik*, wát een schoonheid.

En dan die dóórlopende achtergrond-tonen, welzeker door de alten geproduceerd, bijna volmaakt. Als een gespeid bedje voor de heldere melodie.

Grote klasse, en komplimenten voor de strakke leiding die dat allemaal aanstuurt, en ook voor de zangers, begeesterde vrouwen die weten wat mooi zingen is. Parels, dát zijn het.!

Jelle Droeviger.

Yvette said...

spannend!
ik dacht ooooh nu kan je een nieuwe jurk kopen maar jullie hebben natuurlijk jullie koorkostuum.

dag knuf
veel plezier met de voorpret en je bent een niet moordlustige republikein dus dat zal ook wel meevallen.

klaproos said...

wat een heerlijke muziek klinkt er ui tde speakers marlou...
ohhhh, ik voel herkenning:-)
ik zal je zo eens een stukje sturen...
machtig mooi,

je staat er inderdaad erg leuk op,
bel de krant bestel de foto.
super,
ik wens je heel veel succes want da's wel mooi hé zingen voor de koningin, da's niet mis.

dikke knuffel
xxx

Di Mario said...

Spannend zeg... ik zal geen lange reactie hier zetten, want ipv die te lezen moet je natuurlijk eigenlijk studeren.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn said...

Whow....
Natuurlijk gaat het helemaal goed komen zondag.
En natuurlijk ken je de tekst..!!
En natuurlijk mag jij daar meezingen..!!
Ja, het zal zeker een mooie en emotionele dag worden.
Succes lieverd.

Aja said...

Wow, wat goed zeg, als republikein zingen voor de koningin.Natuurlijk kom je er in want het gaat hier niet om de koningin maar om muziek.
En die is voor iedereen die het maar horen wil.
Zet 'm op! Aja

gerdaYD said...

Hahaha Marlouke, ik zie je al een knieval doen voor de koningin, jij als echte republikein! Nee, dat toch niet, denk ik... Maar zingen, dàt doe je beslist. Je mooie alt zal weerklinken, zoveel is zeker. Hoe je het ook bekijkt, en wat je ook van het koningshuis denkt, het is toch een mooie erkenning voor het koor, hé?
Studeer jij nu maar lekker én hard verder op je teksten. Hoewel: kan lalalalalala ook? *wink, big smile*
Bedankt voor de tip ivm het windorgel, jammer genoeg wist ik het niet, dus heb het ook niet gezien. De volgende keer ga ik er beslist naar kijken én naar luisteren!
En had je een fijn weekend? Doe het dan nog eens dunnetjes (of dikjes hihi) over deze week hé!

Lutje said...

dan zit je nu vollen bak te oefenen...

gerrit said...

Veel succes....gelukkig sta je er niet alleen voor...:))

Annet said...

Zingen voor de koningin als republikein:*)

Dit wordt een dag met een traantje misschien én een kroontje.

Dag lieve Marlou,

Annet en de Vlindertuin *