03/08/2010

Gerritje...


.

Mijn achterbuurvrouw is een paar weken wandelen in Italië in de Dolomieten…
Zij heeft mij gevraagd of ik op Gerrit wil passen.


Gerrit is haar kat, waar ik een bijzondere verhouding mee heb.
Als hij bij mij in de tuin komt, dan jaag ik hem altijd weg met “Kssssst!!” en in mijn handen klappen en stampen met mijn voeten en nog een keertje “Ksssst!!”.
Daar schrikt hij zo van, dat hij ‘m meteen smeert. Rrrrrt… weg!

Waarom ik dit doe: vanwege de koolmeesjes, die op dit moment hun jonkies aan het voederen zijn! Ik wil, dat ze zich veilig voelen in mijn Alice in Wonderlandtuin en niet bedreigd door het grote gevaar van het "roofdier" Gerrit…


Zou je niet zeggen hè, dat hier de grote jager in het gras ligt te soezelen…

Maar goed... nu kom ik dus elke dag twee keer in zijn huis en lok ik hem al bij de voordeur met een hoog stemmetje:  “Dag Gerritje… dag jongen, kom dan… kom dan Gerritje…”
Dan komt-ie naar me toe en geeft me kopjes en knort zo hard, dat zelfs ík het horen kan!


Daar gaat Gerrit, via het schuurtje van de benedenbuurman op weg naar... mijn tuin???
Als ik hem zijn eten en drinken kom geven en hij is er niet, dan ga ik op het balkon staan roepen: “Gerrit... Gerritje…” 
En ja hoor… daar komt-ie aangewandeld…

Ik moet steeds aan dit liedje denken: Kom maar bij Gerritje…



Zo schattig ongeveer klinkt mijn stem, als ik hem roep.
Maar oh wee, als hij bij mij in de tuin aan het jagen is…
Dan klink ik wel heel anders!!! 

“Ksssst!!”
.




10 comments:

Marjolijn said...

Haha, hij moest eens weten....
Je bent een lieve buurvrouw die hem eten komt geven, maar ook de boze buurvrouw die hem wegjaagt uit een fijne tuin waar hij lekker kan soezen.
Maar je hebt gelijk hoor, pas maar goed op de vogeltjes.
Fijn stukje middag en avond nog.

klaproos said...

whahahahaha
maar marlou, dat dier moet zich onderhand geen raad meer weten:-)
hihi,
wat zegt je buuf, je mag wel eten geven maar niet verjagen:-)

dag gerritje
geef marlou een aaitje:-)

xxx

Fluitenkruid said...

ach die lieve Gerritje, ik snap je haat-liefde verhouding met die rover best. Ik vond Calimero ook niet lief toen ze een pimpelmeesje van het balkon af roofde en niet meer wilde loslaten.
Moeilijk dilemma; vogels of katten, ik hou van allebei en Cali krijgt in de winter een belletje om als ze naar buiten gaat :-)

Han said...

Het is toch zo dat ieder mens twee gezichten heeft. Een montage in de fotografie is dan een linker kant van een gezicht en een gespiegelde linkerkant tot een portret foto te maken. Doe dat dan ook met de rechter kant en je krijgt de twee karakter gezichten van die persoon.

Jelle Droeviger said...

Pas na de tweede keer lezen kreeg ik door, Marlou, dat je, vanaf het oppas-balkon, zo lief tegen Gerrit deed, en zo een hoog stemmetje opzette, om te voorkomen dat hij doorkreeg dat je eigenlijk, voor hém, de boze beneden-tuin-buurvrouw was...; en dat ie zich dan helemáál niet meer naar boven zou laten lokken...

Gerrit...: mooie naam voor een stadskat.!
Leuk en beeldend geschreven, Marlou.!

Jelle Droeviger.

Annet said...

Wat een heerlijk lied en prachtig verhaal over Gerritje.....

Genoten Marlou.

Liefs van Annet

Lutje said...

gelukkig snapt een kat dit niet hahahaha, maar wel tof dat je op 'm past

gerdaYD said...

Je hebt gelijk lieve Marlou, ik zou in je plaats krék hetzelfde doen. Ook een kat moet weten waar haar plaats is. En dat is nu eenmaal niét in je tuin, met al die gevederde vriendjes van jou...
*wink, big smile*
Dankjewel voor de mooie suprise, en ik zal je zeker laten weten wat er in stak, eens het tripje voorbij... hihi.
Maak er nog een fijne dag van, hopelijk heeft al dat duimen resultaat en blijft de regen uit...

Di Mario said...

Hij zou nu toch helemaal moeten weten dat ie niet meer in je tuin hoeft te komen. Omdat jij hem toch al lekkers geeft in huis.

Love As Always
Di Mario

gerrit said...

Stem laag, stem hoog...ik hoop nog wel dat de kat een slecht reukorgaan heeft....want bij de verschillende stemmen, blijf je wel je eigen lichaamsgeur behouden...Aan de andere kant: de liefde van de kat, gaat door de maag...