22/08/2010

Ik ben wél...

.

Het is lekker weer en ik loop mijn rondje Overveen, langs het water van de Brouwersvaart in de richting van landgoed Elswout.
Het is een fijn pad: zwanen, water en stilte.

Na drie bruggetjes kom ik langs de Beatrix-school. Het is vakantie, de school is dicht, maar op het kleuterplein spelen tóch een paar kindertjes.
Kleine meisjes met roze jekkertjes aan.

Eén van de meisjes zegt: “Ik ben wél Mega Mindy…”

Als ik verder loop slaat mijn fantasie op hol: “Ik ben wél Mega Mindy…” Wat zou ze daar nou mee bedoelen?
Mag ze van haar vriendinnetje geen Mega Mindy zijn?
Wil het vriendinnetje soms Mega Mindy zijn? 
Zou Mega Mindy wel weten, dat er kleine kleutertjes zijn, die haar rol willen overnemen?

Ik zal er nooit achter komen.
Want aan het meisje met het roze jekkertje vragen waarom het zo is doe ik niet. Dat is niet spannend.

Ik loop lekker door en geniet van de zon.
Het leven is goed, ik hoef gelukkig geen Mega Mindy te zijn…



.

8 comments:

klaproos said...

wat kunnen die meiden toch kattekoppenmet elkaar altidj hé,
laat je fantasie maar op de loop gaan marlou, dat doe ik ook graagm en het brengt je op de mooiste plaatsen:-)

slaap lekker
xxx

Di Mario said...

Ach...dromen hoort bij het leven.
Heerlijk toch.

Love As always
Di Mario

Marjolijn said...

Ja, zelf die kleintjes jagen hun droom al na.
En er kan er maar eentje mega mindy zijn.
Laat ze maar lekker doen meis, en maak jij jouw heerlijke wandeling.
Fijne dag vandaag.

Lutje said...

ik ben gelukkig ook geen Mega-lutje :o)

Jelle Droeviger said...

Vroeger wilden mijn broer en ik Roy Rodgers zijn, die onverschrokken Filmheld, die zingende cowboy. We zongen zoals hij zong, met een fantasie-engels, we konden razendsnel, met twee revolvers, vanuit de heup schieten, fraai neerstorten en rochelend sterven, en dan even later vrolijk van rol wisselen.

Dat waren nog eens tijden. Als je jong bent moet je álles kunnen zijn; níemand mag je fantasie inperken.

Mooi geobserveerd Marlou.

Fluitenkruid said...

Heerlijk om zo te fantaseren, ik wou altijd graag zeerover worden. Die carrière is helaas mislukt maar erover fantaseren hoop ik in het bejaardenhuis nog te doen.

Wim said...

Help, mijn moeder heeft mij gevraagd om vriendin te zijn op facebook ! Snap je ?

gerdaYD said...

Elke generatie heeft precies zijn eigen ideolen hé Marloukelief? Nu is het Mega Mindy, wat was het alweer in onze tijd?
Maar wat een heerlijk geschreven stukje fantasie alweer, het was net alsof in in je hoofdje kruipen kon...
Dankjewel schat, voor alle lieve wensen en reacties bij mij. Je doet er me elke keer weer, zo'n plezier mee!
Ook het pakje viel in goed aarde en je weet het hé: ik follow jou altijd, als je dat maar weet!
*wink, big smile*