24/08/2010

BRF N TM KRBB


.

Vorig jaar was het boekenweekgeschenk: EEN TAFEL VOL VLINDERS van TIM KRABBÉ.
Ik heb het nog niet eens zo lang geleden gelezen en werd er meteen door gepakt. Het verhaal van die man, die… 
Ach, je hebt het vast zelf ook gelezen.



Maar ik vond het verhaal zo goed, dat ik dacht: ik zoek de website van Tim Krabbé op en ga eens kijken of er ergens een e-mailadres in staat.
En ja hoor. Gevonden.
Voor als je geïnteresseerd bent, dit is de website: tmkrbb

Ik heb hem daarna een mail gestuurd:

Beste meneer Krabbé,

zojuist heb ik uw boek: EEN TAFEL VOL VLINDERS gelezen.
Het boek heeft me geraakt. In één adem heb ik het uitgelezen.
Dat wil ik u even laten weten.
Ik zou het fijn vinden als u mijn verhaaltje over de Alpe d'Huez wilt lezen.
Uw boek "De renner" komt er ook in voor.
*klik*

hartelijke groet van Marlou Witzel

Dit was het antwoord:

Beste Marlou Witzel,
Dank!
Tim Krabbé

(foto uit het tijdschrift Villa d'Arte)

Ik vond het wel een grappig kort antwoord en stuurde de mailwisseling naar Henry, die antwoordde:

"Krtr kn nt, h hd zkr wng td. Hnr"

en ik antwoordde:

"z h ht vrhl vn d lp d'Hz glzn hbbn?  Mrl"

Henry:    “dnk t wl, wnt h s nwsgrg.”

Marlou:    “k hd wl n lngr ntwrd wlln hbbn.
tch n btj flw vn hm.
mr j.... ls j wng td hbt....
dn hdt ht p.

ks ks ks ... Mrl”

Henry:    “glk hb j.
bss, Hnr”

Kun je het allemaal lezen? Vast wel…
Ik moet er lekker om gniffelen…
Dgdg! grtjs vn Mrl


.










10 comments:

Jelle Droeviger said...

Wt n lk vrhl Mrl. k dnk dt Tm n vrwnd kwst s. H hd j tch tnmnst n blk vn wrdrng knnn gvn. z n schrvr s gn blvr.

Jll Drvgr.

klaproos said...

gezellig samen gniffelen, maar marlou gelijk heb je, het was wel een beetje falwu van hem,
ik boycot het boek, méteen:-)

dikke knuffel,

Marlou said...

HeY Jelle,
dank je wel... het zou wel kunnen dat hij een vrwnd kwst is! Ik weet het niet.
Maar dat maakt mij ook niet uit...

Hai Klaproos,

nee... niet boycotten...
Het is juist een geweldig boek!!!

Dagdag! Marlou


.

Di Mario said...

Ik heb een beetje weinig tijd ;-) om het antwoord te achterhalen.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn said...

Mogge meis,
Ik kom later vandaag of morgen nog terug om te puzzelen.
Alle lettertjes dansen nu.
Dagdag fijne dag vandaag.

Lutje said...

zo vroeg al puzzelen:o)

Fluitenkruid said...

Hh, w cmmncrn hr k vk zndr klnkrs..
Ik heb het boek gelezen maar volgens mij weggeven.
ks jnnt

Annette said...

:*) Marlou het ruikt hier in Drenthe naar gewassen lucht....overheerlijk....

Kon door de vlinders van Krabbé niet heenkomen, ondernam telkens een nieuwe vruchteloze poging....

Stel prijs op je reactie op http://voelsprieten.volkskrantblog.nl

Hl vl lfs :^) Annet

Marlou said...

He... luie sodemieters,

wel puzzelen hoor!
Zo moeilijk is het niet!

gerdaYD said...

Hihihi, jullie kunnen er wat van, is dit turbotaal? Maar een heerlijk antwoord op dat wel héél kort antwoord van Krabbé!
Waar je ook iets van kan, is van het draaien in het Spaans: Ik heb altijd mijn matras gedraaid Margarita, op woensdag zoals het moet... *wink, big smile*
Dkk knf vn m!