29/12/2010

52 sneeuwvlokken?

Vorige winter heb ik mezelf beloofd, dat ik dit jaar 52 sneeuwvlokjes zou haken. 
Elke week één.
En dat ik die dan deze winter voor het raam zou hangen, want dat staat zo leuk, als het buiten nog eens sneeuwt ook.
Ahum...ik neem mezelf wel eens meer iets voor...
Zoals: elke dag pianospelen of teksten oefenen of ukelele spelen of...
En komt dat er altijd van?  Doe ik altijd wat ik mezelf voorneem?
Nee! Heel vaak word ik afgeleid door iets heel anders en hoppa! daar gaan mijn voornemens.

Is het me gelukt om 52 sneeuwvlokjes te haken?
Helaas.... nee... niet gelukt.
42 dan? ...
32? ...
22? ...
Heb je wel gehaakt??
Jawel, jawel... het zijn er 16 geworden. 16 hagelwitte sneeuwvlokjes en toen had ik er helemaal geen zin meer in. Ik heb ze met suikerwater lekker stevig gemaakt en van de week opgehangen.

Nou ben ik dus benieuwd naar mijn goede voornemens voor het komende jaar. Het is tenslotte eind december...
Gaat dat nog wat worden of rotzooien we maar weer wat raak?
Ik ben soms toch zo benieuwd naar mijn eigen gedrag...
En jij ... neem jij je iets voor voor 2011?

.

14 comments:

Annet said...

Ik dacht al wat zien die sneeuwvlokjes buiten er artistiek uit! Allemaal door jou gemaakt:)
Snoezig idee en het lijkt me enig staan Marlou...

Ik ben een beetje geschift these days, sinds drie jaar hebben we hier vlak tegenover ons carbid! En daar nog meer vlakbij staan twee paarden.

Kreeg van de huisarts geld om ergens onder te duiken maar voor de rust ga je naar het platteland....dus gaan we naar IKEA bij Groningenstad en kruip ik daar in een zweeds bed.....

Liefs van Annet met de supergevoelige oortjes....

Annet said...

Tussen () ik neem me nooit wat voor...dat is bij voorbaat al gedoemd te mislukken....ik doe altijd al mijn best (snif, snif)

Sjoerd said...

Ik neem mij voor om echt te gaan letten op mijn voedsel. Ik eet te veel, ik drink te veel en neem teveel ongezond voedsel tot mij. Ik heb me voorgenomen om ongezond voedsel achterwege te laten...

Han said...

Ach als je er 52 had gehad was het net een zware sneeuwbui voor je ramen geweest, nu zij het maar een paar hele mooie vlokjes.

Marjolijn said...

16 sneeuwvlokjes lijkt mij een heel mooi aantal zo voor je raam, anders zie je door de vlokken de rest niet meer, dat kan toch ook niet..!!
Nee goede voornemens maak ik niet, ze komen toch nooit uit.
Zeg wel tegen mezelf: "Pluk de dag", dat moet voldoende zijn.
Fijne dag vandaag meis, geniet er van.

gerdaYD said...

Ooooo lieve Marlou, nooit je voornemens ten uitvoer brengen maakt het leven juist spannend: het wordt er onvoorzien door. Dus, blijf maar lekker spontaan doen waar je op het moment zin in hebt, zoals het 'slechts' haken van 16 hagelwitte sneeuwvlokjes. Je hebt het met plezier gedaan, en dat is het voornaamste: het mag geen korvee worden hé?
Voor het nieuwe jaar wens ik je héél veel rotzooien, dàt ga ik beslist ook doen! *wink, big smile*

Lutje said...

nu breng je mij op een idee wat ik met mijn ouwe haakgaren moet doen :)
nog wat patroontjes zoeken (of opgestuurd krijgen)en ik doe het ook.

Fluitenkruid said...

Lieve Marlou, wat een mooie vlokjes, ik moet lachen om de reactie van Han want dat dacht ik ook meteen.
Ik neem me dit jaar maar eens voor om me niet teveel voor te nemen :-P
Want zoals het bij een ram gaat ben ik gauw afgeleid door iets nieuws of sta ik in vuur en vlam voor wat anders.
Maar ik hoop veel te lachen dit jaar en zoals altijd te genieten van alle mooie dingen en lieve mensen. x

Di Mario said...

Ik heb eigenlijk nooit goede voornemens, want dat zou betekenen dat ik het nu verkeerd zou doen ;-)

Maar.. ik wil wel wat meer Hebreeuws gaan leren.

Love As Always
Di Mario

Han said...

Haai Marlou, je post (geen mail maar echte) SU6 en maak er een mooi einde jaars feest van.

Ineke said...

Wat een práchtige sneeuwvlokken Marlou, wat zullen die mooi voor de ramen hangen!

Lieve Marlou, waar je ook bent op oudejaarsavond, in Amsterdam of Haarlem, heel graag wil ik je alvast een héél gezéllige avond en goede jaarwisseling toewensen samen met Henry!

Dagdag, heel veel liefs van Ineke

Wik said...

Hallo,
Wat een mooie sneeuwvlokken zijn dat, wat zal dat mooi staan voor het raam. Geweldig!!

Dit jaar wil ik een sneeuwvlokken kerstboom maken dus mijn vraag aan jou is, heb je ook haakpatronen van deze mooie sneeuwvlokken??

Groetjes, Wik

Wik said...

plownHallo,
Wat een mooie sneeuwvlokken zijn dat, wat zal dat mooi staan voor het raam. Geweldig!!

Dit jaar wil ik een sneeuwvlokken kerstboom maken dus mijn vraag aan jou is, heb je ook haakpatronen van deze mooie sneeuwvlokken??

Groetjes, Wik

Marlou said...

Dag Wik,

mail me even, dan stuur ik je een paar patroontjes op...

hallo@marlouwitzel.nl

Het staat erg mooi...

Groet van Marlou

.