19/03/2020

Blijf in beweging!

.
Nu we geen van allen meer naar de sportclub kunnen is het van belang dat we tóch iets aan onze conditie blijven doen.
Sommige mensen hebben daarvoor geen aanmoediging nodig.
Zo weet ik dat mijn webbie John (klik) dagelijks een eigen trainingsprogramma heeft.
En Karel (klik) loopt ook heel wat af... En wat dacht je van Dienie (klik) met haar honden?
Ik heb ook een soort van trainingsprogramma, als mijn rug het toestaat.
En zo ken ik nog wel een aantal mensen, die altijd lekker bewegen: fietsen en wandelen.


Ik  ben op Facebook en Instagram bevriend met Erik Scherder.
Die ken je vast wel, van die begrijpelijke lezingen over onze hersenen.
Van hem leer ik, dat bewegen goed voor je brein is.
Nu we door de corona-omstandigheden veel meer binnen zijn en daardoor veel meer zitten, is het juist noodzakelijk om een bewegingsplan voor jezelf te maken.
Kan me niet schelen hoe of wat: al loop je de trap 10 keer op en af, maar doe iets!


Maak voor jezelf een beweegplan! Bijvoorbeeld elke dag een aantal minuten en het beetje bij beetje opbouwen, misschien tot een half uur, of wie weet zelfs nog meer.
Alles is beter dan niets!
Ik vond een site, waarin elke dag fit met 7 minuten per dag wordt aangeraden.
Misschien iets voor jou?
Klik op: 7 minuten. Er is overigens ontzettend veel te vinden op internet, ook voor jou!
Met Erik hebben we trouwens ook een hele leuke dansworkshop gedaan.
Want dansen is ook heel goed voor je brein.
Ik zeg: zet een lekker muziekje op en dans!


Je kunt ook Nederland In Beweging volgen. Gewoon elke dag met de tv mee gymmen.
Waar het uiteindelijk om gaat, is dat je geestelijk gezond blijft, als je meer beweegt.
En dat onze geest gezond moet blijven, dat is van het allergrootste belang.
Doen! Echt... je vaart er wel bij!




19 comments:

Bertiebo said...

Ja hoor, ik beweeg. Ik wandel en ik doe mee met Nederland in Beweging (MAX). Wandelen doe ik altijd al, maar dat Nederland in Beweging, dat nam ik me vaak voor, maar deed het niet vaak. Nu dus wel! Ik neem het op en doe het als het mij uitkomt.

Marjolijn. said...

Bewegen is altijd goed, zeker nu....!!

די מריו said...

Beweging krijg ik wel. Zometeen weer naar mijn werk en als ik thuis ben ga ik wandelen of in de tuin, daar is nog een hoop te doen.

Zorg goed voor jezelf...en vergeet niet voldoende fruit en groente te eten.

Love as always
Di Mario

Jacqueline en Ferry said...

Bewegen is zeker goed. Ik ken sommige webloggers meer bewegen dan wij.

In Haarlem is druk bevolking. Daar moet je oppassen.

Maar goed zijn ieder meug.

Bewegen op fiets is zeker gezond.

Leuke foto's.Groetjes J&F.

miekequilt said...

Iedere dag een wandeling van een half uur. Die staat gepland. Verder in de tuin actief en mijn atelier is op zolder, dus bewegen doen we. Gezond eten doen we ook. Dus hopelijk houdt dit ons op de been.

John said...

Ben je echt bevriend met hem? Geweldig. Ik zou hem zoveel willen vragen.
Ja bewegen doe ik echt veel. Het is bij mij gewoon opgenomen in mijn dagelijkse routine.

Sjoerd said...

Een schitterende man met visie. Bewegen doe ik te weinig, maar dat heeft ook met mijn knie te maken. Activiteiten heb ik genoeg. Veel stilzitten doe ik ook niet...

Hilly Nicolay said...

Ik werk in de tuin, fiets en maak schoon.
Hoop dat het genoeg is.
Vanmiddag wandel ik een stuk:)

Gezondheidsgroetjes,
Hilly

Rebbeltje ★ said...

Mogge Marlou
Nu ik ben koolhydraatarm gaan eten en het bewegen zou meer moeten maar dat zit er nog niet zo ingebakken.
Probeer iedere dag een stukje te wandelen en dat zo opbouwen tot minimaal een half uur per dag. Was met onze hond een stuk gemakkelijker grijnzzzz
Maar komt goed...met mijn 13 kg minder loopt een stuk beter haha
Groetjes en blijf gezond

Edward McDunn said...

Ik probeer toch dagelijks een stukje te wandelen hoor, je moet ook een frisse neus helen hè?

Lutje said...

ik ben al gaan fietsen, ik heb gepoetst, al beweging genoeg dus :-)
-Een @->- voor jou*

Karel said...

mogge Marlou
ik houd vandaag juist een rustdag :)
veel beweeg plezier

Karel said...

ja het is fijn wandelen in de natuur Marlou
ik zie de ooievaar tegemoet
ja blijf gezond
groet
Karel

MelodyK said...

Ieder op zijn eigen manier inderdaad.... zolang het maar gebeurt...

Ik doe mijn best maar traplopen doe ik maar 1x per dag, naar boven 's avonds en naar beneden 's ochtends... dankzij mijn tikkertje is dat vaker doen geen optie..
Gelukkig heb ik honden en die moeten uit.. dus bewegen doe ik maar met beleid

Jan K. alias Afanja said...

Voor mij verandert die coronacrisis niet zoveel aan het dagelijks leven. Vanmorgen heb ik in mijn uppie een lekker kuiertje in de natuur gemaakt. En daarna loop ik dagelijks talloze malen in de tuin op en neer om mijn stappen te halen. Als MS-patiënt moet je altijd wat proberen en bedenken om in beweging te blijven.

christiene said...

Lieve Marlou,
wat een leuke man Erik Scherder
Al was je het niet van plan hij
hij geeft je als het ware het
laatste duwtje.
Als het zonnetje schijnt
wil al gauw te veel doen
het onkruid tussen de tegels uit
en de andere dag voel je de spieren
die je weinig gebruikt.
groetjes Christiene

sjannesblog.com said...

Ik ben er van overtuigd, dat bewegen goed is. Dus, dat doe ik zoveel mogelijk.

Hans said...

Ik probeer zoveel mogelijk te blijven bewegen, nu wat lastiger.
Wandelen over paadjes waar andere zelden komen, als het lukt. Hans

Mirjam Kakelbont said...

Met Rosa kom ik wel aan de nodige beweging (-: Hup, de polder in.
Meer kan ik ook niet met m'n lijf. Ik haal eruit wat erin zit en laat een beetje zitten voor de dag van morgen.
Scherder vind ik geweldig, ik ben fan!
Lieve groetjes ♥