13/03/2020

Bijna weg...

.
Toneel- en filmvoorstellingen hier in Haarlem worden gecanceld.
Er wordt van alles afgezegd...
Mijn zwager en zijn geliefde hebben hun reis naar het Noorderlicht bij de Lofoten moeten afbreken... ze waren er al bijna!
En gaat mijn eigen reis nog wel door??

In ieder geval ga ik vandaag toch de laatste zaakjes in de koffer mikken.
Warme dingen voor in een koud land. Sneeuw en ijs, nou ja... so what!
Ik hoop er van tussen te kunnen en zo niet, dan niet... 


Ik heb op internet een paklijst gevonden voor alleen handbagage naar IJsland.
Reuze handig, want om ruimbagage mee te mogen nemen moet je 2 x €55,- extra neerleggen, heen en terug dus.
Nou, mooi niet... daar gaan we veel liever voor uit eten, dan maar een paar sokken minder mee!
Eén paar handschoenen lijkt me ook genoeg en waarom 3 mutsen??


Eerst maar eens de paklijst nalopen en dan alles in mijn kleine koffertje doen, of... misschien neem ik alleen maar een rugzak mee.
Ik reis graag licht, altijd al gedaan!

Iceland, here we come!

Voor de paklijst klik je hierop:  https://www.reisdoc.nl/paklijst-ijsland/

24 comments:

די מריו said...

Ik wil niet negatief doen, maar je koffer pakken zal op dit wel niet nodig zijn. Of je moet er op de fiets heen gaan. Dat is natuurlijk ook gezond en dan zou ik ook niet teveel meenemen, dat fietst zo zwaar.

Love as always
Di Mario

Jacqueline en Ferry said...

Wat heerlijk dat je op vakantie gaat. Hopelijk kun je noorderlicht zien. Het zou mooi zijn. Lekker reizen. Fietsen zou maar weinig meenemen. IJsland is zeker heel mooi om te zien. IK wens jullie heel veel plezier. Geniet maar van. Groetjes J&F>

miekequilt said...

Moest je zwager de reis vanwege Corona afzeggen?
Ik hoop voor jou dat alles doorgaat en wens je veel inpakwijsheid.

vilterietje said...

Geen Corona op IJsland? Dat zou best eens kunnen!
Ik zou er dan blijven tot de hele hype is afgelopen!
Iedereen moet oppassen in Nederland, alleen de docenten
hoeven niet op te passen, want dan is er geen kinderoppas!
Over de kinderen zelf nog maar te zwijgen! Schijt Rutte

Sjoerd said...

Je hebt gelijk, wat je niet meeneemt hoef je ook niet aan te doen. Ik wens je geluk deze reis...

Bertiebo said...

Ik hoop dat het door kan gaan, Marlou!. Heb daarnet naar de muziek geluisterd. Prachtig. En ik heb echt de groeten gedaan aan je zwager.

Edward McDunn said...

Best wel een beetje lastig om te bepalen wat je wél of niet moet meenemen, maar vergeet in elk geval je ijsmuts niet!
Natuurlijk gaat het gewoon door.

Ferrara said...

Hoop voor jullie dat je gewoon kunt gaan. Ik duim.

Nietzomaarzooo said...

Nog geen Europese vliegverboden voor zover ik weet. Dus wens dat jullie wens uitkomt en je een bijna stijve nek krijgt van het omhoog kijken in bewondering!

Karel said...

ha die Marlou
hoe minder mee , ook hoe minder was als je terug thuis bent :)
gelukkig is er geen zot als trump op IJsland
ik hoop dat je een fijne tijd hebt
en terug hier ga je maar om oude Leidse :)

groetjes , Karel

nicole orriens said...

Ik ben benieuwd of je kunt gaan Marlou. Ik hoop het natuurlijk voor je. IJsland lijkt me een heel mooi land.

Jan K. alias Afanja said...

Hopelijk gooit COVID-19 geen roet in het eten voor en tijdens de reis. En hopelijk gooit het weer geen roet in het eten met het oog op het poollicht.
Alvast een goeie reis en veel plezier daar.

Marthy said...

Ik hoop zo voor je dat je kunt gaan. Lijkt me fantastisch om daar te zijn en het Noorderlicht te zien.

Rebbeltje ★ said...

Dat zou een domper zijn op de feestvreugde...
Heerlijk alles hier achter laten en genieten
Hoop voor jullie dat alles vlotjes zal verlopen.
Groetjes en geniet ervan
Zowel van de voorpret als je vakantie daar :)
Groetjes

Hilly Nicolay said...

Ik hoop dat het doorgaat Marlou.
Zo ja, dan genieten he...

Graag hoor ik hoe het was.

Groetjes voor onderweg,
Hilly

christiene said...

Marlou,
hoop dat je kunt vertrekken zonder gedoe.....
Wens jou en je lief fijne dagen met veel licht!!
Lieve groet
voor in de rugzak
Christiene.

Marjolijn. said...

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, maar alles gaat steeds meer op slot.
Fijn weekend.

Sjaantje said...

Spannend Marlou, om je zo te moeten voorbereiden en verheugen op een vakantie.
IJsland, wel erg gaaf. Staat ook op mijn wensenlijstje.
Ik hoop erg dat je gewoon af mag reizen en ik met je me kan spieken hoe het je daar vergaat.

Mirjam Kakelbont said...

Het coronavirus tiert welig op IJsland. Logisch met maar een bevolking van 480.000 personen. Die allemaal op hetzelfde kluitje wonen. Althans, dat zegt m'n broer. Die heeft angst of zijn zelfde reis wel/niet doorgaat.
Ik duim en duim en duim en duim en...
Altijd blijven geloven in wonderen (-:
Dikke liefs ♥

Hans said...

Ja, er wordt veel afgezegd en gesloten.
Je koffer pakken is verstandig, moet je niet op het laatste moment doen.
Hoop wel voor je dat het door gaat.
Je bent een vrouw naar mijn hart, ik reis ook graag licht.

@ wat een mooie herinnering aan Neil Sedaka, de radio was in onze jeugd toch wel belangrijk.

Lutje said...

oh, ik hoop het voor je !
ik zal duimen
Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.
Gelukkig voel ik me weer veel beter :o)

John said...

Ik hoop voor je dat je kunt gaan Marlou. Zelf zou ik thuisblijven en een andere keer gaan.
Anyway, veel plezier in IJsland :)

Anonymous said...

Ijsland, Denemarken en Noorwegen hebben de grenzen gesloten. Dus als je al aan komt, wordt je óf terug gestuurd of je moet 2 weken in quarantaine. Ik zou die gok niet wagen en uitkijken naar een andere mogelijkheid. Groet, Anna

MelodyK said...

Ik hoop voor je dat het kan en dat het dan geen 'onnodig risiço's nemen verhaal' is... als je gaat dan wens ik je uiteraard een parachtige tijd toe.