11/06/2010

Fietsen langs de Donau

.

Dag huisje! We gaan er weer van tussen! Tot ziens in oktober!

We rijden met de auto de berg af en zoeven naar Passau. Onderweg komt het met bakken uit de lucht. Ik voorzie morgen tijdens onze fietstocht natte kleren en koude tenen.
In Passau rijden we meteen naar ons hotel het Rotel Inn, een soort van sigarendoos aan de Donau.
De kamers lijken ook op sigarendoosjes: het bed is precies tussen de muren in gebouwd
Je moet erin kruipen om te gaan slapen én om de Donau te kunnen zien. 
Te klein om lang binnen te blijven, dus we gaan de stad maar eens verkennen. 

Het is een mooie oude stad, goed verzorgd en schoon. Ik ben naarstig op zoek naar straatschrijfsels en vind er zowaar een paar!

Dan halen we een salade voor op de kamer en later op de avond gaan we met een wijntje naar boven naar een soort van kantine.

Een spelletje rummycup erbij en langzaam maar zeker voegen zich andere mensen bij ons in het zaaltje. Allemaal krasse knarren, die morgen waarschijnlijk ook langs de Donau naar Wenen gaan fietsen. 

’s Nachts word ik wakker van onze jonge buurtjes, die zijn wezen stappen. Ik baal ervan en de volgende ochtend, als ik naar de wc ga gooi ik ook eens lekker met de deur.
Flauw, ik weet het... heel flauw, maar ik doe het lekker toch... 

Na het ontbijt hangen we de fietstassen aan onze bagagedragers en kunnen meteen vertrekken, want het hotel ligt aan ons prachtige pad: de Donauradweg *klik* naar Wenen.

En... het is droog! Ik heb er zin in...

11 comments:

klaproos said...

whaahahahahha
niks menselijkers dan een mens, je hbent zo heerlijk eerlijk marlou en daar hou ik van weet je dat,
der zijn zóveel mensen die zeggen dat ze eerlijk zijn en het vervolgens niet zijn:-)
dit staat me véle malen beter aan :-)

zalige manier van schrijven, alsof ik er bij ben :-)

xxx

Di Mario said...

Maar je doet het lekker toch . hahahahahaha.

Wens je een voorlopige mooie reis. Probeer morgenavond nog ff langs te komen. Zondagochtend ben ik weg.

Love As Always
Di Mario

Han said...

Lijkt me een mooie fietstocht, je weet er wel van te genieten dat is zeker!

Marjolijn said...

Hahaha, je doet het toch, mooi...!!
Dit beloofd een mooie tocht te worden.
Hier kun je heerlijk van genieten.

Fijn weekend meis.

gerdaYD said...

Gelijk heb je Marlouke, ik zou het in jouw plaats óók gedaan hebben.
Maar dit terzijde...
Want wat je hier als aanzet plaatst, belooft alvast voor de verdere fietstocht. Dit wordt beslist ook genieten voor ons, want jij kan je fijne ervaringen méér dan knap beschrijven...
OT: bedankt voor het ijsje, het is nog altijd niet op!
*wink, big smile*
En maak er een schitterend weekend van hé!

Fluitenkruid said...

Haha geen natte kleren maar lekker fietsen. En even terug slaan met de deuren :-P

Ineke said...

Ha Marlou, goedemorgen!

Héhé, daar ben ik eindelijk weer!
Dank voor je leuke reacties; helaas liet het beantwoorden mijnerzijds even op zich wachten.

Maar nu kan ik héérlijk een inhaalslag doen op je weblog!

Dat hotel ziet er van buitenaf heel apart en modern uit.

Ja, ik kan me voorstellen dat je ervan baalde dat de buurtjes je wakker maakten, want de volgende morgen moet je toch uitgerust aan je fietstocht kunnen beginnen.

En wat een mooie tocht zal dat geweest zijn!
Op déze manier, per fiets, ben je veel meer één met de natuur lijkt me, valt je onderweg denk ik veel meer op dan wanneer je per auto over de weg snelt.

Lieve Marlou, een heel fijn weekend wens ik je toe!
Henry de groeten!

Dagdag, liefs, Ineke

Ibella said...

Eigenlijk dacht ik dat jullie deze tocht al gefietst hadden en je nu het verhaal erover vertelt.
Ach het maakt niets uit, maar volgens mij moet het een fantastische tocht zijn geweest, fijn dat het mooi weer was, op een flinke hoosbui na.Ik hoop dat jullie genoten hebben van de prachtige omgeving

Liesbeth said...

Groot gelijk hoor, je lijkt mij wel, ik heb soms last van de buren, dan zet ik de muziek een beetje harder, dus ik snap wel dat je baalde. Wat is dat mooi daar zeg, die mooie blauwe donau, jullie zullen volop genoten hebben tijdens het fietsen.

Lutje said...

Met een warme groet en een lach wens ik je een fijne zondag.
Wat een leuke fietstocht :o)

Ineke said...

Ha Marlou,
Vanmorgen, zondag en lekker rustig, heb ik teruggebladerd op je weblog.

Wat leuk om je levendige en zeer aanschouwelijke verhalen te lezen: ik zie e.e.a. zich gewoon voor m'n ogen afspelen!

Fantastisch zo'n eigen vakantiehuisje, waar je iedere keer weer 'thuis' komt; heerlijk meis!!

En voor vandaag: geniet ten volle van de dag Marlou!

Ik ga vanmiddag wat onkruidjes uit de tuin plukken. :-)

Dagdag, liefs Ineke