23/06/2010

Anti-oxidantjes


.

Voor Marjolijn heb ik gisteren een tas met vier anti-oxidantjes meegenomen.
Maar... wel gebruiken, meis!

Ik ga het er nog een keer over hebben: over onze kleine vriendjes, de anti-oxidantjes.
Ja... het zijn kleine vriendjes, want ze vechten kankercellen aan. Echte vechtersbaasjes dus...

Vandaag bespreek ik er twee. Hier komen de schutters, hier komen ze aan...
Eerst het mooie rode kleinfruit, waarbij deze schatjes het hardst kunnen knokken: 














De mooie FRAMBOOSJES (klik), ongekend gezond!!!

Ze doen het heerlijk in een toetje en als sapje en als jam... of gewoon zo: met handen vol tegelijk naar binnen...

En op nummer twee... het wonderlijke GEELPOEDER (klik), ook wel kurkuma genoemd.

















Maar... hoe gebruik je dat dan?
Je kunt toch niet elke dag een potje koken met een theelepel van dat gele poeder er in? 
Nou ja, het kan wel natuurlijk, maar iets gemakkelijker is het om een theelepel op te lossen in een glaasje water en er dan een lekkere scheut orangeade bij te doen, of frambozensap, of een andere lekkere siroop. 
Als je het voor jezelf maar lekker maakt, want eerlijk gezegd vind ik de kurkuma niet echt heel erg smakelijk. Gewoon "oplekkeren" dus!

Mijn dag begint met: een glaasje water met daarin opgelost een theelepel kurkuma en opgelekkerd met heerlijk frambozensap. Slokslok... op! Twee vliegen in één klap!
Weer een goeie daad gedaan voor mezelf!

Morgen bespreek ik de andere twee.
Of weten jullie al; welke dat zijn?


.




10 comments:

Ellen said...

frambozen, aardbeien en bosbessen met een staafmixer pureren. Flink veel suiker erbij en een halve uitgeperste citroen. In een platte plastic bak in de vriezer en ieder uur even doorroeren om grote kristallen te voorkomen.Na 4 uur heb je heerlijk gezond ijs. Iedere zomerse dag een bolletje van dit ijs en je hebt ook anti-oxidanten binnen.

Nienke said...

Lieve Marlou
Ik weet het!

KOOL!!!

Kanker haat kool!!!

Daarom eet ik iedere dag iets van kool:
broccoli, koolslaatje, spruitjes, bloemkool, spitskoolslaatje, chinese kool in de wok, witte kool fijngesneden door de salade,

kool, kool, kool en nog eens kool.

Zeker weten. Je hebt er zelf eens over geschreven, maar dat is nogal een hele tijd terug.
ik zoek het voor je op.

klaproos said...

heerlijk marlou, allebei,
kurkuma doro het eten weliswaar niet elke dag en frambozen om te eten :-0
zoooooooooomer,
aai just lof it:-)

ik weet niet welek je morgen gaat bespreken, maar ik kijk er naar uit,

slaap lekker voor vanaavond
xxx

Marjolijn. said...

Mogge meis,
Dat doe ik zeker meis, ben al begonnen.
Voor vandaag weer lekker de zon in hé, en heerlijk genieten..!!
Fijne dag.

gerdaYD said...

Lap, wéér wat bijgeleerd op je blog, dankjewel lieve Marlou!
Jullie hadden een fijne dag geloof ik, en daar kan ik zo blij om worden: twee van mijn vriendinnekes heerlijk samen! En als mijn webbies gelukkig zijn, dan ben ik dat ook!
Ik ben alleen niet zo gelukkig met die stapel matrassen die je bij mij afleverde. Wat een karwei! Jij wist je er weer maar eens mooi van af te maken hé? Foei!
*wink, big smile*
Meid, ga vandaag maar weer heerlijk buiten spelen. Want wie had dat ooit gedacht? De zomer is er én de zon. Eindelijk!

Han said...

Marlou ik heb geen idee maar maar jou kennende zal het ook wel heerlijk zijn. Geniet van het mooie weer, maar ook weer niet in de zon liggen bakken op het strand.

Fluitenkruid said...

Curcuma heeft hele mooie eigenschappen; het verbeterd ook klachten van de spijsvertering en werkt bij gewrichtsklachten. Een supermiddel eigenlijk :-)
Ik ben zelf dol op groene thee, ga je het daar morgen over hebben?

huub said...

ja lang leve de a-oxies...

Liesbeth said...

Over antioxidanten, die pilletjes kreeg voor het eerst van een vriend die is overleden aan aids. Ik heb ze toen een tijd genomen. Dat was begin jaren 90. Later hoorde ik dat het een beetje onzin is. Waarom precies weet ik niet meer. Zoveel mogelijk gevarieerd eten, dat is het!

Lutje said...

intressant hier, ook de reacties, ik heb weer wat bijgeleerd