24/06/2010

Vervolg anti-oxidantjes

.

Gisteren heb ik jullie laten weten, waarmee ik de dag begin: een glaasje water, waarin een theelepel kurkuma is opgelost en "opgelekkerd" met een flinke scheut frambozensap.

Vandaag  komen er twee anti-oxidantjes bij.
Ten eerste: twee glazen groene thee (klik!).












Groene thee staat bekend om z'n heilzame werking. En ook al drink je normaal gesproken geen thee, dan beschouw je het maar als medicijn.
Zet nou maar gewoon dat potje thee, laat het 8 minuten trekken en schenk twee glazen in. Slokslokslok... weer een goeie daad gedaan. Allemaal voor jezelf! 
Voor mij hoef je het niet te doen, hoor...

En dan komen de paranoten (klik). Die stikken van de selenium en dat is weer een geweldige anti-oxidant.









Van koorvriendin (en "borstkankercollega") Ineke heb ik de tip gekregen om dagelijks drie van die heerlijke noten te eten.
Dus... als mijn twee glaasjes groene thee op zijn, dan eet ik drie paranoten. Heerlijke noten zijn het. En waardevol!

Natuurlijk, er is nog veel meer. Zoek het maar op, op internet.
Maar deze vier wil ik jullie niet onthouden.
Begin er maar gisteren mee!
Zet deze vier vriendjes dagelijks op je menu en je krijgt het gevoel: ik doe er iets aan... ik ben goed bezig!

Gezondheid!


.



13 comments:

Jelle Droeviger said...

En dan leef je gezond, want je bent ouder en verstandiger geworden... Je eet geen vlees, je eet veel gezonde groenten, je eet walnoten en amandelen, je rookt niet, je drinkt heel weinig alcohol, en op een dag kom je onder de tram; zoals met de beroemde Spaanse architect GAUDÍ gebeurde...

¿ Porque yo ?, schijnen zijn laatste woorden geweest te zijn...

Jelle Droeviger.

Annet said...

Och ja: Kurkuma...had ik mooi bij de Toko kunnen kopen Marlou.
Groene thee drink ik al met een vleugje citroen. Die noten kan ik kopen bij de notenbar in Gieten. Vond de paranoot altijd al een aparte lekkere smaak hebben dat je op je tong voelt.

Weet niet of je bij de vorige a.oxidantenblogje tomaat had staan...al neem je maar twee scheutjes ketchup per week.......'Toevallig' ben ik dol op tomatensap en tomaten zelf. Broccoli is ook een beste en ik gebruik vaak knoflookpastilles in een reukloze capsule:) Maar ik heb niks tegen de geur.

Dank voor de herinneringtip of herinneringstip.

Liefs, liefs van Annet :^)

elma said...

Kom toevallig op je blog...
nog een paar voor je lijstje
goji-bes en jiagulan (onsterfelijkheidskruid)
Groet, Elma

wim said...

Kurkuma, paranoten en groene thee hebben wij al jaren in huis en op het menu staan. Frambozen zijn er niet altijd maar in het seizoen staan ze op het menu.

Anne said...

kurkuma, ik gebruik het ook in mijn courgette zoetzuur(recept bij receptlabels)

groene thee niet met kokend water opschenken(iets van de kook af) anders wordt ze bitter:))

Marjolijn said...

Hoi meis,
Met twee van de vier ben ik al aan de slag, buiten de oxidantjes die al op mijn lijstje staan.
Dus wat dat menuutje zal het wel goed komen denk ik.
Welterusten voor straks.
Lekker slapen hé.
Liefs Marjolijn.

klaproos said...

heerlijke tips marlou,
groene thee drink ik wel,
of beter dronk, ik moet er weer mee beginnen, en morgen is een goeie dag:-)
ik zet het vast klaar zodat ik het niet vergeet,
dank je wel en slaap lekker marlou
xxx

gerdaYD said...

Je tips zijn niet alleen waardevol, ze smaken bovendien nog lekker ook! Jij weet ze met een heerlijk sausje enthousiasme te overgieten, mijn lieve Marlou. Zoals je dat eigenlijk met àlles doet wat je aankaart...
Dankjewel voor je dagelijkse portie positiviteit. Dàt is pas een heilzaam oxidantje!
Maak er een schitterend zonnig en zomers vrijdagje van, zónder buien waarover jij je dan ook je hoofdje niet over moet breken!
*wink, big smile*

Lutje said...

Thee drink ik niet, dat vindt ik niet lekker, maar die noten (maar3?; ik zou dat heel potje opeten :o)

Han said...

Voor een kopje groene thee mag je wakker maken, voor de rest ben ik soms net een boer (wat hij niet ken dat eet hij niet). Geniet van deze prachtige dag Marlou, dan doen wij dat ook.

Annet said...

Het lijkt wel een popgroepje: de antioxydantjes:)

Vanaf de mail die ik binnenkrijg met reacties kan ik niet (meer) aanklikken naar mijn weblog toe.

Ik zocht nog op Google naar kurkuma. Interessant!

Morgenmiddag krijg ik bezoek van twee Hyvertjes, dus nog even met een nat lapje langs de plinten:) En het gras maaien....maar dat doet de waterman.

Het is een zomerse zotheiddag. En er komen er meer....

Moois gewenst voor jou * ~*

Annet ~)

Liesbeth said...

Ik eet dat eigenlijk wel iedere dag, noten. Gewoon zo of door de sla of in een reep chocolade :)maar paranoten?? ik zal eens kijken.. Groene thee heb ik al tijden niet gedronken. Ik zal een potje gaan zetten dan, moet ik het eerst even kopen. straks. Fijn weekend!

wim said...

Ik wens je een heel heilzaam W-kend.