22/06/2010

Bruidsbloemetjes


Zo stonden ze vorige week te pronken, de prachtige pioenrozen met een ongekend mooie kleur:










En toen ze uitvielen besloot ik de blaadjes te laten liggen en te fotograferen.
De laatste foto van de prachtig uitgevallen pioenrozen.



















Alle blaadjes liggen onder de vaas en op de grond... Honderden blaadjes met zo'n mooie diepe kleur. Konden ze daar maar blijven liggen. Maar nee, dat gaat natuurlijk niet.













En nu liggen ze allemaal in de tuin.
Terwijl ik ze daar gewoon een beetje rondstrooide was dacht ik: zou mooi strooisel zijn op de bruiloft van ons Fluitenkruidje, want die houdt zeker en vast van deze mooie rozenblaadjes!!
Maar ja... nu liggen alle pioenroosblaadjes tussen de anderen planten en ...
nog één bloem, die er erg lang over deed om uit te komen staat hier te pronken: zie eens hoe mooi ik ben en hoe sterk...















.

9 comments:

klaproos said...

dat zou inderdaad mooie confettie zijn voor de fluitjes, maar ja......
ze een voor een oprapen is wel een optie natuurlijk:-)

wahhahahaah
maak er een fijne avond van marlou

Marjolijn said...

Ja, dat zou wel iets geweest zijn.
Alle rode blaadjes in een strooien mandje en jij voor het bruidspaar uit en maar strooien.
Wie weet heb je er wel over gedroomd vannacht, dan is het ook goed.
Het groen in jouw tuin nog even opkleuren is ook mooi...!!
Lekker zingen straks en een fijne dag.
Liefs Marjolijn.

Lutje said...

mooi geheel, het mag gezien worden.

Jelle Droeviger said...

Ook in iets kleins, iets onbelangrijks, zit schoonheid.

Je moet het alleen even zíén...

Jelle Droeviger

gerdaYD said...

Die laatste, kranige overlever lijkt wel een beetje op jou mijn lieve Marlou: even mooi, even standvastig en een plezier om naar te kijken. Dat denk ik, en Henry beslist ook!
En nu geen valse bescheidenheid tentoon spreiden hé, want het is wààr!
Schatje, dankjewel voor je reuzeleuk gedichtenprobeersel bij mij, hihi, ik heb het met stijgend plezier gelezen!
En maak er nu snel en rap en stande pede een zalig zonnig dagje om te zoenen van, hé!

Fluitenkruid said...

Haha het duurt nog wel even maar lief dat je eraan denkt!

Han said...

Marlou, wat heb je toch een leuke ideeën. Oja, in lesje twee leer je hoe je een foto verkleind op een blog kan zetten(via de html code's), waar neer kom je?

gerrit said...

Het zou wel grappig zijn, als er tussen al die bladeren stiekem wat zaadjes zich verstopt hebben....mooie tuin krijg je dan, als de zaadjes aanslaan.

Liesbeth said...

Ook zo mooi! Ik heb hier een chinese roos die prachtig bloeit op dit moment.