13/06/2010

De goeroe van Obermühl

.



.

 











Gelukkig is het droog, wel koel maar droog!
Fietsen langs de Donau, dat wil ik al zo lang en nu is het dan eindelijk zover.
Eerst even wennen aan de bagage, en aan de benen die nog niet helemaal willen, maar dat gaat helemaal goed komen.
Ons fietspad voert ons dwars door de oude binnenstad van Passau. Ik zie in de gauwigheid: “dein Fernseher lügt” met blauwe letters op een muur geschreven. 






 












De zwaluwen scheren over het water. Meestal betekent dat niet veel goeds. We wachten maar af.

Bij Kasten gaan we aan de koffie. Streusselkuchen  erbij (met rabarber!) en genieten maar.
Even verderop is een klooster, waar een soort van likeur wordt gebrouwen. Er wonen Kapucijner monniken, die nooit wat zeggen, schijnt het. Ik zie er eentje bezig in de tuin met een grijze cape om. Inderdaad: hij zegt niets.  We gaan de kloosterkerk in: ik wil altijd overal even een kaarsje branden. Als we weer buiten komen is het toch gaan regenen. De nieuwe regencape wordt nu ingewijd en doet het fantastisch!

Het regent gestaag door: geen grote druppels, maar van die fijne meiregen, waar je van gaat zingen: “I’m singin’ in the rain”... En “Meiregen maak dat ik groter word” wat mijn moeder wel eens zong.

Bij de Donau-Schlinge, een enorme bocht in de rivier, is het droog en een heerlijk fietspad brengt ons bij de veerpont. 
















De veerman zegt, dat regelmatig naar Nepal reist en daar een goeroe is... ja hoor, 't zal wel...
Maar hij brengt ons nu wel mooi naar de overkant, naar Obermühl. Daar is ons eerste hotelletje: Gasthof Aumüller. 















Hier gaan we straks een lekker visje eten... en vannacht heerlijk slapen tussen de schone frisgestreken lakens!



12 comments:

Marjolijn said...

Gelukkig is het droog en kunnen jullie lekker gaan fietsen.
Toch moest de regencape ook ingewijd worden, en goed gekeurd..!!
Gelukkig.
Nog een kaarsje en een overtocht, alles gaat goed.
En dan aan het eind van de dag, een heerlijke maaltijd met vis en een schoon fris bedje.
Wat wil een mens nog meer na een prachtige fietsdag.

Dat beloofd een mooie tocht te worden.
Op naar het volgende verhaal.
Maar nog een fijne zondag meis, geniet er van.

klaproos said...

*zucht*

kom net terug van de wandeling en zit alvast aan aan aperitiefje, een wit portje,
en marlou je beschrijft het zó heerlijk dat ik zo meteen niet een smeer zin heb om te koken :-)

ik denk dat ik maar een visje ga eten:-)
xxx

wim said...

Een kleurrijke goeroe ;-)

Fluitenkruid said...

Liegende televisie's en mysterieuze veermannen, jij komt altijd van die gave dingen tegen. x

Petra said...

Ja, die man die ken ik wel.
Die is in derdaad in Nepal geweest.
Ik dacht elk jaar wel een paar keer.

Ik heb een tijdje in Obermühl gelogeerd.
Goed sfeertje daar. Kalm.

Hartelijke groet van Petra Huizinga

Marjolijn said...

Mogge meis,
Toch een beetje oranje kriebels vandaag...
Ik wel, maak er een mooie maandag van.
xxx Marjolijn.

Lutje said...

heerlijk :o)

Ineke said...

Goedemorgen Marlou!

Oh, dat lijkt me écht heerlijk:
Een prachtige fietstocht, en gelijktijdig aan je conditie werken.

En ná die inspannende tocht heerlijk uitrusten in het vriendelijke gasthof onder het verorberen van het - voor je klaargemaakte -lekkere vismaaltje, en niet hoeven af te wassen!

Lekker slapen, want de volgende morgen wacht weer zo'n mooie fietstocht!

Fijne dag Marlou!

Dag, liefs, Ineke

Liesbeth said...

Helemaal tegek dat je je droom hebt waargemaakt natuurlijk. Aan de foto's te zien is het helemaal goed gekomen Als ik dat vertaal, die blauwe letters is het: jouw vergezicht lucht..zoiets ;)

Marlou said...

Hai Liesbeth:
Dein Fernseher lügt betekent:

jouw tv liegt!

Jaha... dat had je niet gedacht, he?!

groetjes van Marlou


.

gerdaYD said...

Dit eerste stukje fietsen is alvast een prachtig voorproefje van wat ongetwijfeld een superreportage wordt van jullie onvergetelijke tocht Marloukelief!
Ik hang aan je lippen, en zal er ook de hele tijd blijven hangen...
Niét aan je bagagedrager (hoewel, ik zou dat wel willen, hih) dàt zou onnodige ballast zijn.
Fijn nagenietdagje schat, en lekker verder schrijven hé!

Ibella said...

Deze log heb ik over het hoofd gezien, maar ik geniet met je mee, ondanks de regen. Het liedje I`m singing in the rain heb ik tijdens vele fietstochten gezongen en dat geeft de burger moed.