Showing posts with label kurkuma. Show all posts
Showing posts with label kurkuma. Show all posts

23/06/2010

Anti-oxidantjes


.

Voor Marjolijn heb ik gisteren een tas met vier anti-oxidantjes meegenomen.
Maar... wel gebruiken, meis!

Ik ga het er nog een keer over hebben: over onze kleine vriendjes, de anti-oxidantjes.
Ja... het zijn kleine vriendjes, want ze vechten kankercellen aan. Echte vechtersbaasjes dus...

Vandaag bespreek ik er twee. Hier komen de schutters, hier komen ze aan...
Eerst het mooie rode kleinfruit, waarbij deze schatjes het hardst kunnen knokken: 














De mooie FRAMBOOSJES (klik), ongekend gezond!!!

Ze doen het heerlijk in een toetje en als sapje en als jam... of gewoon zo: met handen vol tegelijk naar binnen...

En op nummer twee... het wonderlijke GEELPOEDER (klik), ook wel kurkuma genoemd.

















Maar... hoe gebruik je dat dan?
Je kunt toch niet elke dag een potje koken met een theelepel van dat gele poeder er in? 
Nou ja, het kan wel natuurlijk, maar iets gemakkelijker is het om een theelepel op te lossen in een glaasje water en er dan een lekkere scheut orangeade bij te doen, of frambozensap, of een andere lekkere siroop. 
Als je het voor jezelf maar lekker maakt, want eerlijk gezegd vind ik de kurkuma niet echt heel erg smakelijk. Gewoon "oplekkeren" dus!

Mijn dag begint met: een glaasje water met daarin opgelost een theelepel kurkuma en opgelekkerd met heerlijk frambozensap. Slokslok... op! Twee vliegen in één klap!
Weer een goeie daad gedaan voor mezelf!

Morgen bespreek ik de andere twee.
Of weten jullie al; welke dat zijn?


.