27/08/2007

GRENZELOOS OPTIMISME!


Wie is dat meisje met die luchtballon?
Dat ben ik.
Ik ben alleen geen meisje meer.
Ook al voel ik me van binnen nog steeds 18, toch ben ik allang geen meisje meer.
Toen mijn moeder 80 werd zei ik tegen haar dat het tijd werd om dat nu eindelijk eens oud te vinden.
En weet je wat ze toen tegen me zei? Ze zei:
"Van binnen voel ik me nog steeds 18!"
Mijn moeder was een leuk mens. Ze genoot enorm veel van het leven.
Elke keer als je iets leuks had gedaan of meegemaakt, zei ze "Dat zijn de pepertjes van het leven!"
Vanmorgen nog in het zwembad dacht ik het ook:
"Hier heb je weer zo'n pepertje...." Ik lag er helemaal alleen in, in het enige 50 m. openluchtbad van Haarlem: de Houtvaart. Iedereen was al weg, naar het werk of iets anders aan het doen.
Maar nu even over dat grenzeloze optimisme...
Luchtballonnen symboliseren voor mij een grenzeloos optimisme. Ze trekken zich niets van grenzen aan en gaan gewoon hun eigen weg in de lucht.

Ik zou graag eens een ballonvaart willen maken. Ik heb een hekel aan het zitten in vliegtuigen, maar al het andere dat in de lucht zweeft fascineert me: luchtballonnen, deltavliegers, zelfs helicopters, zweefvliegtuigjes en brommers in de lucht.....




Waar zou ik zijn zonder mijn grenzeloos optimisme? Ik denk, dat ik dan de hele dag in mijn bed zou liggen met de gordijnen dicht.

Ha! Maar dat is gelukkig niets voor mij. Bewaar dat maar voor een karakter uit een depressieve Finse film! Ik ben er geweest, in Finland, bedoel ik. Het is een mooi land, maar de bewoners ... Niet allemaal depri natuurlijk, maar wel heel veel. Schijnt te komen door het te kort aan licht.


Net als mijn moeder geniet ik enorm van het leven. Van allerlei kleine dingetjes, die ik doe. Een fietstocht langs de Leidsevaart. Een biertje op een terrasje. Maar ook van het geluk van anderen.
Gelukkig ben ik niet jaloers! Ik gun iedereen het grootste geluk van de wereld. En licht...



En nu je dit toch aan het lezen bent: Nog bedankt voor je support tijdens mijn ziekte. Ik heb er veel aan gehad. Ik heb er nog steeds veel aan.
Het maakt me gelukkig en blij. Dat ik zo'n lief mens in de buurt heb.

Dat ik omringd word met zoveel liefde....


Daarom stuur ik je nu: LICHT, LIEFDE EN HARMONIE.... Je mag met dit kadootje doen wat je wilt. Als je het maar wel uitpakt.

Geniet er maar van.

En neem dan nu even de tijd om lekker te luisteren naar Sting met How fragile we are .... klik hiervoor op de titel. En geniet van dat heerlijke gepiel op die gitaren en die mooie stemmen...


3 comments:

Anonymous said...

EEn poosje geleden per toeval bij je langs gekomen.
Je hebt een mooie site!
Hou dat sterke positieve gevoel maar vast, daar kun je heel ver mee komen.
Alle goeds.
Hartelijke groet Marjolijn.

Anonymous said...

Hé hallo,
Ik kom ook per toeval op je weblog (op zoek naar een plaatje van een luchtballon). Een luchtballon is voor mij een soort geluksbrenger, omdat mijn moeder (die is overleden aan borstkanken) er helemaal weg van was en me nu iedere keer op belangrijke momenten een luchtballon stuurt (is vast toeval hoor, maar ik denk graag aan haar als ik er een zie vliegen...).
Sterkte met alles (ik heb overigens niet verder gelezen en zie dat dit een oude bericht is).
Groetjes doremi

Jelle Droeviger said...

Heerlyk moedgevend gebabbel, door een groot warm hart aangestuurd...