12/11/2009

Foute houding...


De laatste tijd had ik in al mijn gewrichten pijn. Vooral in de schouders en de linker pols.
Ik dacht (omdat mijn zus Cecile reuma had) meteen aan reuma.
Dinsdag heb ik een stoelmassage gekregen in het kantoor van mijn dochter.

Je hangt een beetje voorover in een soort van Shiatsu-stoel en masseren maar!

Rhona heeft de pijnlijke boel eens flink onder handen genomen. Volgens haar is er een soort van overbelasting aan de hand. Teveel achter de computer. En een foute houding!
De massage heeft me goed gedaan. Ik zit nu anders, de muis ligt anders en... dat hebben jullie wel gemerkt: ik zit minder achter de computer.
Niet meer elke dag een verhaaltje.

De Volkskrant moet het al een tijdje met een noodrantsoen doen.

En de Straatschrijfsels... die gaan zo snel: jullie leveren de plaatjes en de tekst aan. Daar heb ik niet zoveel werk aan.


Ik heb het idee, dat het werkt. Ik heb minder pijn.
Dus... lieve lezers: let op je houding. Om ook nog eens van die malle klachten te krijgen is echt niet nodig. Let op de stand van je knieën en je ellebogen en leg je muis zo dicht mogelijk bij je.

Als er nog meer tips zijn, dan hoor ik het wel...
Ciao! Groet van Marlou


.

24 comments:

Fluitenkruid said...

Hoi Marlou,
Ik had je al gemist maar begrijp heel goed dat je met zulke klachten even minder achter de pc zit. Vooral van eentonig werk krijg ik ook last.
Lijkt me best lekker zo'n stoelmassage maar dan zou ik denk ik weer liever languit willen liggen :-P
fijne dag x

marjolijn said...

Ja, meis, dat zijn vervelende klachten, hoop dat je er weer snel van verlost bent.
Nog een tip: van 1 uur 50 minuten maken en 10 minuten iets anders doen. Werkt bij mij altijd wel goed.
Goed op jezelf passen, meis en aardig zijn voor eigen lijf.
Dikke kus.....en....haha....braaf blijven hé!!
Liefs Marjolijn.

klaproos said...

dank j ewel voro de tips, marlou,
ik heb ook altijd last van mijn nek en polsen maar ik ga gewoon door:-)
en wissel van tijd tot tijd eens af:-)

Ibella said...

Bij mij is het gelukkig geen werk en kan er elk moment achter vandaan gaan. 2 uur computer, 1 uur wandelen.
`s Middags nog een uurtje en dan is het genoeg geweest. Het liefst had ik ingevuld, in de middag een uurtje massage. Lijkt me heerlijk. Oké, ik probeer het met 1x per week yoga

Christien Damman said...

Marlou,

ik herken het. Ik heb een draadloze muis, ligt lekker in de hand en ik wissel om en om (heb ik aangeleerd)dan met mijn linker, dan met mijn rechterhand.

Veel succes!

wim said...

Genoeg is genoeg en te veel is te veel, overdaad schaadt, afwisseling van spijs doet eten.

Anne said...

ik ontspan mezelf met reiki.
maar een stoelmassage is ook heerlijk:))

Leibele said...

Ik let nergens op. Ooit kwam me dat duur te staan. Een gecompliseerde beenbreuk. De arm van een muis heb ik nog nooit gehad.

Han said...

Ik zit er soms maar 8 uur achter per dag, maar ben dan ook aan het werk.
Recht zitten hoofd omhoog en een goed werkblad op de goede hoogte zorgen er voor dat ik het kan uithouden achter mijn schermpje.

marjolijn said...

Mogge meis,
Het weekend staat weer voor de deur.
En wat is beter.....dan lekker weekend gaan vieren.
Daar kan geen pc tegenop..!!
Veel plezier.
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Ja lieve Marlou, ik kén dat. Toen ik nog werkte heb ik daar allemaal ook lange tijd last van gehad, gevolg: kinesitherapie. En dan mijn werkplek aanpassen tot ik een goede houding vond. Het hielp, en gelukkig maar want ik kon het me niet veroorloven het kalmer aan te doen, toen. Nu zou het natuurlijk wel kunnen, maar is niet nodig want als je dit één keer hebt voorgehad let je wel op je houding en de opstelling van je werkruimte.
Doe het voorlopig nog maar rustig aan lieve arme schat, en ik hoop dat ook jij weldra weer genieten kan van het computeren, zónder pijn!

wim said...

Tip: Tussendoor effen vliegen ;-)

Lutje said...

Ik had je ook al gemist, nu weet ik waarom, ik dacht dat je weer vertrokken was naar een gezellig plekje.
Ik let ook heel erg op mijn houding, schoenen enzo want met mijn werk hoort dat zo en we krijgen regelmatig bijscholing over tiltechnieken enzo

Ineke said...

Hoi Marlou, goedemorgen,

Ja dat zijn nare klachten.
Fijn dat er al wat verbetering te constateren is!

Dank voor de afbeelding:
Zo te zien is mijn zithouding ook voor verbetering vatbaar.

Het zou het weekend onstuimig worden, in ieder geval zaterdag veel wind en ook deze vrijdag zou alvast wat meepakken van de zaterdag.
Ga je er nog op uit vandaag, lekkere wandeling maken, uitwaaien ?
Of misschien de weekend-boodschappen doen? (Oh, wat heb ik daar toch altijd een hekel aan.) :-)

In ieder geval een fijne dag gewenst!

Dag, groet, xxx, Ineke

Liesbeth said...

Dat is wel vervelend voor je. Snap wel dat je daarom minder achter je pctje zit. Maar zo te lezen heeft de stoelmassage wel redelijk geholpen. Dat is mooi. Hopelijk kom je toch helemaal van die pijn af, dus doe vooral nog rustig aan.

Roosje said...

Goed zo, Marloutje!!!!
Xxxxxxxx

marjolijn said...

Fijn weekend, meis...!!

gerdaYD said...

Ik heb een goede remedie voor jou, Marlouke, die je beslist helpen zal:
Ga je mee?
Ik heb hier nog 2 kaarten voor de fuif vanavond!
Ik trek m'n beste kleren aan
Ik loop de 100 meter trap in 10 seconden.
Ik zoek m'n spullen samen
'k heb m'n sleutels ook nog nooit zo snel gevonden.
De dag was lang,
Te lang voor mij
Genoeg gewacht nu ben ik vrij.
Ik glimlach breed dat hoort erbij
Of vindt je dat ik overdrijf?
De handenklap, de voetenstap,
We dansen ons de benen van het lijf.
De handenklap de voetenstap,
We dansen ons de benen van het lijf.
Nee meneer ik moet niet van jou pillen
Ik ben zo al fit genoeg.
Geef me wat muziek en ik kan
Hup-hup-hup-huppelen tot morgenvroeg.
De voeten in de houding de handen in de lucht,
En alle stramme spieren lachen opgelucht.
De voeten in de houding de blik op sympathiek,
Klaar om te bewegen bij de eerste noot muziek.
De handenklap, de voetenstap,
We dansen ons de bene van het lijf.
De handenklap, de voetenstap,
We dansen ons de benen van het lijf.
En zie ik daar een leuke meid,
Dan vraag ik of ze meedanst
Want voor andere zaken is er nu
Op dit moment wel eigenlijk geen tijd.
De handenklap, de voetenstap,
We dansen ons de benen van het lijf.
De handenklap, de voetenstap,
We dansen ons de benen van het lijf.
© Clouseau
... maar maak van de leuke meid liever een beeldschone jongen!
*wink, big smile*
Heerlijk weekend gewenst, zonder pijn en zonder zorgen!

Ineke said...

Ha Marlou, goedemorgen!

Graag wil ik je even een héél fijn weekend wensen.

Mocht je er niet op uit gaan, dan gezellig, knus bij de haard óf met een goed boek óf met z'n tweeën met een lekker wijntje!

Dag, groet, xxx, Ineke

wim said...

Bang !!! Ik zal me maar even verzetten in een andere 'betere' houding ;-)))
OT en @ : Las turistas "Conquistadores" del Peninsula me han dicho que hablo un lenguaje 'hillbilly' Palmero = un dialecto Castellano ;-)
Ver mi blog en Español: ampliación del puerto de tazacorte o clic sobre el plátano.

HanLong said...

Speciaal voor jou een cursus chinees op mijn blogje.
Maak er een mooi weekeinde van!!

gerdaYD said...

O, 't is zo vredig in de stad op zondag
Op zondag
De grachten zijn zo fraai
Geen auto's langs de waterkant op zondag
Op zondag
Geen claxons, geen lawaai
En geen bezoek van mensen die we kennen
Geen timmerende buurman, geen pickups
Een merel fluit op een tv-antenne
En in de rozen kruipt een trage rups
Runke-runke-runke-rung

O, 't is zo doodstil in de stad op zondag
Op zondag
Toeda-toeda-toeda-toeda...
© Hetty Blok

Maak er dus iets rustigs en heel moois van mijn lieve Marlou, laat die arme gewrichtjes van jou lekker relaxen!

marjolijn said...

Mogge meis,
Ja, hoor kruip nog maar lekker even terug het warme mandje in.
Het is nog vroeg.
Geniet van een gezellige zondag...!!
Liefs Marjolijn.

Ibella said...

Het is alweer de 15e, de tijd vliegt. Ja, ook die kan vliegen. Ik moet maar op een cursus, dan kan ik hem bijhouden.
Marian staat al een half uur bladeren te vegen. Houden we het niet bij, dan is het met een week een grote bult en zie je geen tuin meer. Prachtig zoveel groen om ons heen, maar je moet wel van vegen houden en niet alleen van vliegen. Marian staat graag met beide voeten op de grond, terwijl ik nog wel eens zweven wil.
Hahaha, een fijne zondag.
Liefs Ibella