25/05/2010

Haus Eduard















(Lekker bende achterin de auto!)

Om een uur of half twee arriveren we bij het huisje: Haus Eduard, na een fantastische reis.
We hebben uitgerekend, dat we 50 kilometer onder de grond hebben gereisd!
In 31 tunnels…

En het was zo rustig op de weg, dat je de Berlingo lange stukken op de automatische piloot kon zetten. Dat is heel prettig en je wordt er niet moe van…

Bij aankomst worden we meteen begroet door Georg, onze Griekse buurman, die ons al heeft zien aankomen en opspringt om ons welkom te heten.
We spreken meteen een wijntje af.

Het aansluiten van de waterleiding gaat dit keer niet zonder slag of stoot, omdat er 2 “geheime” kraantjes nog open staan.
Even een beetje sacherijn en dweilen en gewoon verder gaan. Niet mee zitten…

Tassen uitpakken en bedden opmaken.
Koffie met een soort van jenevertje, dat iemand heeft laten staan, buiten aan tafel voor het huisje.
Er bloeien heel veel Maagdenpalm en Bosanemonen vlak voor onze neus. Prachtig. Adem maar eens diep in… dit is de lucht die zo goed is voor je longen!

Henry gaat na het borreltje aan de slag: gaatje in badkamer dichten, kraan onklaar maken, sleutel van de achterdeur vijlen en pasklaar maken.
De kachels snorren en alles is thuis…

Roosje en Kaleb hadden een heerlijke fles witte wijn en twee biertjes voor ons neergezet en al gauw proosten we op het veilige rijden en de goeie thuiskomst.

Als ik zo voor het huisje een beetje voor me uit zit te mijmeren besef ik eens te meer, wat voor geluksvogel ik ben!
Ik brand meteen een kaarsje voor mijn ouders en zusjes…


.

13 comments:

klaproos said...

da's goed:-)

een kaarsje is altijd goed, zeker met zo'n enorme reis..

31 tunnels.... en geen tunnelsyndroom????

resepect marlou:-)

blij dat ook jij overal hartjes bent gaan zien.....
laten we de wereld gaan besmetten met het hartjesvirus :-)

doei doei en een fijne avond
xxx

Annet Lemaire said...

Ha Marlou,

Wat spannend als een mol onder de grond....En dan meteen een kaarsje branden...heel bijzonder.....

Goh ja mijn moeder is sinds vrijdag gestopt met medicijnen en krijgt nu morfinepleisters. Ik kan met haar bellen met een stem die steeds vager wordt.

Eigenlijk ben ik een beetje ziek. Alsof ik de aarde en de hemel verlies. Maar ergens zal ik er tussen kunnen komen. Zo groot kan het verschil toch niet zijn tussen aan- en afwezig zijn.....

♥ van Annet

Marjolijn. said...

Nog even meis, voor ik plat ga, heb het helemaal....helemaal gehad.
Wat is het heerlijk om zo een fijne vakantie te mogen beginnen.
Alle ongemakken meegenomen, goed gedaan, snel oplossen en vergeten.
En snel over naar de geneugten van een fijne vakantie samen.
de start is zeker goed en dan volgt de rest van zelf.
Dagdag en slaap lekker straks.
Liefs Marjolijn.

Di Mario said...

31 tunnels... 50 km.. pfffff. En dan nog wat van de omgeving gezien hebben....

Love As Always
Di Mario

Anne said...

je hausje klinkt zo vriendelijk en vertrouwd:))

Lutje said...

als je zo aankomt is dat zalig...dat vindt ik ook :o), dat kaarsje is dus zeker verdient.

Fluitenkruid said...

Geweldige foto Marlou, dat is voor mij echt vakantie; helemaal bepakt en bezakt (meestal nog meer spullen voor de mopsen dan voor onszelf :-)
Haus Eduard klinkt als een heerlijke plek..

Yvette said...

het begint goed en belooft een heerlijk verslag te worden...tot zo

Han said...

Welkom thuis, wij zijn er ook weer en gaan weer dagelijks genieten van je mooie (reis)verhalen. Jammer van de meesjes het zijn van die schattige vogeltjes.

Ibella said...

Wat fijn zo gastvrij ontvangen te worden, meteen een goed begin na een lange reis. Natuurlijk valt er soms wat tegen en wanneer je moe bent is dat moeilijk te behappen. Jullie hebben het prima opgelost en de beloning was goed.
Het besef dat je een geluksvogel bent, maakt je rijk

gerdaYD said...

Goedemorgen mijn lieve Marlou!
Wat een schitterend begin van wat ik welhaast zeker weet, een fijne reportage van je vakantie zal worden!
En die kleine ongelukjes... tja die horen er bij. Geen probleem met zo'n knappe klusser als Henry, en zeker geen probleem als jullie samen zo gelukkig zijn! Ik ben zo blij voor jullie, écht waar!

huub said...

mooi dat gevoel van geluk... vast houden daar...

gerrit said...

Altijd een goed begin van de vakantie: zorgen dat je kunt slapen. Middels een drankje op het terras, of waar dan ook, komt het onthaasten vanzelf....