02/11/2012

Quo vadis?

.
We spreken vrijdag af op "Quo Vadis"...
Je gaat natuurlijk mee, want je bent "in" voor verrassingen.
Je vraagt nog niets, want je denkt: "Ik wil het allemaal meemaken en ik zie wel..." 

Aan jullie kan ik het wel verklappen: Quo Vadis is een schip.
Het ligt aan het einde van de wereld. Ja echt... het is het einde van het Java-eiland, dus... het einde van de wereld.

Ín het goede schip Quo Vadis bevindt zich een restaurant, dat geheel door vrijwilligers wordt gerund.
Klik maar eens op de website en zie meteen, hoe het restaurant op Quo Vadis heet:


Je kunt er elke woensdag en vrijdag verrukkelijk eten voor een habbekratz...
Tenminste... ik vind 7 euro voor een goede vegetarische maaltijd een habbekratz.


Kijk... daar ligt het schip, stoer en stevig en helemaal klaar voor jou. 
Het ligt aan de Javakade, in Amsterdam. En als je mazzel hebt, en dat heb je natuurlijk altijd, dan speelt er een bandje. Soms is dat gewoon een groepje jonge jongens, die podiumervaring moeten opdoen. Leuk en inspirerend...


Okay... je gaat dus mee naar Het Einde Van De Wereld?!
Jaja, je zegt ja... je gaat mee...
Ik trakteer!
Dus...tot vrijdag!


foto's: Jacques van Room en Marlou Witzel
.

11 comments:

Marjolijn. said...

Ja, ik ken het.
Nog nooit gegeten, maar weet van het bestaan.
En goede dingen van gehoord.
Een leuke plaats om het weekend te beginnen, lieve meis.
Veel plezier en geniet volop.

gerdaYD said...

Ooo, weer iets bijgeleerd, ik wist niet dat er in Amsterdam een Java-eiland bestond... met bovendien dan nog een leuk adresje om er lekker te eten! Ik ga met je mee hoor liever Marlou, al is het dan slechts virtueel want het ziet er niet alleen lekker uit, met zo'n bandje erbij moet het een hele belevenis zijn!
Smakelijk meid, en heel veel plezier met de muziek!

Jelle Droeviger said...

Wie wil er níét naar het einde van de wereld, Marlou.? Lijkt me heel leuk en inspirerend; en dan ook nog op een eiland.

Ze doen nog aan poëzie óók, zag ik op de website. Alleen vanavond, dat red ik niet meer.

Jelle Droeviger.

John said...

Ik kende het niet maar voor 7 euro uit eten gaan en dan lekker vegetarisch kunnen eten, wie wil dat nu niet!
Ik stap zo mee op de fiets.
Live muziek er bij, wat wil een mens nog meer. Het lijkt me een erg leuke plek om uit te gaan.

klaproos said...

heerlijk marlou,
dat is een leuke afspraak,

hoe laat zal ik er zijn:-))))

nee hé, ga maar lekker samen, jullie levensgenieters,
zalig als je zo heerlijk samen kunt genieten voor een schamele 7 eurp,

"waar vind je dat nog"?

geniet er van hé.

ik ben die vlieg aan de muur:-)

xxx

Annet said...

Ah habbekratz met een z dus...

Had ik maar een grote habbekratz om je eens te bezoeken...

Ach over een paar maanden toch..in gedachten in elk geval van harte...

Een gezellige tijd gewenst..

Tot vrijdag zo schrijf je..

Smokkies, tuutjes van Annet oet Drenthe x X x

Sjoerd said...

Lijkt me een gezellige boel daar, ik vaar wel mee...

Han said...

Zo ervaar ik elke keer weer bij je Marlou, dat ik nog niet veel weet. Bedankt voor de tip, en wie weet!!

gerdaYD said...

Tot vrijdag schrijf je hier lieve Marlou. Hopelijk zal het niet vólgende vrijdag zijn want dat is wel heel lang om je mooie blog en dito commentaren te moeten missen!
Hoe dan ook, maak er iets lekkers, moois en vrolijks van meid! En geef je lieve Harry een klapzoen van me...

christiene said...

Ha Marlou,einde van de wereld en dan elkaar tegen komen dat zo echt leuk zijn.
En dan samen uit eten en dat voor die prijs.................wie weet.
Een fijn weekend
Groetjes Christiene.

Catelijne said...

20 Maart is er ook Poetry Musica met fijne dichters en muzikanten. 20.30 uur vrij entree
Einde van de Wereld, Javakade 61 (de boot to nr 4), 1019BK Amsterdam

Jyoti Verhoeff &
Maya Fridman
Ibo Bakker
Anton Greefkes
Lucien Greefkes
Melvin van Eldik
Tessa van Breeden

Presentatie Catelijne Beijst.
info http://www.eindevandewereld.nl
bereikbaar met tramlijn 10 en bus 48 en 65