25/02/2013

Straatdiefsels...

.
Ik koop twee kadootjes voor de kleinkindjes. Ik doe ze in mijn fietstas en doe de clips van de tas dicht. Daarna loop ik met de fiets aan de hand nog even de Barteljorisstraat in om wat te winkelen en dan fiets ik naar huis.
Eenmaal thuis zie ik, dat de kadootjes uit de fietstas zijn gepikt. 
Wel potverdriedikkedubbeledoziasse...
Iemand heeft aan mijn fietstas gezeten en de dingetjes voor de kinderen gejat! 

Daaraan moest ik vorige week denken, toen ik het volgende krantenartikeltje las:


Dat artikeltje kun je natuurlijk niet lezen. Dus het straatschrijfsel heb ik even uitvergroot:


Best mogelijk dat je dit ook niet kunt lezen, dus ik heb het even overgeschreven:

Wil degene die dinsdag 5 februari
rond 14 uur 5 bibliotheekboeken
uit mijn fietstas heeft gejat, deze
inleveren bij de bibliotheek.
De tevens gejatte halve liter volle yoghurt
mag je houden of beter: er in stikken!
Bedankt voor uw aandacht.

Ik dacht meteen: een ultiem straatschrijfsel! En stapte de volgende morgen zo gauw ik kon op de fiets en racete naar de Grote Houtstraat waar ik de boom wist, waar deze tekst opgeprikt was.
Helaas... hevig teleurgesteld zag ik, dat de tekst verwijderd was.
Wat een flut-razende-reporter ben ik toch... Een echte razende reporter gaat er niet nog eens een nachtje over slapen, maar springt meteen op de fiets!
Volgende keer beter...

Maar goed... blijft de vraag... heeft Fleur de boeken teruggekregen of heeft een of ander onverlaat de bieb-boeken in de papiercontainer gedumpt?
En wat moet de boef nou met mijn kadootjes??? Ik heb namelijk de bon nog!
Laat-ie maar lekker met de lego gaan spelen en zich doodschamen.
.

10 comments:

Marjolijn. said...

Hé bah wat lopen er toch veel boefjes rond.
Laten ze toch van jou en andermans spulletjes afblijven.

Goede start van de nieuwe week meis.

Di Mario said...

Dat is pas vervelend, maar waarschijnlijk schaamt ie zich niet en heeft hij het aan andere kinderen gegeven. Ik hoop dat die er wel gelukkig mee zijn, dan heeft het toch nog een goed doel gekregen. En jij moet de volgende keer iets beter opletten. Er zijn nou eenmaal mensen die niet zo netjes zijn en van je spullen afblijven.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Heel onaardig van deze Fleur, om te wensen dat de dief zal stikken in de Yoghurt. Zij weet immers NIETS van deze persoon. Leeshonger is óók niet niks.! En dorst is vreselijk.! En als je eigen bloedjes van kinderen geen speelgoed hebben, dat is toch ook hartverscheurend... Dan WIL je wel.!

Nivelleren is dan de boodschap. En we hebben het toch GOED.! Wíj kunnen het allemaal aanschaffen, en die arme drommels moeten met lede ogen toekijken.!

Ik heb echt vréselijk medelijden met de dief, zo is dat.!

Jelle Droeviger.

klaproos said...

ja marlou...
als je dit soort dingen gaat doen...
dan ben je wel diep gezonken denk ik,

een brood stelen omdat je honger hebt... kan ik dan beter billijken...

bah....
ik hoop dat je kleinkindjes begrijpen dat ze "alsnog " een kadootje van oma krijgen...

de geneugten van de stad....
pffff

dag loutje, dont let ik bring joe down:-)

xxx

John said...

triest dat sommige mensen zich verlagen om medemensen te bestelen. Ben dan een echte man en steel van de grote jongens.

Maar ja. We leven nu eenmaal in deze wereld, en zullen het er mee moeten doen.

christiene said...

Dit is echt niet leuk meer Marlou.
Maar Oma krijgen ze niet klein ze springt net zo vlot weer op de fiets kadootjes kopen.
En achter de straat schrijfsels aan.
Liefs
Groetjes
Christiene.

Annet said...

Een wonder dat de boom er nog stond...

Owawowie waar moet dat heen...

Moet het eerst erger worden voor het beter wordt?
Zoals in de homeopathie?

Ben toen wèl genezen van een buikkwaal.
Waar ik volgens de 'wetenschappers' in het ziekenhuis mee moest leren leven....

Het zijn geen gelukkige mensen die zoiets doen...

Kus op je zielewond....

Annet *X*

fotohanvogel.blogspot.com said...

Het is in de stad niet meer pluis, jammer maar daarom ik kom er dan ook haast niet meer. Terwijl ik er toch ben geboren en elk straat je ken in het centrum.
De laatste keer was op 20 dec. en koste me ook nog eens 93 euro verkeerd geparkeerd.

Sjoerd said...

Het mijn en dijn is tegenwoordig ver te zoeken. Triest is dat. Vroeger kon je alles gewoon open laten.

gerdaYD said...

Dit is toch niet te geloven? Stelen ze nu al speelgoed van de kinderen ook? Hoe laag kan je vallen?
En je ziet: je bent de enige niet...
Fleur heeft het in elk geval ludiek opgelost en ik hoop dat jij er ook niet te veel aan tornt mijn lieve Marlou!