06/03/2013

No Impact Week

.
Iedereen is wel een beetje bezig om op de een of andere manier zuinig aan te doen.
Ik dus ook.
Ik ben dan ook geabonneerd op het blad "GENOEG"
Een toptijdschrift boordevol tips om te consuminderen.
Vroeger heette  "GENOEG" de Vrekkenkrant, maar daar is men toch maar van af gestapt, vanwege de onvriendelijke uitstraling van het woord "vrek".



Maar goed... dit alles heeft mij op een idee gebracht om zo nu en dan een leuke site in het zonnetje te zetten, die gericht is op consuminderen.

En ik begin met een projekt, dat volgende week van 10 tm 17 maart gaat starten! Dan kun je je alvast voorbereiden!



(Elk jaar één week No Impact!)

"No Impact Week" oftewel de week van extra aandacht voor duurzaamheid.

In deze week gaan we kijken en ons gedrag aanpassen op het gebied van consumeren, afval, voedsel, energie en water.
Ik vind het wel spannend om te kijken hoe ik (nog) meer kan consuminderen!

De site van deze week is dus: NoImpactWeek 
waarin je alles leest en leert over het hoe en het wat van de No Impact Week.
Je kunt een handleiding toegestuurd krijgen als je mee doet met dit spannende evenement.
Ik heb 'm al aangevraagd en kan me dus al een beetje voorbereiden door me in te lezen.  Ik vind het een hele uitdaging!
Allereerst zie ik al staan: Koop deze week niets nieuws. Dat is voor mij geen enkel probleem. En voor jou?




Ik zou het fijn vinden als jij die handleiding ook wilt downloaden en wilt mee doen met de No Impact Week.

Ik hou jullie volgende week van dag tot dag op de hoogte...

7 comments:

Marjolijn. said...

Goed inititiatief meis..!!
Bewust een beetje minderen kan vast op vele terreinen.

Die handleiding ga ik straks eens bekijken.

Fijne dag Marlou.

Jelle Droeviger said...

Dat wordt moeilijk, Marlou.!
Ik konsuminder al een hele hoop. Deels om geld over te houden, maar ook om te besparen op wat de aarde voortbrengt.

Toch ga ik van harte mededoen; mogelijk kan het nóg beter.

Jelle Droeviger.

Di Mario said...

Niets nieuws. Maar eehhhhh, daar valt dan eten ook onder. Ik vind het niet erg om te consuminderen, maar verhongeren is een ander verhaal.

Love As Always
Di Mario

John said...

Ik ben al een consuminderaar op en top. Water voor de planten en de auto wassen komt uit de regenton.
Ik ga de handleiding later aan vragen.
Kijken of ik er nog wat van kan leren.

klaproos said...

leuk marlou, ja ik wil wel meedoen:-)

nee ik heb geen moeite om niks te kopen, buiten ons eten en drinken,
daar hou ik wel van, maar verder heb ik heel weinig nodig
dag pippi langkous,
see you later :-)

xxx

fotohanvogel.blogspot.com said...

Lijkt me een goed plan en een week kan ik het wel volhouden. Maar de bedoeling is dat het een dagelijks onderdeel van je leven wordt en juist daar haak ik af.

Een voorbeeld ik had vandaag drie boutjes M6 70mm nodig, de plaatselijke ijzerhandel die alles nog los verkoopt had ze niet.
De Gamma had ze wel, 10 stuks in een plastic doosje.
Wat moet je dan doen als je ze toch nodig hebt?

Annet said...

Oh Marlou ik hou zo van rijk en overvloedig maar dan in de zin van bloemen, een bord vol variatie en al zo meer.
Meer van minder.
Ja ik koop bij de Kringloop, hier vlakbij en van kleedjes op straat.
En de Action.
Ik hou van afwisseling en maak composities in huis....

De tuin is rijk aan vogels...
En boven zijn wolken.

En nu ga ik denken aan slapen, soezelen, dat zand van Klaas Vaak is gratis.

Net als de sterretjes in je ogen:)

Alvast een goede nacht.
Bonne nuit.

Je t'adore,

Annet XXX