08/07/2013

Gezien op straat

.
Laatst was ik op de markt en mijn portemonnee leeg.
Dus...  moest ik even naar de "flappentapper". 
Lekker makkelijk. Even pinnen.
Onder de geldautomaat was het volgende geschreven:


Zolang er mensen zijn, die graaien en hebberig zijn en meer en meer willen zou ik ook willen zeggen: Dit is geen crisis... Dit is kapitalisme.
Ik ben blij en gelukkig, dat ik geen graaier ben. 
Dat ik gelukkig ben zonder bonussen en groot geld.
En ik heb diep medelijden met hen, die maar steeds meer en meer willen.

Ik ben blij en gelukkig, dat ik geven kan!

Want: 

"Less is more!"

10 comments:

Marjolijn. said...

Zo is het meis.
Genoeg is genoeg hé.
Aan sommige dingen van overdaad heb je ook niets.
Het potje van geluk, liefde en goede gezondheid mag wel boordevol zitten.

Fijne maandag en geniet van het zonneke..!

Jelle Droeviger said...

Ja, en het geeft ook nog een goed gevoel.! We kúnnen niet zonder de anderen. We zijn NIETS zonder de anderen. Zonder de anderen kan er geen geluk zijn. Geven is krijgen. Het is een mooie gedachte van je, Marlou. Het zal de wereld zéker een aangenamere verblijfplaats maken.

Jelle Droeviger.

Petr@ said...

Je kent misschien wel het verhaal van rupsje nooitgenoeg. Daar moet ik wel eens aan denken als ik weer hoor van de graaicultuur!

Fijne dag!!
(ik heb helemaal geen last meer van spam!! bedankt voor de tip!)

klaproos said...

da's inderdaad marlou, en er zullen er altijd zijn die graaien en graaien...
oneerlijk is het wel,

het maakt me verdrietig weet je...

gelukkig zijn er ook andere mensen

xxx

Di Mario said...

Ik heb op dit moment 5 euro in mijn beurs zitten. Dat is geen crisis...

Love As Always
Di Mario

Annette said...

Hoi Marlou,

Ja dat is ook wijsheid.
Het dringt tot me door ook door persoonlijke dingen, die graaimentaliteit komt niet uit de bron
van liefde...en eigenlijk maak je dan
alles stuk...hart en toekomstbeeld....

Jan Storms heeft zo gelijk....
En Shakti en nog veel meer.....
Ga zo kleine bammetjes eten in de tuin.....maar eerst de honden voeren.....

Liefs! Annet X!

fotohanvogel.blogspot.com said...

Marlou, het zit in onze aard om te klagen, maar als we eens naar de mensen in andere landen zouden kijken dan hebben we het nog niet zo slecht.

Wim said...

Wat een leuk woord "flappentappen" ;-)

Sjoerd said...

Schitterend en met een tasje van de Zeeman erbij...

gerdaYD said...

Tja, jij bent inderdaad gelukkig omdat je nog steeds pinnen kan... veel anderen kunnen dat niet en die zouden maar al te graag wat kruimels van de kapitalistische tafel zien vallen... en dat kan, als de graaiers iets minder zouden graaien hé lieve Marlou?