30/10/2013

Bijzonder licht...

.
Soms, ineens, kijk je omhoog en je ziet een wonderlijk verschijnsel...
Zoals dit in mijn woonkamer. Vind je dat niet bijzonder? Volgens mij weerkaatste het licht van de "binnenzon" (kunstwerk van Kaleb de Groot) het licht van de "buitenzon".


En een andere keer, dan lig je nog even wat na te soezelen in je warme bedje. 
Je denkt: ik moet er uit. De zon schijnt! 
Maar je blijft nog even liggen en kijkt omhoog.
Dan ineens... die mooie schaduw.
Gauw, spring er uit en maak er een foto van!


Jaaaa... gelukt!! Ik ben meteen op, want ik hou van licht! 
Ik slaap zo slecht, dat ik soms een hekel aan de nacht heb. 
Geef mij de dag maar!

Dan naar de woonkamer en wat sien-ik? LICHT! 
Het andere kunstwerk van Kaleb de Groot is gevangen in een spel van licht en schaduw...


(klik voor groter op de foto's)






8 comments:

Jelle Droeviger said...

Mooi gezien, Marlou. ~ Ja, schoonheid zit soms in iets kleins, iets vergankelijks. Het zijn eigenlijk natuur-verschijnselen, die oplichtende ronde plekken bij jou. ~ Edison zou bij het zien ervan onmiddelijk de gloeilamp zijn gaan uitvinden, denk ik, en Albert Einstein zou peinzend die door hem weggeworpen prop papier met die verguisde formule toch nog maar eens hebben glad gestreken...

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Ik kan het niet beter verwoorden dan Jelle het al deed: schoonheid zit inderdaad in de kleine dingen, je moet het alleen willen en kunnen zien... En dat deed jij beslist lieve Marlou!

Voor jou:
Bijna identiek:
een vierkantje zomerlicht
een droomplekje woud.
© Iris Van de Casteele

Marjolijn. said...

Ja mooi....!!
Ik kijk er ook naar uit, iedere ochtend opnieuw dat het daglicht weer komt.

Fijne dag vandaag meis, en heb het goed..!

די מריו said...

Zo kan de zon bij het wakker worden al een glimlach op je gezicht brengen. En dat is prettig natuurlijk.

Love As Always
Di Mario

Petr@ said...

Mooi Marlou!!
Soms kan je oog zo maar op iets vallen.
Gelukkig voor jou is het 's morgens eerder licht nu de klok is verzet.

Liefs Petr@

Roosje said...

Mooi Marlou!

Sjoerd said...

En zo maak je van een herfstdag een mooie lentedag...

fotohanvogel.blogspot.com said...

Mooi gezien en een goed verhaal erbij maakt het tot een interessant stukje, Marlou!