05/05/2016

Vrijheid!

.

Het bang getij is afgelopen:
De wereld ligt voor ons weer open!

Vrijheid! We vieren vandaag, dat we op 5 mei 1945 bevrijd werden.

Maar... vrijheid is niet vanzelfsprekend...
En daarom ga ik het vandaag vieren: vrij te zijn, te mogen denken wat ik wil!
Om mezelf te mogen zijn, zonder dat ik iemand toestemming voor hoef te vragen...

Als je wilt, luister dan eventjes maar naar de vrijheids-boodschap van Ebru Umar. Klik op:


Misschien heb je er geen tijd voor.
Lees dan een gedeelte van haar bericht:

"Ik vind het afschuwelijk dat er mensen zijn in Nederland die een loopje nemen met vrijheid, ik snap werkelijk waar niet waarom ze denken dat vrijheid iets heel gevaarlijks is, waarom ze het anderen misgunnen, waarom ze denken dat het beperkt zou moeten worden. Vrijheid is het grootste goed wat er is en wij beseffen niet half hoe waardevol dat is."

Nou, ik besef wel héél goed hoe waardevol dat is!
Maar het kan niet genoeg gezegd worden...


Vrijheid!





7 comments:

Marjolijn. said...

Vrijheid is niet vanzelfsprekend.
Die moeten we koesteren.
Ook op de dag van vandaag nog.

Mooie dag vandaag Marlou.

Lutje said...

ja, je eigen vrijheid ligt in je eigen handen

Jelle Droeviger said...

Ik ben vrij,
jij bent vrij,
zij is vrij,
hij is vrij,
wij zijn vrij,
jullie zijn vrij,
zij zijn vrij.

FEEST.!

Petr@ said...

De vlag ga ik zo buiten hangen, je zou je verbazen Marlou hoe er hier gevlagd wordt, de jongeren (rond de 30) nog meer dan de ouderen!
We moeten de vrijheid koesteren!

Fijne dag vandaag!

Sjoerd said...

iedereen zou vrij moeten zijn...

די מריו said...

Er zijn veel mensen die vrijheid voor zichzelf willen, maar voor sommige bevolkingsgroepen alles willen inperken. Want Vrijheid, met als leider een grote blonde kuif, is wat ze niet kunnen delen. Als je vrijheid deelt.. zal het groter worden. Jammer dat niet iedereen dat beseft. Zelfs in Nederland niet.

Love As Always
Di Mario

klaproos said...

Om mezelf te mogen zijn, zonder dat ik iemand toestemming voor hoef te vragen...

dat zeg je mooi loutje,
je mag jezelf zijn, en als het een ander niet aanstaat gaat ie maar de andere
kant op :-)
krek zo is dat :-)

je doet het goed, vrijheid is een prachtig iets, dat laat ik me zo maar niet afpakken:-)

dikke knuffel
xxx