30/05/2017

Punaisepoetsen

.
Als we een week in zo'n gebied zijn vinden we het heel leuk om te "punaise-poetsen".
Dat is het gebied helemaal verkennen, zo dichtbij mogelijk en heel grondig.
Op die manier zie je de meest leuke dingen, zoals dit huisje:
Daar wil je toch wel een tijdje in wonen?
Houtjes hakken, vuurtje stoken, beetje mijmeren op het balkon en met de kippen op stok.

Of dit... best grappig. Twee auto's passeren elkaar op dit eenzame weggetje vlak bij ons hotel. De bestuurders kennen elkaar en hebben een heel gesprek. We staan zeker 5 minuten te wachten tot ze klaar zijn. "Dag buurman, heb je het al gehoord?" "Ja, erg he..." 
Dat zie je allemaal al punaise-poetsend. Kleine dingen, maar leuk!

Dit bord kwamen we onderweg in het dorp tegen:
En er staat:
Hier is in het hout verongelukt Anton Klingler in de leeftijd van 50 jaar op 22 november 1830, boer in Oberschönberg. Oh mens, wees te allen tijde  op een goede dood bereid! R.I.P.

We verlaten Wildschönau.

Morgen neem ik jullie mee voor een bezoekje aan het huisje in Trahütten...




11 comments:

Lutje said...

het leven zoals het is in een mooie streek
het ziet er daar zo rustig uit, heerlijk...
Eén @->- voor jou

Marjolijn. said...

Mooi daar, en veel te zien op het punaisekopje...!!
Heb het goed vandaag.

די מריו said...

Ja, de mooie dingen vind je ook dichtbij, je moet het alleen willen zien.

Love As Always
Di Mario

Bertiebo said...

Wat leuk, je Oostenrijk-verslagen. En dat huisje... meteen verliefd!

Bertiebo said...

Oh en de term punaisepoetsen had ik nog nooit gehoord. Leuk. Leuker dan muggenziften, mierenneuken en misschien zijn er nog wel meer

Petr@ said...

I love punaisepoetsen!
Wat een leuk woord, nog nooit gehoord.
In dat schattige huisje zou ik wel kunnen wonen hoor, lijkt me geweldig!

Liefs

klaproos said...

Whahaahahha loutjuhhhh, da tis nou nét weer iets voor jou en je gave verloofde, een mooi scrabbelwoordje :-) whooooohoooooo, lijkt me zalig punaise poetsen...er moet méér gepunaisepoetst worden, :-)
weet je vroeger toen ik ziek was... en niks kon, liep ik met m'n hondjes 1 halve kilometer te punaisepoetsen, en dan had ik zóveel gezien.... daar zou ik nu een ganse week over kunnen bloggen:-)
punaise poetsen, dát zouden meer mensen moeten doen.. heerlijk, já, dat huis je is precies goed voor ons, reserveer maar :-)
en heerlijk ik verheug me op de weg naar trahutten..zin in,
dag sweetie, heb het goed vandaag

xxx

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een fijne week gewenst. Ik ben een beetje achterop geraakt hier maar dat zal je me wel niet kwalijk nemen, ik doe de blogjes meestal nu eenmaal slechts om de twee dagen.
Wat een leuk woord, dat moet ik onthouden. Maar zo leuk als jullie regelmatige bezoekjes en de erbij horende mooie wandelingen is het zeker niet!

Sjoerd said...

Dat vergeten we wel eens, om ons heen te kijken. Zelfs in je eigen omgeving is veel moois te vinden.

Jeanne said...

Dat woord ga ik ook invoeren, want het is precies onze manier van vakantie vieren.

Mirjam Kakelbont said...

Die middelste foto is mooi! Ik heb op de vergroting geklikt en werd getrakteerd op een formidabel uitzicht. Dat ouwehoeren van twee automobilisten doen ze hier ook.
Punaise poetsen (-: (-: Hoe verzin je het?
Baai baai mon sjerrie ♥