26/02/2020

Jammer dat ik al...

.
Moest laatst best wel lachen om mijn vriendin Jacobanita...
Ze zei: "Jammer dat ik al bijna 85 ben... ik heb nog zo veel te doen"

Haha... en als je dan bedenkt, wat zij allemaal in haar leven al gedaan heeft...
In haar eentje naar bijna alle landen in Zuid-Amerika of weet ik waar naar toe...
In Spanje gewoond en daar les gegeven...
In Canada gewoond... 
Van een olifant gevallen in Thailand... (was minder leuk, maar ja... tóch op die olifant geklommen!)

Jacobanita is echt inspirerend!
Op haar "ouwe dag" is ze nog verhuisd naar Zandvoort. Ze zeggen wel eens, dat je ouwe bomen nooit moet verplaatsen... nou... dit was de beste verhuizing ooit!
Museum Voorlinden, een dag naar Delft en zelfs een reiki-inwijding op het Griekse eiland Patmos. Niks is haar teveel.  Vorig jaar reisden we naar Alkmaar. We gingen eerst naar het Beatles museum. Dat is vanaf het station Alkmaar een kippe-eindje lopen (zie: https://www.beatlesmuseum.nl/)  en daarna door naar het centrum bij Hap-Wat een lekker hapje gegeten: een zalig visje!!



Ja Jacobanita... 
Binnenkort gaan we weer eens helemaal naar IJmuiden lopen.
Windje mee en hoppa... langs de vloedlijn! 
Ik heb er zin in... 

Hier is een kadootje voor je, omdat je zo gek op ezeltjes bent:


En nóg eentje, omdat je Frida Kahlo zo bewondert:


VIVA LA VIDA!








25 comments:

Lutje said...

zo'n mensen om je heen maakt het veel leuker
Ik herken mijn moeder wat in haar en dat doet me wat....
Ik hoop dat ze nog jaren van alles geniet
.* Een @->- voor jou.

Bertiebo said...

Heerlijk zulke mensen. Fijn dat ze jouw vriendin is

John said...

Een buurvrouwtje van me is 85 en doet nog gewoon elke dag, elke dag! zwaar tuinwerk en rijd nog auto alsof ze 18 is. HEt kan dus makkelijk. We hoeven niet vast te roesten.

Jacqueline en Ferry said...

Heerlijk mensen zijn ze toch. Leuke vriendin heb je.
Dan kunnen gezellig met de elkaar kletsen.
Vrolijk mens om te zien. Ze is gek op ezels.
Lenig vrouwtjes is ze. Leuke verhaal.
Fijne dag.

Jelle Droeviger said...

Mooi verhaal. Jacobanita. Alles wat Spaans klinkt is goed.
Heel waardevol om met zo een aktieve oudere dame bevriend te zijn,
en samen nieuwsgierig te blijven.
Begrijpelijk dat ze verzot is op ezeltjes.
Die zijn lief, zacht, en onverzettelijk.
.
Jelle Droeviger.

klaproos said...

wat een inspirerende dame is het loutje, en het werkt aanstekelijk hé,
dat is het mooie, fijn dat het zo goed gaat met haar,
als ze zo doorgaat, wordt ze ruim 100 zeg maar,
ezeltjes zijn geweldig en frida ook, ze lijken wel wat op elkaar vind ik, ze weten heel goed wat ze willen :-) en niet...

Hier is het wit..

ga je mee sneeuwballen gooien :-)

* pats*

Yeahhhhhhh raak :-)

Karel said...

mogge Marlou
wil je nooit meer een fototje van zo'n lekker visje in je blog zetten
nu moet ik m'n toetsenbord weer kwijl vrij maken :)
ja zo een vriendin is inspirerend , en ach dan maakt de leeftijd niet uit hé
wandelen jullie maar fijn langs de zee naar IJmuiden , kan je daar een visje gaan eten :)

ja getver... winkelen , wat heb ik daar een vreselijke hekel aan
maar ja je las het , ik ben aan wat nieuws toe
ik koop zeker in een winkel , ik moet het kunnen zien en beet pakken
geniet de dag
groetjes

vilterietje said...

Grandma leerde ons...
Make New friends, but keep the old, the New are silver, but the old are gold 🥳😘

nicole orriens said...

Wat leuk zo'n inspirerende vriendin. Op de foto zie je haar leeftijd er niet aan af. En bijzonder ook om nog zo succesvol te verhuizen.

Sjoerd said...

Mijn oma begon pas te leven en te reizen toen mijn opa stierf.

Edward McDunn said...

Geweldig zo'n krasse en ondernemende vriendin hoor, misschien samen nog eens naar de disco?

Rebbeltje ★ said...

Pas als je op de foto klikt zie je de rimpels
Kan ook niet anders met zo een mooie leeftijd en nog steeds actief...geweldig.
Hoop het ook mee te mogen maken...
Oja ook van mij een sneeuwbal :)
Groetjes

Tine de Jong said...

Wat een mooie naam heb je vriendin en vind het ook fijn dat jullie zo goed samen op kunnen schieten. En ook vele wandelingen of reizen samen maken. en ik wist helemaal niet dat er een Beatles museum was in Alkmaar maar ja ik kom niet zo ver. Geniet maar heerlijk van deze vriendschap want dat is best wel bijzonder te noemen.

christiene said...

Marlou,
wat een bijzondere vriendschappen heb jij!
wat fijn als je zo vitaal bent,en vol op in het leven staat.
Groetjes
Christiene

Ferrara said...

Petje af voor deze kwieke vriendin. Leuk dat jullie samen veel plezier hebben.
Hap Wat serveert een flinke vis.

sjannesblog.com said...

Om zo oud te worden, daar teken ik voor, heerlijk!

Unknown said...

'En Charlotte3 is in Reijkjavik.. In een tarbotgraat gestikt..' Zet het geluid maar lekker hard, het is niet zo'n geweldige opname.. Veel plezier! https://www.youtube.com/watch?v=ZYxUPSvXaIs

Unknown said...

'En Charlotte is in Reijkjavik.. In een tarbotgraat gestikt..' Zet het geluid maar lekker hard, het is niet zo'n geweldige opname.. Veel plezier! https://www.youtube.com/watch?v=ZYxUPSvXaIs

Jan K. alias Afanja said...

Op die manier is oud worden geen straf.
Carpe diem, zou ik zeggen. Nog vele mooie uitstapjes samen!

MelodyK said...

Oh wat heerlijk... zo oud worden wil ik ook wel ;-)

די מריו said...

Mooi toch dat iemand zo in het leven staat. Dat wens je iedereen toe.

Love As always
Di Mario

Hans said...

Als je op die leeftijd nog zo denkt, komt het wel goed.
Wens jullie samen nog veel levensvreugde. Hans

Marthy said...

Een inspirerend voorbeeld!

rietepietz said...

Klinkt als een geweldige vrouw, het moet haar een gruwel zijn te horen zeuren over "we moeten onze eenzame oudjes bezig houden";-)

Mirjam Kakelbont said...

Met zo'n vriendin ben je een gezegend mens.
Zo ontzettend leuk hoe zij in het leven staat en wat ze allemaal heeft gedaan en meegemaakt.
Daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen (-:
Dag dag Lou-Lou,
dikke knuffel ♥