05/02/2021

5 februari 2021, Warme Truiendag

Vandaag is het 15 jaar geleden, dat de "Warme Truiendag" werd geïntroduceerd.

Eens per jaar één dag, waarin we de verwarming een graadje (of meer) lager zetten en gewoon een dikke trui aan doen...  

Al die 15 jaren heb ik er aan meegedaan. Want, wat goed is voor de aarde is ook goed voor mij. En als we het samen doen bereiken we heel veel...


Ik ben voor! Ik leef dan misschien nog (maar) een jaar of 30 (als dát zou kunnen!) maar het moeten wel 30 mooie, schone jaren zijn. 
Met een groot hart voor de aarde. 

Ik vond nog wat affiches. Bijvoorbeeld deze van 2011:


En wat dacht je van deze... Zo leuk! Zelfs de honden doen mee:




Ik heb zelf een lekkere dikke warme trui. Heerlijke wol, die niet kriebelt en die nog eens goed zit ook. Ik heb 'm al aan. Doe jij de jouwe ook aan? En dan de verwarming 1 graadje lager? Of misschien 2?


Kost niks, scheelt een boel...En ook in je portemonnee...

Het is vandaag WARME TRUIENDAG.
Doe je mee?


Meer lezen?
Klik dan op:

28 comments:

Lutje said...

ik ga er al eentje aantrekken vandaag :o)
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Ik draag graag een lekkere warme trui of vest, alle dagen van de winter.
En dat scheelt echt in stookkosten...!

Bertiebo said...

Ik heb geen beste herinneringen aan warme-truiendag. Eén keer had ik met de kinderen van mijn klas afgesproken dat we de verwarming niet zouden gebruiken op die dag. Oooh wat heb ik het koud gehad, toen. De kinderen niet hoor. Maar ik wel. Hier thuis gebruiken we de verwarming zo min mogelijk. Gisteren zelfs helemaal niet. En een warme trui is altijd heerlijk.

די מריו said...

Dinnetje heeft standaard twee shirts en een trui aan en dan zit ze ook nog onder een dikke deken. En nog heeft ze het koud.

Love as always
Di mario

Karel said...

mogge Marlou
lekker hoor zo'n warme trui aan , voetjes omhoog en opgerold op de bank met wat te lezen en een lekker glas :)
geniet de dag

klaproos said...

wat mooi loutje dat je hier aan denkt, en ons mee neemt,
ik let altijd wel op met m'n kacheltje,
voor ik de deur uit ga s'morgens gaat ie niet aan, en pas als we weer thuis zijn en koud worden gaat ie aan ...
da's tóch mooi meegnomen hé :-)

een heel fijn weekend

xxx

Mormorsweb.blogspot.com said...

Brrrr, weet je wel hoe koud het hier is :-(((

Anonymous said...

Op mijn werk had ik altijd een trui én een vest aan. Altijd koud daar. Thuis, heb ik geen trui aan maar een vest. Dat is net zo goed als een trui.

nicole orriens said...

Wat een leuke affiches zijn daarbij inderdaad! Ik vind het een goed initiatief!

Sjoerd said...

Ik ga gewoon naar buiten en zet de verwarming uit...

pourquoi pas ??? said...

Sinds de man zijn op zolder werkt, jippie, helemaal geen verwarming aan overdags en liefst nog schuifdeur open. Heerlijk.

Jan K. alias Afanja said...

Ik draag meestal een lekker warm vest, mag dat ook ...?
Maak er een mooi weekend van. Blijf warm!

Edward McDunn said...

Ik ben het helemaal met je een Marlou.
De foto van de 2 honden is geweldig!

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Zowiezo warme trui aan maar blijf het koud vinden dus de verwarming gaat omhoog ipv omlaag
Erg hè? Sinds ik 15 kilo af ben gevallen heb ik het veel sneller koud.
Ben nu bezig met afwisselend douchen warm en koud...ze zeggen dat dat helpt.
We zullen het meemaken. Doe in ieder geval wat haha
Groetjes en fijn weekend

Karel said...

ha die Marlou
ja we houden het wel droog hoor , de dijken en de duinen worden goed onderhouden en in de gaten gehouden op gaten :)
klopt als je het Zuid Kennemerland in loopt kan je heerlijk wat toppen beklimmen
heel anders dan bij de Delftlandse kust , daar is het enkel 1 duin , je ziet de zee aan 1 kant en de bebouwing , ik dacht Monster aan de andere zijde

fijn weekend groet

Jelle Droeviger said...

Ja, ik doe mee, samen met mijn oude moeder. Dikke truien zat, hier.
En elk uur een beetje Tijn Touber Training er bij doen om warm te blijven.
Láchen.
.
Jelle Droeviger.

Ferrara said...

Voor een warme trui en bezuinigen op stookkosten zijn meer dagen nodig, wij doen er al jaren ons best op, maar het is goed dat er aandacht voor is.

miekequilt said...

Ik draag bijna altijd een dikke trui. Manlief heeft het altijd warm en dus staat de kachel hier nooit zo hoog. Geeft niet, dikke truien en vesten zat.

MelodyK said...

Wij dragen hier altijd 'dikke' truien en vesten maar heel eerlijk? IK had er nog nooit van gehoord...

Hans said...

Een verstandige beslissing, maar men zou het elke dag kunnen doen een warme trui dragen.
Ik heb het niet snel koud en vaak trek ik wat warms aan omdat het appartement al warm genoeg is. Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

John said...

Hier staat de kachel overdag altijd uit. De tegenpartij trekt wel een trui aan, ik heb het nooit koud. Wij zijn supergoed bezig voor de planeet.

Nietzomaarzooo said...

Hier ook overdag geen kachel aan alleen als het echt heel erg koud is. Tegen de tijd dat het donker gaat worden wel, maar nooit hoger dan 18,5 graden. Nu heb ik een natuurlijke isolatielaag (spek) dus dat scheelt (denk ik). Je went aan lagere temperaturen.

Tine de Jong said...

Kom je even een warme groet brengen en je bedanken voor je lieve woorden bij laatste gedicht. Heb ook kleine update gezet. En ik heb de verwarming slechts aan om de kou uit de flat te halen en ook zodat het vocht zal verdwijnen als dit aanwezig is. Ben wel een koukleum als ik naar buiten moet en ja dan heb ik ook een trui aan hoor. Elke dag het raam heerlijk open want frisse lucht binnen is ook erg gezond. Binnen gewoon een warm vest ook al heb ik niet echt vet op lichaam die mij extra warmte zal geven. Mijn voeten zijn het meest koud maar dat komt weer door andere oorzaak.

Marthy said...

Ik hul me in zo'n lekker warm vest, heerlijk.

Jacqueline en Ferry said...

Truiendag is niet zo gek idee van jou. Maar is strenge winter. Ik heb dikke vest aan. Maar verwarming staat nu wel aan. Niet zo hoog staat bij ons. Fijne dag. Groetjes J&F.

Catherine Boone said...

Heel mooi initiatief want wij zullen de trui deze week ongetwijfeld nodig hebben...

Hilly Nicolay said...

Ik let altijd wel op.
Heb ook wel een warme trui of vest aan.
Maar in de kou zitten vind ik ongezellig.

Groetjes,
Hilly

Mirjam Kakelbont said...

Wij proberen de cv alleen aan te zetten wanneer we stil zitten. In deze arctische dagen redden we het niet. Maar tuurlijk deden we mee met de truien-dag! Alleen de bewustwording is al goed voor een mens. Wat hebben we het toch goed... Ik ben blij dat ik geen eend ben.
Dag lief Lou-Loutje ♥