Showing posts with label slakken. Show all posts
Showing posts with label slakken. Show all posts

08/06/2021

Slakken?!

Van de week zaten we gezellig te borrelen met de buren, hier op de kade. Allerlei onderwerpen passeerden de revue. Heel gezellig. Maar ja... toen kregen we het over onze tuinen, wat er gesnoeid moet worden, wat het goed doet en wat niet en over.... slakken!

Eerlijk gezegd... die slakken! Krengen zijn het. Ze zitten hier met z'n allen gratis te dineren en betalen... ho maar! Net geplante dahlia's... hap hap hap knaag knaag knaag... weg! Een pompoen moet echt heel groot zijn voordat-ie in de aarde mag, anders... hap hap hap knaag knaag knaag... weg!

Ik vertelde mijn buren, dat ik mijn slakken leer vliegen. Ze gaan over de schutting naar Arno, de achterbuurman, die nooit in zijn tuin zit en er niets aan doet. Daaag slak! Groeten aan Arno!

Ik mag ze niet, die slakken. Uitvreters zijn het.  Maar ja... dan kom je de foto's van Vyacheslav Mischenko tegen en krijg je toch wel weer een ander idee over die rotslakken. Dan denk je: "Zijn het eigenlijk wel rotslakken?"

Ik bedoel maar, kijk eens:


Zo'n slak, die de grootste moeite doet om een druppel regenwater uit een madeliefje op te slurpen. Of zit-ie stiekem dat madeliefje op te eten? Nee... dat geloof ik niet. Hij zit gewoon te slurpen.
En deze, ja... Vyacheslav Mischenko heeft tientallen foto's gemaakt van slakken, dus ik kan wel een tijdje doorgaan, maar nee. Je kunt 'm googelen, dus zoek ze maar op...
Dit wordt de laatste. Met mijn absolute lievelingsfruit. De Kers!


Ik kus jou, zei de ene slak tegen de andere.
Hoe dan? vroeg de slak...
Nou... gewoon zo!

Oh ja... toch nog even dit. Je wilt natuurlijk zien hoe Vyacheslav Mischenko er uit ziet?! Jaha... dat wil je, geef maar toe.

Dit is 'm:


Oké... leuke paradijsvogel met mooie slakkenfoto's. 
Maar die slakken... die gaan over de schutting naar Arno.