26/01/2009

DE AALSCHOLVER



Mijn rondje Elswout...
Sommigen vinden het maar gek, dat je bijna elke dag hetzelfde rondje kunt lopen.
Ik heb er geen moeite mee. Het is elke dag anders en nooit hetzelfde...

Vanmorgen zag ik ineens IJS!
Nu begreep ik, waarom het zo koud was in mijn slaapkamer.
Ik had meteen al weer zin om te gaan schaatsen.

De dieren hebben het in dit jaargetijde nogal moeilijk. Daarom voederen we ze bij.
Ik gooi restjes pasta in het gras aan de vaart bij mij voor de deur.
Hele hordes meeuwen komen daar schreeuwend op af.

Vanmorgen zag ik een vissende aalscholver.
De vis die hij ving (een soort van baars, geloof ik) was behoorlijk groot.
Zou die 'm zomaar op kunnen eten? Zo'n joekel van een vis?
Nou... reken maar van yes. Hij stikte er bijna in, maar die vis kon niet meer terug.

Ik zag daarna die aalscholver een beetje uitbuiken aan de kant van het water en hij dacht:"Die vis heeft niet voor niets gezwommen"

Hier is een soort van filmpje van E L S W O U T . Klik er maar op en je begrijpt, waarom je er vaak lopen kunt.....

4 comments:

Anonymous said...

Ja, dat kan ik me wel voorstellen... een prachtige omgeving voor een wandeling!
Fijne tochtjes nog he!!

Anonymous said...

Wat een knàppe foto! Hier ben ik holderdebolder van... MOOI!

Aalscholvers denken allemaal:
"Kun je nog scholven, scholf dan aal."
Doch door de golven diep bedolven
wil weinig aal zich laten scholven.
Zo scholft zo 'n beest zich uit de naad,
terwijl het woord niet eens bestaat.
© Kees Stip
*wink, big smile*

Anonymous said...

Heel geestig!

Goedmorgen dames, jullie zijn er ook vroeg bij. Vooral Marjolijn... toen draaide ik me nog een keertje om...
Dat gedichtje van Kees Stip is leuk!
Ik ga hem ook eens opzoeken. Hij had van die leuke, puntige gedichtjes, overal bij te gebruiken.

"Kun je nog scholven, scholf dan aal."

Een fijne dag vandaag!

Anonymous said...

Prachtig! Jammer dat we dat rondje niet meer met de stokjes mogen lopen. Wie weet kunnen we nog een keertje natuurijs doen.