23/02/2009

SLAAAAAAAAP...!



Soms doe je ineens geen oog dicht.
Bij mij is dat eigenlijk... heel vaak...
Me kwaad maken helpt nooit. Ik slaap al meer dan 20 jaar belabberd, dus ik weet allang, dat je kwaad maken niet helpt.
Warme melk met honing voor het slapengaan helpt niet. Een ander kussen helpt niet...
Raampje open, raampje dicht...
Een wijntje helpt niet, een warme douche helpt niet... Ga zo maar door.
Ik heb tot nog toe niets gevonden dat helpt, behalve een slaappilletje.
Maar dat wil ik nou juist niet.
Eens in de week neem ik er een, maar verder niet. Ik durf niet.
Nee... je kwaad maken helpt niet.

Maar ik baal er wel van...

Daarom heb ik me opgegeven bij www.insomnie.nl om te kijken of er iets aan gedaan kan worden. Het is een programma, dat door de Universiteit van Utrecht gratis wordt verstrekt en dat je via je computer doet.
Ik zal laten weten of het werkt.
Ondanks slaapgebrek toch naar de sportschool geweest en...
een "afspraak" met Marjolijn in Noord-Brabant nagekomen.
Zij had ook een zware nacht gehad en we hebben ieder in onze eigen provincie een wandeling gemaakt.
Een half uurtje heen en een half uurtje terug.
Heerlijk gelopen.
Had helaas mijn fototoestel niet bij me. Ik heb toch zoveel gezien.
Maar goed, ik heb fotoos met mijn ogen gemaakt.

En een bosje sneeuwklokjes gescoord:




Aan iedereen die dit leest heb ik LICHT gestuurd. Het gehele uur lang.
Ik hoop, dat je er wat aan hebt.

Nu ga ik even op de bank...

Oh nee, eerst naar de apotheek. De Arimidex is op, dat is mijn hormoonremmer, die moet voorkomen, dat er vervelende hormoongevoelige tumoren in mijn lijf ontstaan.
Het is mijn "Life-line", of zoiets...

8 comments:

Anonymous said...

's morgens is het al weer eerder licht en hoor je de vogels fluiten. 's avonds is het langer licht en kunnen we wt lter op de dag "wokken". Misschien helpt het.

Anonymous said...

jaaa, wie weet helpt het.
Morgen 16:30 in het Middenduin.
Goed idee van je.
DOEN!

Anonymous said...

Mogge meis,
Sorry, ik kon de afspraak niet nakomen, maar heb wel aan je gedacht.
Misschien dat het vandaag wel lukt.
Een mooi bosje sneeuklokjes heb je gescoord. Ben benieuwd naar dat slaapprogramma per computer.
Fijne dag vandaag he.

Anonymous said...

nacht in zeven delen
ogen open – dicht

tijd kruipt in groene
digitalen door het donker
duister smaakt zwarter
per verstreken uur

wachten duurt
het langst zo
zonder licht
© Mathilde

Lieverd, ik hoop zo dat ze je daar helpen kunnen, want een goede nachtrust maakt het leven makkelijker en aangenamer!
Dank je voor het licht, het zal de héle dag en nacht bij me blijven...

Ibella said...

De zon heeft hier niet geschenen, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn wandeling oversla.
Marian was er vanmorgen om 3;30 al uit, ivm de komende expositie was ze veel te onrustig, maar we lagen er wel op tijd in. Ik hoop dat je wat hebt aan, wat is het, een soort slaapcursus.Licht vind ik heel belangrijk, ik geloof dat ik wat last heb van al die donkere en grijze dagen, wordt snel wat depri daarvan. Dus dank voor het licht.
Liefs Ibella

Anonymous said...

Hoe was je dag vandaag, het was toch mooi weer aan de kust?
Heb je nog foto's gemaakt of gewandeld?

Anonymous said...

Wat een gedoe zeg dat je zo moeilijk kunt slapen! Ik hoop voor jou dat dat programma zal werken!! Succes ermee!!

Anonymous said...

Geef me je jas
van bont van teddyberen.
Leg je arm om me heen
en al je winterkleren.
Zoen me
tot ik warm word.
Zoen me
tot ik spin.
Trek je eigen huid dan uit,
stop mij eronder in.
Sus me met je hartslag:
wij ons wij ons wij ons.
Maak van dit veel te grote bed
een heel klein fort van dons.
© Bart Moeyaert
Hopelijk had je een verkwikkende nacht lieverd, en ga je de dag met volle moed tegemoet!