11/08/2009

Kamperen bij een kasteel in Frankrijk...

.







DIT ZIJN WIJ NIET!!!!!







Wij zijn echte kampeerders.
Het liefst trekken we met een klein tentje Europa rond. Maar we zijn wel mooiweer kampeerders, dus dan wordt het al gauw zwerven door Frankrijk.
Onze voorkeur gaat uit naar kleine boerenkampings: low budget en zo eenvoudig mogelijk. Geen bingo-avonden of ingewikkelde wasmachines. Gewoon buiten een beetje koken, afwassen en leven, vooral leven...

Soms echter, moet je concessies doen.
Deze zomer is dat het geval. Henry wil graag de Alpe d’ Huez opfietsen. Een wens van jaren. Gewoon de 21 bochten nemen en de finish over in het dorp bovenop de berg. Het is een mooie tocht. Met af en toe gemeen steile stukjes van meer dan 12 %.

Door de faam van de berg is het kamperen in de buurt knap ingewikkeld. Kleine kampinkjes zijn allemaal al snel propvol. Boerenkampings zijn er nauwelijks, dus.. tja... dan toch maar vanuit Nederland via internet een plek besproken voor 3 dagen bij een kasteelkamping, in Rochetaillée, 8 kilometer voor de start van de berg,
Behoorlijk duur, maar ja... je staat bij een kasteel, dus wat wil je nog meer. En bovendien: geld moet rollen.

Als we bij het kasteel aankomen ontdekken we één van de grootste kampings, die we ooit gezien hebben.
En... allemaal NL. NL. NL. NL. Bij iedere tent staan twee of meer mooie fietsen.
Het is een Nederlandse nederzetting van mega-formaat.
Een enkele verdwaalde Fransman, maar verder is het een en al Nederlands wat de klok slaat.









Een overvol zwembadje, een winkel, een bingoavond, ingewikkelde wasmachines en alle luxe die we al die jaren hebben weten te vemijden.














Maar ja, je hebt een doel, dus je gaat er voor.

’s Avonds horen we een bandje bij het zwembad. De bassen dreunen over de witte daken van de caravans en campers.
We zijn de enige met zo’n klein tentje.
De plek die ons is toegewezen is gigantisch en helemaal alleen voor ons.
Mensen doen over de kamping hun avondwandelingetje. Kinderen vinden elkaar in hun spel. Overal wordt gebarbecued. We zijn de enige die dat niet doen, want we eten geen vlees...

Nou ja, je hebt een doel, dus je gaat er voor.

Kamperen bij een kasteel.
Je moet het een keer hebben meegemaakt...

Ach ja, je hebt een doel, dus je gaat er voor.


















(dit is wèl onze manier van kamperen! Deze camping bevindt zich in de bergen boven Martigny, in Zwitserland...)


.

12 comments:

Di Mario said...

Hahaha,
ik zie jullie al staan tussen al die ´kampeerders´. Wat zullen ze op gekeken hebben.

Love As Always
Di Mario

Fluitenkruid said...

De volgende keer dat je weer op jullie 'eigen' manier kampeert geniet je vast dubbel. Al vind ik de plek die jullie hadden er erg mooi uitzien maar ik snap wel wat je bedoelt.
groetjes Jannet

Han said...

Ja dan geniet je goed van de natuur, maar die ander campings zijn een uitkomst als kleine kinderen hebt ze zijn die hele dag weg, je hebt dan zelf ook vakantie. :)

marjolijn said...

Dat is dan goed gelukt, een camping vinden vlakbij, om het mooie doel ten uitvoer te brengen.
Dat zal heel bijzonder zijn geweest.
Geweldig....!!!

marjolijn said...

Oef, hoop dat de dikke wang snel wegtrekt en ook de pijn.
Hoop dat de tand/kies problemen nu weer verleden tijd zijn.
Sterkte ....!!

gerdaYD said...

Je hebt je hél op aarde gevonden, mijn arme lieve Marlou. Maar jij ging erdoor, mét de glimlach!
*wink, big smile*
Gelukkig duurde het slechts drie dagen, en ik hoop toch dat je er een heerlijke herinnering aan de bergwandeling aan over hield...
OT: lieverd toch, wat een nare ervaring met die kaak van jou! Ik hoop zo dat alles vlug terug op zijn plooien komt en je niet té veel pijn hebt gehad of nog hebt... Courage meid!

klaproos said...

jemig marlou,
hmm tja ej hebt een doel dus je gaat ervoor, maar ehhh het zou mijn doel niet zijn ook hé,
ik zat lieve naast je daaronder bij dat tentje:-)
héél gezellig met een glaasje wijn
zullen we daar afspreken dan maar :-))

breng ik wel een knabbeltje mee :-)

Liesbeth said...

nou dat was toch wel even slikken voor je,kom je op een megacamping met al die Nl Nl Nl. Niet te geloven,maar ja je gaat ervoor en dat heb je gedaan! Het kasteel heeft natuurlijk een hoop goedgemaakt :)

Renesmurf said...

Tja, Frankrijk, als je dat een keer gezien hebt dan heb je het wel gezien, denk ik zo.

Mij zie je daar niet meer zo snel, ik prefereer scandinavie, en daar kom je ook Nederlanders tegen, die zie je namelijk overal.

Han said...

Bedankt voor je bezoekje, en ik had het kunnen weten, het was voor jou een makkie die puzzel op mijn blogje. (ik had er al grote moeite mee om het te maken)

gerdaYD said...

Hoe is het met je vandaag, mijn lieve Marlou? Al wat beter? Is de pijn draaglijker geworden, of beter nog, helemaal over gegaan?
Meid, dat was schrikken en slikken toen ik jouw beschrijving van de operatie las.
Mag ik even proberen je aan het lachen te brengen?
Een heksje uit Middelburg,
moest naar de kaakchirurg
die riep ohh wat mooi,
het is me daar een rotzooi,
en de heks ging spoelen met beerenburg.
© najram
*wink, big smile*
Sterkte!!!

Han said...

Nee, het hondje is van mijn zoon het is een Boomer. Deze foto is gemaakt met de telefoon de echte mooie foto's komen later wel.