16/03/2012

BLAGOSLOVI DUSHÉ MOIA GOSPODA

.


Ja, dat is een rare titel!
Het gaat om Russisch woorden en vanmiddag ben ik even aan het Russisch studeren geweest.
Mijn collega Narine bij het architectuurcentrum spreekt namelijk Russisch. Zij is weliswaar van Armeense afkomst, maar haar man is Rus, dus ja… daar ga je…
Nu zingen wij 2 Russische liederen met ons koor (Vrouwenkoor Malle Babbe) en ik wil wel eens weten wat of we zingen. Geen idee namelijk…
De uitspraak is OK, tenminste, dat hoop ik natuurlijk…
Maar wat zing ik???
Enfin, Narine heeft er ook een beetje moeite mee, dus die belt haar man. Die weet ons uit de brand te helpen…


En terwijl Narine aan het bellen is stappen Leny en Maria binnen. Niet te geloven, dat is toch wel heel toevallig!! Leny is namelijk onze dirigent en die dirigeert dus deze liederen!
Ze is blij, als ze hoort, dat onze uitspraak prima is. En natuurlijk is ze verguld, dat we de betekenis van de liederen aan het uitvogelen zijn.

 
Denk maar niet, dat dit mijn werk is op het ABC! Maar door het prachtige weer was het heel rustig en konden we ons uitgebreid bezig houden met deze teksten.
Narine was er blij mee. Nu kon ze even haar Russisch laten horen en ook haar Nederlands oefenen en een beetje laten horen wat ze weet…
De kladjes zijn een beetje slordig, maar toch te lezen:



















Op YouTube is het lied wel te vinden, maar dan voor gemengd koor en met een andere melodie.
Dus daar waag ik me maar niet aan.

.

2 comments:

Di Mario said...

Moeilijke taal lijkt me inderdaad. Maar wel leuk om te weten wat je zingt.

Love as always
Di Mario

Sjoerd said...

zo zie je hoe een dag heel anders kan gaan dan normaal...