31/08/2012

September met Linnéa

.
Morgen is het alweer 1 september en ik ben even voor jullie gaan kijken, wat ons kleine vriendinneke Linnéa voor ons in petto heeft...
Ze is in het park en strekt haar armen uit.  Doe jij dat wel eens? Strek jij je armen wel eens uit?
Kom op... doe het dan!!


In het jaarboek van Linnéa krijgen in september de bomen in de stad extra aandacht. 
Ze heeft bladeren van 13 "stadsbomen" geplukt en gedroogd. Zo kunnen de kinderen leren hoe de bomen heten, als ze de bladeren zien. 
Bij de Google vertaler heb ik alleen één Nederlandse naam opgezocht. Een Eberesche is een lijsterbes. Verder weten jullie het wel: de kastanje en de berk, de eik en de beuk. 


Linnéa woont in Zweden en waar zij woont is de sterrenhemel betoverend.
Ze leert dan nu ook al wat de bekendste sterrenbeelden zijn. Kijk... daar staat ze te wijzen naar...


De Grote Beer! herken je 'm?


Ze zit graag naast opa op de bank te lezen. Opa weet namelijk alles! 
De bladeren van alle bomen en alle sterrenbeelden. Hij wijst alles aan in het boek, dat Linnéa op schoot heeft en zij luistert vol plezier, want zo is ze, naar haar oude, wijze opa.


Tot de volgende maand!
.

12 comments:

Marjolijn. said...

Ja, de R komt weer in de maand.
Dat worden weer andere tijden.
Maar ook mooi hoor als alles weer een andere kleur gaat krijgen.
Toch probeer ik de zomer nog even vast te houden.
Al wil dat vandaag niet lukken, het lijkt wel herfst.
Fijne vrijdag meis en op naar een zonnig weekend,

Di Mario said...

Ik rek vaak mijn armen uit als mijn prins of prinses eraan komen rennen als ik thuis kom van een dagje werken. Wel weer een leuke log vandaag met die kalender... Ik kijk er toch elke keer weer naar uit.

Love As Always
Di Mario

klaproos said...

och ja wat gezellig marlou,
zo'n opa die alles weet,
wat geweldig hé,
die zou ik ook wel een willen:-)

ahhh maar ik heb zo iemand,
alleen is het niet mijn opa:-)

dag vrouwke,
de dag is er weer om te kietelen, we zijn er weer:-)

xxx

Jelle Droeviger said...

Dat deed ik ook eens, Marlou, mijn armen uitstrekken, wandelend in het Spanderswoud. Ik nam mijn petje af, en zwaaide mijn armen hoog boven mijn hoofd in de rondte, de prachtige natuur begroetend.

Een overvliegende reiger deed toen zijn ontlasting vallen, exact op mijn hoofd.

Ik ben nu wel wat voorzichtiger geworden,
dat begrijp je.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Dankjewel lieve Marlou, voor dit alweer zo mooie pareltje over de herfstmaand. Op 1 september verjaart onze zoon, ik zal hem jouw mooi log doorsturen.
Hoewel we nog tot medio september recht hebben op zomerweer, roert de herfst nu al zijn staart en wat voor een staart... Hopelijk waai je vandaag niet weg en kom je, als je toch naar buiten moet, niet kletsnat thuis!

John said...

Rekken en strekken doe ik elke dag na het sporten Marlou. En dan alles wat er maar te rekken en te strekken valt.
September... het is weer snel gegaan. Nog even en we hebben weer oliebollen op tafel staan.

Han said...

Morgen komt de R weer in de maand maar vandaag is hij al begonnen. We hopen op nog een paar mooie dagen in september!

christiene said...

Ha Marlou,Linnéa doet me terug denken aan mijn kindertijd.
En dan nog gezellige met opa en een boekje op de bank
Met de armen in de lucht in het park gaat niet lukken het regent flink.
Maar geniet zelfs van de afbeeldingen van dat leuke kind.
Een fijn weekend.
Groetjes Christiene.

Sjoerd said...

Haha, ik heb ook iemand die alles beter weet....

Annet said...

Wat een heerlijk verhaal waarin je je geborgen voelt...

Gevoelens van hoop en alles komt goed.

Dank je wel lieve Marlou

En ja ik strek graag mijn armen uit en wat erin vliegt is meestal lucht en de lucht pakt m'n armen....

Mooi weekend

Annxt

gerdaYD said...

Fijn weekend lieve Marlou, geniet er van en van elkaar!

Yvette said...

oooh zo zalig