10/12/2012

Isolatoren

.
Zoals Sjoerd fotoos spaart van trafohuisjes...

(dit zijn mijn inzendingen: in Bagard klik op *clic
k*  en in Haarlem klik op *click* )

zo spaart Henry al sinds jaar en dag isolatoren.


Hij heeft ook een "verleden" in het elektra, dus ja... dan krijg je dat...
Nu heeft hij een Lundia kast, waar in de balken aan de zijkant gaatjes zitten en daarin heeft hij zijn verzameling isolatoren gedraaid.


Ze komen van heel de wereld: Patagonië en Australië, Ierland en Nederland.
Als hij op reis is gaat hij vaak op zoek naar een isolator, die hij nog niet heeft.
Dus... op zoek naar weilanden met koeien.


Hij weet altijd, waar hij ze gevonden heeft.
En ook heeft hij steeds een ruil-isolator (een dubbele, die hij kwijt wilt) bij zich, die hij in de plaats van de gevonden isolator draait, zodat de koeien niet kunnen ontsnappen.


En heel soms.... krijgt hij een boze boer achter zich aan, zoals laatst op Texel.
Dat kan gebeuren...
Maar dat maakt het juist spannend. Hij heeft 'm toen op Texel bij Oude Schild natuurlijk gewoon teruggeven.


En laatst was hij op de radio!
Tijdens een uitzending op RTVNH over bijzondere verzamelingen heeft hij gebeld en kwam uitgebreid met zijn verhaal in de ether.
Heel leuk was dat. 


Zo... en nu weten jullie het ook. Als je nog eens een bijzondere tegenkomt en hij is "vrij"... je weet bij wie je 'm af kunt geven!

8 comments:

Marjolijn. said...

Leuk zo'n bijzondere verzameling..!
En er dan ook nog over mogen vertellen op de radio.
Weilanden met koeien zijn er overal, de verzameling kan nog wel even door, denk ik.

Goede start van de nieuwe week meis.

Jelle Droeviger said...

Mozes kriebel.! Hier wordt ik toch wel even stil van.! Nog nóóit van gehoord. Isolatoren. Geen idéé had ik, dat er zoveel verschillende waren. En dan die gave presentatie, in een Lundiakast. Zo hebben al die ongebruikte gaatjes weer eens nut. @ Mooie fotoos ook, Marlou

Wat een geinige manier om de wereld af te reizen. En dan zo een reserve-isolator op de plek van een nieuwe verovering draaien. Ik zou het verbaasde gezicht van zo een veehouder wel eens willen zien, die een totaal onbekende isolator aan zijn omheining aantreft.

Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Het is me wat met mensen die met stroom werken. Als ik er tegenkom zal ik aan hem denken. Eerst even een ruilexemplaar op de kop tikken.

klaproos said...

boy loutje,

da's héél bijzonder, zeg :-)

ik heb wel ooit hélemooie gehad, van die grote zware witte van oude lichtmasten, maar ehhh 'k ben bang dat die nog bij ex staan?? die zal ze wel klein gemaakt hebben
dus daar schiet je niks mee op,

ik hou mijn isolatoren open:-)
en kijk goed rond, en "als"ik wat vind ik het voor je lieverd.

dag lieverd.

xxx

Annet said...

Schitterend Marlou!
'Mijn'H. spaart onbetrokkenheid:(

Ik verzamel 'flummels' 'vintage' noemen ze dat tegenwoordig...én manden, mandjes...

Ik ben de nestbouwer volgens mevrouw Roodvoets...

Spaar jij ook wat?

p.s. ik heb nog wel isolatoren maar laat ik maar niets beloven...

Liefs!

Di Mario said...

Dat is bijzonder, daar had ik nog nooit overnagedacht. Hij heeft er al veel zeg. Bijzonder.

Love As Always
Di Mario

Han said...

Hallo Marlou, Henry zal het wel weten het merendeel zijn schrikdraad isolatoren. Heeft hij het Ls.eitje al? Niet dat ik hem heb, maar soms kom ik hem nog wel eens tegen. Ook naar de Hs isolator zal ik uitkijken, al is het maar een schaaltje. ;)

gerdaYD said...

Een rare, maar heel bijzondere verzameling. Wow, met gevaar voor lijf en leden, boze boer achter je aan, toch je collectie vervolmaken, je moet het maar doen!
OT: je vergeet al een paar dagen je link naar je blog in je reactie te zetten lieve Marlou, wil je dat in het vervolg wel doen, ik moet je steeds weer opzoeken.... Fijne dag nog meid!