12/12/2012

Modderen op de berg

.
Twee keer had ik een afspraak in een dorp verderop, waar ze in een oud klooster een wellness-centrum gebouwd hebben.
Mijn moeder ging er altijd naar toe om modderbaden te nemen, omdat ze er (zoals ze zei) een heel jaar profijt van had.
En omdat ik een echte dochter van mijn moeder ben doe ik het ook!
Wel een beetje gek, om vrijwillig in de warme modder te gaan liggen. Maar lekkerrrrr!!!


Ik ben hier echt een vreemde eend in de bijt...
Waarom???

Om te beginnen heb ik geen slippers aan. Iedereen draagt hier blauwe slippers met witte strepen.
Daarnaast heeft men een hagelwitte, nieuwe badjas aan en die van mij is een soort van beige-achtig en stokoud.
Kun je dat zeggen van een badjas: stokoud???

Dan heeft iedereen een geel katoenen tasje bij zich, waar de handdoek in zit. Ik heb heb mijn handdoek in een rolletje bij me en geen geel tasje...

Ook heeft men een soort van boekje, waarin een afspraken kaart. Ik heb geen boekje en geen afspraken kaart. Ik heb gewoon vanuit Nederland een keertje gebeld.

En tot slot: iedereen klaagt hier over de kou in de kamers en ik heb mijn warme huisje op de berg en niets te klagen...
Zij blijven hier en ik mag, na het modderbad en het rusten, de berg weer op en vrij zijn...

Zie je nou wel... wat een geluksvogel ik ben.
En dat een heel jaar lang... Elke keer weer!

Modderen (klik)

.







7 comments:

Marjolijn. said...

Het maakt niet uit hoe je er uit ziet, als je maar lekker genoten hebt van het "modderen" ...!!

Fijne woensdag.

Jelle Droeviger said...

Dus je wordt er gezonder van, Marlou.!? Van modder. Dat hebben ze ons nooit verteld, bij de Marine, toen we begin jaren zestig, in tijgersluipgang, door 80 meter blubber, onder prikkeldraad door moesten kruipen, om paraat te staan om Nederland te verdedigen tegen de Russen.

Ik heb er nóg een trauma van.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Ooooo, een modderbad? En dat helpt? Dan duik ik hier direct eens buiten de tuin in: goedkoop en hopelijk ook effectief hihi.
Fijne dag nog lieve Marlou!

John said...

Je bent dus een beetje een zwart schaap daar MArlou. Maar dat maakt niets uit
Beter je eigen zijn dan opgaan in een kleurloos leven waar iedereen het zelfde doet!
Jij doet het goed.
Of zo'n modderbad echt gezond is weet ik niet. :)

klaproos said...

lijkt me heerlijk marlous,

ik zou der ook zo lekker inplonzen,
welke heilzame sroffen zitten er zoals in die MUD,

en kom je deruit met tigerfeet :-)

http://youtu.be/GKXGMpRUS98


zalig badje,

dag paljakkertje.
feest door een heel jaar lang

xxx

Sjoerd said...

Lijkt me heerlijk om eens te kunnen modderen...

Han said...

Marlou je bent een tijger maar dat wist je al. Geld is het slijk der aarde en ik wentel me er graag (als het kon) in rond. ;)