13/11/2018

Film: Leave no trace

.
Omdat ik een Cineville-pas heb ga ik minstens één keer in de week naar de film.
Eigenlijk ging ik altijd al regelmatig, maar met mijn Cineville-pas nóg vaker...


Ik heb een paar vriendinnen die vaak met me mee gaan. Dus... hup! 
Gistermiddag naar "Leave no trace" in de Filmschuur.
Een prachtig film over een man, die zwaar getraumatiseerd is door een oorlog (Afghanistan?) en met zijn dochtertje in de bossen van een National Park woont, ergens in Oregon, Amerika. De autoriteiten merken hen niet op.
Hij heeft steeds terugkerende heftige nachtmerries en kan/wil niet tussen mensen wonen.
Het meisje weet niet beter, dan dit. Jarenlang leven ze daar in de bossen.


Maar dan worden ze tóch ontdekt en komen onder toezicht van de sociale dienst te staan: ze moeten in een gewoon dorp en in een gewoon huis wonen.
Het meisje vindt het eigenlijk heerlijk, om zo te leven met buren en klasgenootjes en warmte.


Maar papa is zo getraumatiseerd, dat hij na een tijdje weer verder wil. Diep de bossen in...
Een heel indringende, integere film, echt een aanrader. 
Ik vond het mooi, dat het meisje uiteindelijk voor zichzelf koos. 
Mooi gespeeld door Thomasin McKenzey en Ben Foster.



12 comments:

Yvette said...

ik heb even niet doorgelezen want ik wil de film nog zien

dagdag

Lutje said...

ik was al jaren niet meer naar de film geweest, een paar weken geleden ben ik naar niet schieten gaan kijken, maar deze film lijkt me ook wel wat
Een @->- voor jou

Bertiebo said...

Lijkt me een mooie film. Even gekeken of-ie hier ook draait. Maar nee. Komt misschien nog wel en zo niet: er is zoveel moois!

די מריו said...

Bijzondere film lijkt me. Mooie tip van je.

Ik kom nu meestal niet verder dan kinderfilms ;-)

Love As always
Di Mario

klaproos said...

goeiemorgen Loutje,

dat lijkt me een heel indringende film,

ik dacht leave no trace, héyyyy ze is gaan urbexen :-) want met jou kun je alle kanten op :-)


heb het fijn vandaag
xxx

John said...

Ik heb de film ook gezien. Een week of 2 geleden. Ik vond 'm ook echt super goed, en goed gespeelt. Zoals in de film gebeurt ook in realiteit. En dan hoe ze die vader en dochter behandelen. Te triest gewoon.
fijne dag

sjannesblog.com said...

Mooie tip, dank.

gerdaYD said...

Zoals jij er over schrijft, heel lyrisch ook, doet me inzien dat ik die film zeker moet bekijken als ik er de kans toe heb. Ik wist van diens bestaan niet af, een gat in mijn cultuur!
Gelukkig heb ik jou en je mooie blog lieve Marlou om me over alles op de hoogte te houden!

Marjolijn. said...

Dat lijkt me een film die de moeite waard is om te zien.
Weet niet of hij hier draait, dat ga ik nog even opzoeken.
Fijne avond meis.

Jelle Droeviger said...

Ja, film, leuk, even ergens anders naar binnen kijken; zien hoe anderen leven.
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Lijkt een film met een droeve afloop.

huppiedos said...

Er zijn veel militairen getraumatiseerd door de oorlog, eigenlijk na elke oorlog. Hans